Gå til innhold

trenger hjelp til og legge til remote desktop igjen

Anbefalte innlegg

hei, jeg har lastet ned win xp uten remote desktop, er det noen her vet åssen jeg kan få lagt til dette igjen? har prøvd gjennom win update, dem finner den, men da jeg skal installere den, er det en feil som kommer. husker ikke hva den feilen het. men må jo være en måte jeg kan få dette inn på igjen. grunnen til at dem hadde fjernet dette fra win xp, var at dem ikke fikk plass på en 700 mb cd utenom?

takk på forhånd!

SnowBot

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alternativt kan du også bruke TightVNC som er gratis og kan lastes ned...

Har selv foretrukket dette for fjernstyring av maskiner, i tillegg funker den også fra Linux til Linux, Linux til Windows og motsatt...

Og selvfølgelig også fra Windows til Windows.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Vi må skille litt på saken her. Du kan ikke ha lastet ned en Windows XP versjon uten remote desktop...eller mer riktig, du har da skaffet deg feil XP versjon.

Alle XP versjonene har jo Remote Desktop klienten installert, men om du snakker om å kunne ta over XP pcen fra en annen pc, må du ha XP Pro installert på den pcen du vil ta over.

Remote Desktop er ikke en tilleggsfunksjon som kommer på en egen CD plate, det er bare en funksjon som følger med XP pro og tar ikke noe mer plass.

Så du har trolig installert XP Home på pcen din, og der får du ikke muligheten til å ta over pcen fra andre pcer, men du kan ta over andre pcer via Remote Desktop FRA XP Home versjonen din.

Lenke til kommentar

jeg har selv fjernet remote desktop fra xp PRO cd platen min, da den ikke fikk plass på en 700 mb plate, og jeg ikke gadd og bruke en dvd plate til dette!

det står at jeg har den installert og alt mulig, men den er ikke det da jeg slettet den manuelt før brenning, den var på 4 mb, å det passer ikke så bra på en 700 mb plate ("704") sier seg selv ;)

Lenke til kommentar
jeg har selv fjernet remote desktop fra xp PRO cd platen min, da den ikke fikk plass på en 700 mb plate, og jeg ikke gadd og bruke en dvd plate til dette!

det står at jeg har den installert og alt mulig, men den er ikke det da jeg slettet den manuelt før brenning, den var på 4 mb, å det passer ikke så bra på en 700 mb plate ("704") sier seg selv ;)

Merkelig, min Xp Pro Sp3 installasjons plate tar 592 MB... Xp Pro uten noen SP tar 492 MB.

Så hva har du på den CD platen din da?

Lenke til kommentar

innlagt style, vetta f... hva som ligger på den jeg :p da jeg hadde lastet den ned, så jeg bare på hva jeg hadde mulighet for og slette uten og la selve xp gå til h.......

nei jeg får bare finne en annen xp pro plate og laste ned som det er mulighet for og legge inn hele platen uten tull..

gidder ikke knote noe mere med dette..

Endret av snowbot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...