StigaHw Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Hei. Har for ikke så mange dager siden fått en ny pc. Tenkte at jeg skulle prøve å spille litt cod4 med noen. Først fikk jeg den iw3mp har sluttet å virke. (eller hva det var). Dette løste jeg ved å sette inn en mic og aktivere den. Deretter gikk det ca 40sek-1 min til at jeg mista lyden etter at jeg gikk inn på multiplayer. Måtte restarte pcen for og i det hele tatt få lyd tilbake. Til og med filmer på nett og alt mulig hadde ikke lyd etter jeg mista lyden på cod4 online. Noen som kan tenke seg hva problemet er? Lenke til kommentar
Robopope Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Kan være lyd driveren som fluxer, prøvd å reinstalle den? Lenke til kommentar
StigaHw Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 Kan være lyd driveren som fluxer, prøvd å reinstalle den? Ja, har prøvd slik jeg tror man gjør det. Har ikke mye peiling på områder som dette når det gjelder pc. Kan du eller noen andre kanskje gi en kjapp og kort forklaring hvordan dette kan gjøres? hvis det er ganske likt på de fleste pcer. Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Control panel -> Hardware and sound -> Device Manager -> Sound video and game controllers (heter det på min pc i det minste) -> Høyre klikk -> trykk på update driver. Og så vil den finne ut om du har den nyeste/ hvis du ikke har vil den installere den. Du kan også trykke på venstre, så gå på driver . Så finner du alt du kan gjøre (uinstallere, oppdatere driver, rollback etc). Eller så kan du gå inn på produsenten sine hjemmesider og laste ned drivere. De fleste produsenter har drivere for nedlasting. Lykke til Lenke til kommentar
StigaHw Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 Control panel -> Hardware and sound -> Device Manager -> Sound video and game controllers (heter det på min pc i det minste) -> Høyre klikk -> trykk på update driver. Og så vil den finne ut om du har den nyeste/ hvis du ikke har vil den installere den. Du kan også trykke på venstre, så gå på driver . Så finner du alt du kan gjøre (uinstallere, oppdatere driver, rollback etc). Eller så kan du gå inn på produsenten sine hjemmesider og laste ned drivere. De fleste produsenter har drivere for nedlasting. Lykke til Prøvde fremgangsmåten din og fant fram til der jeg kunne avinstallere. Gjorde det, og det sto at jeg måtte rse pcen. Gjorde det, og oppdaterte driveren osv etter det. Prøvde igjen å starte et spill. Denne gangen cs. Lyden varte ca 30 sek ingame, så forsvant den. Fikk pcen for nesten 48 timer siden:P i starten prøvde jeg litt cs uten at lyden forsvant. Etter jeg har installert cod4 må det ha skjedd noe. Kan det met at jeg aktiverte stereo miks ha noe med dette å gjøre? eller kan installasjonen av cod 4 ført til noen forandringer på noen instillinger? Lenke til kommentar
NuDimon Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Jeg ville sett paa lyd instillinene i COD4 og stille ned paa alt utenom volum. Det kan hende at instillingene er satt for h0yt for maskinen din? Er lenge siden jeg har vaert borti ett problem av den typen selv tho... Lenke til kommentar
StigaHw Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) Jeg ville sett paa lyd instillinene i COD4 og stille ned paa alt utenom volum. Det kan hende at instillingene er satt for h0yt for maskinen din? Er lenge siden jeg har vaert borti ett problem av den typen selv tho... Hmm ja. Mulig det. Kan fortelle litt mer etter å ha prøvd og spilt litt til. Jeg spilte omtrent 45 min singelplayer med vanlig lydkvalitet, som jeg tror er høy kvalitet (står 44khz bak). Ingen lydproblemer da. Derfor tenkte jeg at jeg skulle prøve online igjen. Det gikk 30 sek- 1 min før lyden forsvant. For å få lyden tilbake må jeg skru pcen av og på. Lyden fungerer fint også på nett(youtube osv). Pcen min er kjøpt nylig fra komplett (komplett gamer premium i35). EDIT: har akkurat prøvd 20 min med cs 1.6 igjen. mister ingen lyd da. Startet cod4 og satte på dårligste lydkvalitet. 2 sek så var lyden borte. Herregud. Cod 4 online på pc viser jeg jo å være søppel. Bare problemer fra første stund. Første problemet kan jo løses ved å plugge inn en mic. En annen ting. prøvde å sette lydkvaliteten på medium eller lav(husker ikke helt). Da varte lyden ca 10 min før den forsvant. Har ikke opplevd dette før jeg installerte cod4. Dette skjer nå på f.eks css til tider også. Endret 5. oktober 2009 av StigaHw Lenke til kommentar
StigaHw Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2009 Ingen som kan tenke seg hva dette kan komme av? Css lyden fungerer ikke nå heller. Fungerte før jeg installerte cod4. Kanskje ta en systemgjennomretting(eller hva det heter. skru tilbake pcen på en måte) rett før jeg installerte cod4? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå