Gå til innhold

Bra norskt ja


nivve

Anbefalte innlegg

Sitter og leser Telenor Avidi sine ordforklaringer.

http://www.avidi.no/kundeservice/ordforkla...ger/default.jsp

 

Toppdomene

De navn som følger med domeneadressen. Toppdomenet forteller noe om nettstedet. For eksempel .com forteller at det er en kommersiell peratør. .org forteller at det er en ikke-statlig oranisasjon. .no forteller at nettstedet er norskt.

 

"peratør", "oranisasjon", og "NORSKT".

 

De to første kan tilgis. To bokstaver er glemt / kommet bort i farta. Men den siste: T'en er plassert med ettertanke. Det er skremmende.

 

Å skrive feil i forumet her er ok. Men jeg synes Telenor burde kunne skrive "norsk" riktig.

 

-nivve-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men den siste: T'en er plassert med ettertanke. Det er skremmende

Skremmande og skremmande fru Blom :lol:

 

Er du norsklærar?

 

Tilgi meg, eg måtte ikkje...

 

Sikkert ein dyslektikar el. übertrøytt fyr som står bak...tek nok ikkje lang tid før feilane vert retta opp...

 

Er jo tross alt snakk om Telenor! :woot:

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Sikkert ein dyslektikar el. übertrøytt fyr som står bak...tek nok ikkje lang tid før feilane vert retta opp...

 

Er jo tross alt snakk om Telenor!  :woot:

Ja, akkurat .. sjekk linken, det er enda ikke blitt rettet :D (forresten ett år siden jeg la inn den linken.) Klart det er Telenor :)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Nå er det gått to og et halvt år siden jeg laget denne tråden, og jeg fikk en snikende mistanke. Kanskje siden aldri blir oppdatert!

 

Jeg gikk inn på forsiden til Telenor Avidi og fant denne beskjeden:

 

"Norges største kabel-TV-selskap skifter navn til Canal Digital Kabel TV

 

I 2003 samlet Telenor sine selskaper innenfor TV-distribusjon i èn organisasjon og under ett merkenavn - Canal Digital. Canal Digital AS er Nordens ledende TV-distributør og et heleid selskap i Telenor. Telenor Avidi AS er en del av Canal Digital AS og skiftet 1.mars navn til Canal Digital Kabel TV AS.

 

Du vil om noen sekunder bli sendt videre til Canal Digital Kabel TV. Skulle ikke dette skje, kan du følge denne lenken: http://www.canaldigital.no/

 

Med vennlig hilsen

Canal Digital"

 

"Aha!", tenkte jeg. Jeg gikk inn på de nye, oppdaterte sidene til Canal Digital, og begynte å lete etter ordforklaringene.

 

Du er her: Startside » Kabel » Kundeservice » Spørsmål og svar

 

Det jeg fant, var akkurat det samme som på sidene fra 2003.

 

Orddelingsfeil:

 

"Høyhastighets bredbånd" (skriv høyhastighets bredbånd i Google og trykk på "Jeg prøver lykken". Da kommer du til Kystpartiet sine sider)

 

"kabel-tv abonnement"

 

Litt lengre ned står det samme ordet / de samme ordene i bestemt form:

 

"kabel-tv-abonnementet"

 

Man kan i det minste være konsekvent i sine feil.

 

"DNS står for DOMAIN NAMESERVICE"

 

På engelsk har man derimot orddeling. Det riktige er Domain Name Service (eller System). Kun store bokstaver ser dessuten ikke pent ut.

 

Punktsetting:

 

Mangel av punktum etter forklaringen av "Dekoder".

Mangel av punktum etter ...DOMAIN NAMESERVICE

 

Andre feil:

FTP

(File Transfer Protocol) En standard filoverføringskontroll mellom datamaskiner som er tilknyttet Internett.

 

Jeg trodde det var en filoverføringsprotokoll? Kanskje det bare er meg som tuller.

 

..

 

Jeg kunne fortsatt nedover (helt ned til norskt), men jeg gidder ikke :p

 

Virker ikke som denne sida kommer til å bli oppdatert eller rettet noen gang..

Lenke til kommentar

Med mindre nokon seier ifra, har eg mine mistankar om at desse leifane vert ståande i nokre år til, utan at det kjem som nokon overraskelse.

 

Nokon som tek initiativet til å igangsettje eit mindre formelt brev?

 

På den andre sida, hadde det kanskje vert artig å vente i 10 år, for so å gje dei link til denne tråden. Tips VG, dei bryr seg heilt sikkert.

 

Telenor, tross alt.

Lenke til kommentar

Ikke for å komme offtopic eller noe, men du skriver " Bra norskt ja" som tittel.. Altså, det er jo ikke stort bedre.

 

Jeg synes ikke det er noe å bry seg over egentlig, det er jo vanlig nesten at Telenor dummer seg ut opplever jeg.

 

Men om du absolutt på sende klage, tror jeg det holder med en velformulert e-post.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...