Chris_lox Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Hei! Har et aldri så lite problem med mitt hjemmenettverk for tiden. Det består av en hoved-pc som er koblet opp mot ruteren (belkin) via kabel, + en stasjonær som er koblet til med trådløs tilkobling og en laptop som er koblet til via trådløs. Den stasjonære med trådløs tilkobling kjører XP, hovedpc kjører Win 7 og det samme gjør laptopen. Problemet er laptoppen, denne veksler mellom fullt fungerende tilkobling hvor jeg kan aksessere blandt annet den delte harddisken på den stasjonære som kjører XP, samt bruke printer og internett. Men støtt og stadig får jeg "begrenset" tilgang og INGENTING fungerer. Står at jeg er koblet til, men uten internettilgang. Tydeligvis ligger problemet i laptoppen, da den andre som kjører over trådløst fungerer feilfritt! Noen forslag til hva som kan skape problemet? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Det kan være forstyrrelser eller driver for WLAN som er problemet. Fikk hvertfall trøbbel med min Win7-PC når den hentet oppdatering av LAN-driver automatisk. Etter ca 15 minutter sluttet nettforbindelsen å fungere. Har lest at dette kan ha med strømsparefunksjonen å gjøre, men selv etter jeg disablet strømsparing for kortet, så funket det ikke. Løsningen min var å hente gammel driver på nett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå