Session^^ Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Jeg stiller inn for twinview, men når jeg skal lagre får jeg feilmeldingen: Failed to parse existing X config file '/etc/X11/xorg.conf' Noen tips til hva som kan gjøres med det? Begynner å bli slitsomt å stille inn twinview hver gang jeg starter maskinen. Lenke til kommentar
Del Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Start nvidia-settings med sudo, så kan du lagre oppdatert xorg.conf. Lenke til kommentar
atlef Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) Beste måte å starte grafiske programmer med root tilgang er og blir: Alt+F2 og skriv gksu nvidia-settings Les mer om Running Sudo Graphically her. atlef. Redigert av åpenbare grunner. Endret 5. oktober 2009 av atlef Lenke til kommentar
olear Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Bare hvis man har gksu , finnes mange måter å bli root på, sudo er nesten garantert tilgjengelig i alle distroer (med noen unntak). Lenke til kommentar
Session^^ Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2009 Får fortsatt samme feilmelding. I tillegg fryser nvidia-settings når jeg klikker "ok" under feilmeldingen... Lenke til kommentar
olear Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 touch /etc/X11/xorg.conf, så start settings? Lenke til kommentar
Session^^ Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2009 sudo touch da eller? Jer får permission denied. Lenke til kommentar
Trashyman Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Kanskje litt sent, men noen har kanskje litt problemer etter 9.10. Slik løste jeg det. 1. sudo mv -i /etc/X11/xorg.conf /etc/X11/xorg.conf.backup 2. sudo touch /etc/X11/xorg.conf 3. sudo nvidia-xconfig 4. sudo nvidia-settings 5. Profit $$$ Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 hvilket operativsystem bruker du? dersom du bruker f.eks Gentoo må du legge deg til i "video" gruppen for å gjøre ting med skjermkortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå