Gå til innhold

Skrekkfilmer med lykkelig slutt *spoilers*

Myst

Anbefalte innlegg

Hei sann!

Noen som vet om skrekkfilmer med lykkelig slutt der alle ikke blir drept eller skjer noe tragisk? Fleste skrekkfilmer jeg har sett ender på en tragisk måte og det gir man et ønske om at for en gangsskyld så kan folka gå levende fra det.

Noen anbefalinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var visst litt mangelfull det innlegget mitt. Grunnen for at jeg laget eget tråd var vi kunne også diskutere hvorvidt skrekkfilmer skal ha dårlig slutt framfor lykkelig. De fleste skrekkfilmer jeg har sett ender med at fleste av karakterene dør og ondskapen lever videre. Om ikke det er en serie der ondskapen blir overvunnet til slutt (eks. Fritt vilt).

I tillegg til anbefalinger/eksempler, kan vi også få ut meninger om hvordan skrekkfilmer bør/kan bli satt opp.

Lenke til kommentar

Jepp, og helst alle. Selv bare en overlevende regner jeg som dårlig slutt. Skulle ønske de kunne lage flere filmer der minst 2-3 hovedrolleinnehavere ikke blir slaktet.

Så [REC] i dag og må si den var ganske overraskende, uten å gå i detaljer, men en ellers herlig film. Tror også en annen versjon hadde slått bra an.

Leste om at See no evil har en lykkelig slutt. Er den verdt å se uten å få "hvorfor må de dø"-følelse?

Lenke til kommentar

The Shining er bra, selv om slutten er litt vanskelig å forstå. Er nok lurt om jeg lister opp hvilke filmer jeg har sett, så er lettere å holde seg on-topic.

REC

The Shining

The Thing

28 days later

The ring (både amerikansk og japansk)

The Grudge (amerikansk)

One missed call

House of wax

Dawn of the dead

Exorcist

Psycho (begge versjoner)

Kom på disse i farta, har sett flere.

Forresten, hvem har endret tittelen? Trodde modsene la "edit" når de endret innlegg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...