Gå til innhold

Allround til 15k - Veldig usikker på valgene

Anbefalte innlegg

Hei

NÅ er tiden inne får å anskaffe seg en ny PC. Har oppdatert meg på hva som finnes av hardware, men er usikker på hva jeg skal velge. Eneste jeg egentlig er sikker på er at jeg skal ha ATI sitt 5870.

Når det gjelder CPU og sokkel valg er jeg kanskje mest usikker. Skal jeg velge I7 920? Eller burde jeg gå for en av de nyere I5 prossesorene?

Om jeg velger I7 920, hva vil være det beste valget av hovedkort?

Jeg har en skjerm med 1920x1080 oppløsning, burde jeg da ventet til 2GB versjonen av 5870 eller er ikke det noe poeng?

Ellers så ønsker jeg meg en nokså stillegående pc :p

Her er det jeg har kommet frem til :innocent:

Takk for svar :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er godt å høre :thumbup: . Skal vurdere å skifte ut kabinettet. Har mest lyst til å bestille fra netshop, så tror jeg må skifte ut noen deler slik at jeg får pc'n så kjapt som mulig.

Mulig kabinettet ble litt overkill ja, skal vurdere litt om jeg skal bytte.

Andre tips til forbedringer av oppsettet, eller er alt slik det burde være? :whistle:

Lenke til kommentar

Takk for tips til kabinett :yes: . Men det med CPU valget du snakket om er jeg litt usikker på. Er vel ikke noe vits med turbo mode, så lenge 920 kan klokke såpass bra som den gjør? Turbo mode klokker vel bare til 2.93 ghz? mens 920 lett kan klokkes høyere (særlig om man har D0 stepping).

Lenke til kommentar

Du kan ikke klokke i7 920 så langt viss du ikke kjøper en kjøler til 200-500kr. Klokker kanskje opp til 3.2GHz på stock-kjøler.

860 kan klokkes automatisk opp til 3,4GHz når du bare bruker en kjerne, 3,3GHz når du bruker 2, 2,9GHz når du bruker 3 og 2,9GHz når du bruker 4.

Det vil med andre ord si at Turbo Mode er noe av det største som har hendt i CPU markedet siden Hyper Threading. Vertfall når det blir litt mere modent.

Endret av Pizzaen
Lenke til kommentar

Jeg syns det oppsettet så helt optimalt ut. Kabinettet er jo rålekkert om du skal bruke vannkjøling eller ikke. Fantastisk kjøling med luft også. Ellers har det jo veldig mange fine løsninger på blant annet kabelføring.

Eneste jeg ville gjort var byttet ut Samsung F1 disken med en av de nye Samsung F3 som har litt større overføringshastighet. Tror prisen ligger på en hundrelapp mer en F1 om jeg husker riktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...