Like clockwork Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Hei. Vurderer å til innkjøp av noe Kosttilskudd, og lurte på om det er noen som har erfaring med de her produktene?. Mest lurer på om proteinet er god på smak, og om det blander seg godt ut. Gjerne kom med andre forslag hvis dere vet om noen gode tilbud:) Mvh Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Har ikke erfaring med dem, annet enn ZMA'en som jeg ser har fått nytt design, men som på tidspunktet var den samme pakken som ble solgt flere andre steder også. Vet ikke noe om kvaliteten på produktene ellers, hvordan proteinpulveret smaker osv. Om du vil være garantert kvalitet ville jeg oppsøkt www.tn.no eller www.myorevolution.no. Jeg vet at TN har en slags studentpakke som er noe lignende den du linker der. Forsåvidt virker pakken du ligner til veldig billig i forhold til hva man får, men igjen, jeg kan ikke si noe om kvaliteten. Uansett vil jeg gjøre deg obs på følgende, som altså er næringstabellen for det aktuelle proteinpulveret: Næringsinnhold 100 gram Energi 401,5 kcal Protein 76 gr Karbohydrat 7,5 g Fett 7,5 g Virker som antall gram fett og karbohydrat kan være en smule høyt, fettet vil i hovedsak være mettet. Og det er slett ikke sikkert at gram protein stemmer, men at det kan være antall gram protein i råvaren, og så har selve bøtten du kjøper blitt fylt opp med andre ting som f.eks. karbohydratpulver som er mye billigere for dem. Lenke til kommentar
Like clockwork Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 Tusen takk for svar. Jeg gikk for det sikre og kjøpte denne pakken. Har erfaringer med proteinet før, og er fornøyd med det. Lenke til kommentar
Freddy K Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) Hei. Vurderer å til innkjøp av noe Kosttilskudd, og lurte på om det er noen som har erfaring med de her produktene?. Mest lurer på om proteinet er god på smak, og om det blander seg godt ut. Gjerne kom med andre forslag hvis dere vet om noen gode tilbud:) Mvh Har brukt alle produktene der, bortsett fra nye crea-X v2. Kreatinet er creapure kvalitet, omega3 er et sinnsykt rimelig standard 18/12 produkt, og zma'en kan jeg gå god for effekten på. Drømmer noe helt vanvittig med den. Proteinpulveret smaker veldig godt, og blander seg lett ut. Alt i alt et veldig godt tilbud. Mye for pengene der. Spør du meg, så ser innholdsfortegnelsen forholdsvis riktig ut mtp. ingrediensene (antar at sjokoladesmaken har et par % mindre og jordbær kanskje 1% mer). Når vi først snakker om å jukse på etikettene så er jo TN i sin egen klasse der. 90% protein i prozyme - yeah right.De oppgir også 0,9% fett på prozyme, når innholdet av kakao vil gi et høyere fettinnhold. Her har de et tilsvarende protein som X-life sitt essential whey: http://www.tn.no/shop/produkt.aspx?id=743 Samme ingrediensene i begge pulverene (altså myse konsentrat 80%). Av en eller annen grunn så har "kvalitetssikre" TN 80% protein på etiketten sin... kakao / rødbetepulver, emulgator, aroma og søtstoff blir tydeligvis ikke regnet med i næringsinnholdet til TN. Når de først åpenbart lyver om protein% så kan man jo lure på hva innholdet av karbohydrater og fett er. I og med at det mest sannsynlig er samme råvare, så er det vel samme innhold som x-life sin essential whey. Jeg ville heller gått for myrevolution sitt myoprotein da om man skal ha et blandingsprotein med myse og kasein. Der er hvertfall etikettene mer riktig, samt prisene bedre - og pulveret er jo helt likt. Endret 5. oktober 2009 av Freddy K Lenke til kommentar
Like clockwork Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 Tusen takk for et godt og utfyllende svar Skal tenke over det til neste gang, men foreløpig venter jeg i spenning på pakken jeg allerede jeg har bestillt:) Lenke til kommentar
War Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 (endret) yeah right.De oppgir også 0,9% fett på prozyme, når innholdet av kakao vil gi et høyere fettinnhold. De bruker lavfett kakao Søtning, aspartam lite kcal hittill. Råvaren inneholder så mye fukt at det blir 80% maks, andre skriver 85-90 osv men det er tørkede verdier på den råvaren. Endret 6. oktober 2009 av War Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Har brukt både ZMA og Omega 3 fra X-life, og har ingen ting å utsette på de produktene i alle fall. Men liker personlig kreatin monohydrat fremfor alle mulige slags kreatinkapsler, da jeg føler at jeg betaler mer for noe som ikke betyr noe for meg ved å kjøpe kapsler. Aner ikke noe om det proteinpulveret, kjøper kun produkter laget av isolater selv, men det er sikkert greit nok. Prisen er jo meget grei, man får mye for pengene i den pakken i alle fall. Lenke til kommentar
War Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Som skrevet litt over så er dette rent myseprotein, hva skal man med det? Burde iallefall ikke kjøpe den som "eneste protein" du har i pulver. Lenke til kommentar
Like clockwork Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 Som skrevet litt over så er dette rent myseprotein, hva skal man med det?Burde iallefall ikke kjøpe den som "eneste protein" du har i pulver. Hva mener du? At proteinet ifra X-life ikke er godt nok? Lenke til kommentar
War Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) Det er neppe godt nok som eneste protein, myse og kasein har helt forskjellige egenskaper og er ofte blandet i proteintilskudd. Ren myse er kun myse pga pris, se på bildet, rød er myse, høye topper men fort ut igjen, grønn er kasein , lavere topper men gir tilgang til aminosyrer lenger, legg grafene oppåhverandre så ser du hva 50/50 protein gjør. En tabbe 99% gjør er å tru at ren myse er bra nok og bruker bare dette, går til nød om man får i seg mye kasein i kosten noe an neppe gjør da det er en grunn til at man vil ha det billige myseproteinet. Nå er det lett for produsentene å reklamere, det har jo tross alt høyeste opptak/spikes og råvaren er billigst. Endret 7. oktober 2009 av War Lenke til kommentar
Freddy K Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) yeah right.De oppgir også 0,9% fett på prozyme, når innholdet av kakao vil gi et høyere fettinnhold. De bruker lavfett kakao Søtning, aspartam lite kcal hittill. Råvaren inneholder så mye fukt at det blir 80% maks, andre skriver 85-90 osv men det er tørkede verdier på den råvaren. Etiketten er fremdeles feil, først og fremst veldig feil på protein%, men også på fett%. Om de bruker lavfett kakao så er karbohydratmengden sterkt underdrevet i prozyme og, da fettet i kakaoen er erstattet med karbohydrater. Se Bedreviteren sitt innlegg om Prozyme her: http://bedreviteren.blogg.no/1237916027_hv...teinpulver.html Han antar at Prozyme inneholder mellom 83-85% protein i ferdig vare. Når det gjelder Myseprotein så har vi tatt den diskusjonen før. Myseprotein er helt fint dersom man har varierte proteinkilder og melkeprodukter i kostholdet sitt. Dersom man tar myseprotein sammen med andre matvarer vil også opptaket av alle aminosyrene i pulveret forlenges flere timer. Det er kun dersom man tar myseproteinpulver helt alene at det har et opptak på en til to timer. Myseprotein alene fungerer også godt til å dra opp proteinsyntesen før trening. Blander man altså myseproteinpulveret med melk, så har man kaseinen man trenger i tillegg. Tilogmed Myrevolution selger rent myseprotein nå.... Du setter Myse og blandingsprodukt som om det er helt sort / hvitt her. Sannheten er at man neppe vil merke forskjell på om man bruker myseprotein eller et dyrt blandingsprodukt istedet. Jeg har prøvd det meste, men "merker" ikke forskjellen. Endret 7. oktober 2009 av Freddy K Lenke til kommentar
Freddy K Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Det er neppe godt nok som eneste protein, myse og kasein har helt forskjellige egenskaper og er ofte blandet i proteintilskudd.Ren myse er kun myse pga pris, se på bildet, rød er myse, høye topper men fort ut igjen, grønn er kasein , lavere topper men gir tilgang til aminosyrer lenger, legg grafene oppåhverandre så ser du hva 50/50 protein gjør. En tabbe 99% gjør er å tru at ren myse er bra nok og bruker bare dette, går til nød om man får i seg mye kasein i kosten noe an neppe gjør da det er en grunn til at man vil ha det billige myseproteinet. Nå er det lett for produsentene å reklamere, det har jo tross alt høyeste opptak/spikes og råvaren er billigst. Jesus..... Den grafen er aldri reell i virkeligheten. I virkeligheten spiser man andre matvarer sammen med shaken (F.eks. frukt, nøtter, brød, olje++), og dermed blir grafen lik blandingsproduktet med myse og kasein. Som skrevet litt over så er dette rent myseprotein, hva skal man med det?Burde iallefall ikke kjøpe den som "eneste protein" du har i pulver. Hva mener du? At proteinet ifra X-life ikke er godt nok? Med mindre du kun skal leve på proteinpulver, så er pulveret bra nok i massevis. Lenke til kommentar
War Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) TN fikk 87,4% protein pr 100g på jordbær i en analyse fra 2005 , og etter den tid er produktet forbedret. Om man drikker myse etter trening, spiser frokost og tar en myseshake , lunsh med en myseshake blir ikke det mye kasein, for å ikke snakke om en myseshake før man legger seg, vil ikke gi noen aminosyrer gjennom natten i det hele tatt. Men jeg er enig med at opptaket forlenges med mat og man blander med melk osv Men regner ikke med at alle gjør det, kanskje en dag vil se slik ut 90M 10K Opptaket av phenylalanin er størst i kasein , men i all forsking som er gjort på opptak så spiser de normalt og trener, ikke noe fasting og ren proteindrikking. Det viser fortsatt at en blanding er optimalt totalt sett. Jeg tipper TN får 87-88g protein og slenger på 90% , runder av med andre ord. Dette mener myR at myse skal brukes til. Studier viser at myseprotein gir en oppbyggende effekt når det tas før og etter trening. Under trening og i timene etterpå øker proteinsyntese og nedbrytning dramatisk, og en hurtig tilgjengelig aminosyrekilde er nødvendig for å reversere den katabole (nedbrytende) tilstanden etter ei treningsøkt til en anabol (oppbyggende) tilstand. Siden det er et hurtigvirkende protein vil myse kunne stimulere proteinoppbyggingen på de mest kritiske tidspunktene. Kasein har den egenskapen at det danner en slags gelé i magesekken. Dette gjør det til en ekstremt langsomtfordøyelig og rik proteinkilde som tilfører næring til musklene og kroppen i flere timer etter at aminosyrepulsen fra myse er borte. Mens myseprotein kan øke proteinsyntesen (dannelsen av nytt muskelvev) til et ekstremt høyt nivå mye høyere enn kasein, begynner forskere nå å innse at man samtidig må redusere den motsatte prosessen, nedbrytning, for å oppnå den høyeste positive balansen – og er kommer kasein inn. Flere studier viser at den langsomme og konstante tilførselen av aminosyrer fra kasein gir en time-release effekt som kan vare i opptil 7 timer etter inntak. I en nyere studie ga kasein en sterk reduksjon i proteinnedbrytning som var helt unik i forhold til hurtigvirkende myseprotein, og sluttresultatet var en positiv nitrogenbalanse – det vil si muskelvekst. Melkeprotein isolat tilfører viktige bioaktive melkepeptider som ikke bare gir bedre treningsresulter, men som også stimulerer immunforsvaret og gir bedre fordøyelse. Grunn til valg av 50%50% i myo * Fase 1 er myseprotein som umiddelbart etter inntak tilfører musklene aminosyrer for vekst og innhenting. Vi bruker det reneste myseprotein isolat med tilnærmet null fett eller karbohydrater, produsert via avansert filtreringsteknologi som bevarer det høye innholdet av langkjedete aminosyrer (BCAA), glutamin og flere vekstfaktorer og immunforsvarsfaktorer som finnes naturlig i melk. * Fase 2 er kasein fra melkeprotein isolat, et langtidsvirkende protein som opprettholder aminosyrenivåene og tilfører næring til musklene lenge etter at proteinpulsen fra myse er ute av systemet. Skal man oppnå det samme med myse og kost burde man iallefall vite hva man gjør. Endret 7. oktober 2009 av War Lenke til kommentar
Freddy K Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) TN fikk 87,4% protein pr 100g på jordbær i en analyse fra 2005 , og etter den tid er produktet forbedret.Om man drikker myse etter trening, spiser frokost og tar en myseshake , lunsh med en myseshake blir ikke det mye kasein, for å ikke snakke om en myseshake før man legger seg, vil ikke gi noen aminosyrer gjennom natten i det hele tatt. Kasein er ikke nødvendig i det hele tatt. Melkeprotein er strengt tatt ikke nødvendig overhodet. Hva om man spiser slik som dette: Frokost: Omelett med brød og et glass melk Lunsj Kyllingsalat med frukt og nøtter Middag Fisk og poteter Kveldsmat 1 boks cottage cheese / mager kesam Da har man proteiner fra egg, melk, kylling, fisk, nøtter samt det som finnes i korn. Her spiller det ingen rolle om proteinshaken man tar før trening består av myse eller myse / kasein da. Men jeg er enig med at opptaket forlenges med mat og man blander med melk osvMen regner ikke med at alle gjør det, kanskje en dag vil se slik ut 90M 10K Opptaket av phenylalanin er størst i kasein , men i all forsking som er gjort på opptak så spiser de normalt og trener, ikke noe fasting og ren proteindrikking. Det viser fortsatt at en blanding er optimalt totalt sett. Opptaket av Leucine er størst fra Myse, som stimulerer proteinsyntese... Av det jeg ser rundt, så spiser de fleste som trener styrke proteinrikt som en base, og tar proteinshaker for å fylle på ekstra. Jeg tipper TN får 87-88g protein og slenger på 90% , runder av med andre ord. Hva vet du om at de har forbedret produktet? Kanskje de tilogmed har gått over til å kjøpe rimeligere råvarer, for å tjene mer kroner. De er jo ikke til å stole på slik de holder på. Uansett så jukser de på alle etikettene til proteinpulverene sine, men av en eller annen grunn så stoler folk på TN fordet, og handler til GRISEPRISER. Dette mener myR at myse skal brukes til. Skal man oppnå det samme med myse og kost burde man iallefall vite hva man gjør. Det er ikke rakettforskning det her. Det er bare å spise varierte proteinkilder og fylle på med et proteinpulver der det mangler eller passer inn. På den måten har man aminosyrer tilgjengelig i kroppen gjennom hele dagen, og da fungerer det fint å bruke myseprotein. Endret 7. oktober 2009 av Freddy K Lenke til kommentar
War Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) Hva vet du om at de har forbedret produktet? De fant en feil i produksjonen som de rettet på, men ja nå som de har en stor kundegruppe kan de sikkert bytte til billigere råvarer uten at noen merker det , trur ikke dem gjør det, såppas mange som har jobbet der og startet sitt eget som vet hvordan de holder på og de sier alt er ok der. De ville vel ha avslørt det for å fremme sine egen produkter om tillfellet. Jeg lurer fortsatt på hvilken råvare TN bruker, Fagerli kjøper en god råvare som er kjemperen til en litt høyere pris, etter at flertallet sa ja til det. Ferdig produkt har ikke 90% som TN. Hvordan TN klarer det skulle jeg likt å sett. Det du beskriver er nok ikke brukere fra dette forumet, tenåringer med gelesveis som kjøper en bøtte myse pga pris kan jeg ikke tru har et proteinsterkt kosthold ellers. Men vi er jo egentlig enige, spiser man som du beskriver holder myse, spiser man som ola normann ellers burde man vurdere 50/50 , om over halvarten av proteinen kommer fra tilskudd. Fra Fagerli, med optimalt kosthold Whey er uansett gunstig kun før trening, ikke etter - da er det en kombinasjon av whey+kasein eller BCAA+kasein eller BCAA+erteprotein som er gunstig. Endret 9. oktober 2009 av War Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå