Eyefitness Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Kjøpte i februar ferdigbygd pc med ati 4870 på nettbutikk. Spilte lite da pga fant ingen interessante spill. FarCry2 ble kjøpt en del senere, og jeg oppdaget da at maskinen fikk svartskjerm og viftene boostet. Etter å ha prøvd mange forskjellige råd herfra og ingenting funket, valgte jeg å returnere grafikk-kortet og fikk et nytt (betalte noen hundrelapper i mellom og kjøpte 4890 fra xfx i stedet. Samme problem med det nye kortet men ikke fullt så ofte. Også i 3dmark 2006 opplevde jeg samme resultat, men noen ganger fikk jeg fullført testen. Oppnådde noe over 14.000poeng. Har forsøkt å installere Vista på nytt, samt nyeste bios på hovedkort og vista er oppdatert med servicepack 2. Spiller nå Risen fra (RPG fra Piranha Bytes)og opplever samme problem der som i FarCry2, men ikke like ofte. Har lest en plass her på forumet at bios på 4870 må flashes/fornyes nettopp pga svartskjerm-problemer. Gjelder det samme med 4890-kortene? Og er det trolig dette som er mitt problem eller har jeg vært uheldig og fått 2 defekte kort? Annet det kan være? Lurer på å rett og slett levere inn hele pcen, men kvier meg litt for da tar det vel en evighet før jeg får den tilbake.. Lenke til kommentar
citation Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Jeg har 2stk 4870 512mb fra Sapphire og har flashet biosene da ble det bedre men jeg får svart skjerm innimellom når jeg skal starte spill da må jeg restarte pc. Lenke til kommentar
Eyefitness Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 Takk for svar. Hvordan er fremgangsmåte for flashing av bios på grafikk-kort? Og vil det påvirke garanti om en gjør dette selv? Eventuelt, bør jeg sende inn hele pc og få de til å ordne problemet? Begynner å bli lei av ATI nå kjenner jeg. Kanskje jeg heller burde valgt nvidia, eller har de like mye tull der kanskje? Mange spørsmål men håper det er noen her som kan hjelpe meg å løse problemet:) Lenke til kommentar
citation Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Takk for svar. Hvordan er fremgangsmåte for flashing av bios på grafikk-kort? Og vil det påvirke garanti om en gjør dette selv? Eventuelt, bør jeg sende inn hele pc og få de til å ordne problemet? Begynner å bli lei av ATI nå kjenner jeg. Kanskje jeg heller burde valgt nvidia, eller har de like mye tull der kanskje? Mange spørsmål men håper det er noen her som kan hjelpe meg å løse problemet:) [/quot Jeg fant ny bios på Sapphire sin side, lastet denne ned på floppy så booter du fra floppy det meste går automatisk.Forklaring på framgangsmåte er somregel vedlagt bios. Lenke til kommentar
Eyefitness Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2009 Takk, men den biosen kan kun benyttes på akkurat det Sapphire-kortet ifølge Sapphire. Jeg har et XFX xXx kort. Bestilte meg et Geforce 275 for et par dager siden, da jeg helt hadde gitt opp ATI etter alt tullet med de 2 kortene jeg har hatt (4870 og 4890). MEN: I går kveld kunne jeg plutselig spille i 4 timer uten at det ble svart skjerm en eneste gang. Jeg har ikke gjort noen endringer på maskinen siden sist, og skjønner ikke hvorfor problemet plutselig har løst seg av seg selv. Skal spille mer i kveld for å se om det fortsatt holder. Gjør det det, sitter jeg plutselig med 2 grafikk-kort jeg ikke kan kombinere på maskinen. Noen som har meninger om jeg bør returnere det NVidia-kortet som kommer, eller om jeg bør sende i retur det ATi-kortet jeg har nå uansett om det fungerer gull fremover? Nvidia er et MSI GTX275 Twin frozer OC, og ATI er et XFX 4890 xXx på 900mhz. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå