Gå til innhold

[Løyst] Boot'er frå feil disk etter programinstallasjon - BIOS endring hjelper ikkje

Anbefalte innlegg

Etter å ha installert Malvarebytes gjorde eg ein restart og fekk feilmelding om at det er endring i hardware og so spør den om å starte i sikkerheitsmodus el. normalt.

PC'en er ein tre mnd gamal AMD X3 720 + Gigabyte som eg bygde sjølv. Installerte XP Prof sp3 på ein SSD-disk og kobla til to snurredisker på hhv 500 og 1000 gb. Fram til installasjonen i forgårs fungerte alt som det skulle. Ein av Samsung-diskane har ein kopi av min gamle C-partisjon og dersom eg velger å starte i sikkerheitsmodus so opplever eg at PC'en starter med mitt gamle operativsystem (frå forrige PC)! (normal oppstart fungerer ikkje) Dvs at den plutseleg har byrja å boote frå feil disk. (Likevel interessant å sjå at eg har heile det gamle systemet tilgjengeleg dersom eg booter frå den disken i sikkerheitsmodus!)

Går eg i BIOS so kan eg sjå at det no er dei to Samsung-diskane som stend øvst i lista over boote-alternativ! Med pluss-tasten flytter eg SSD-disken øvst og klikker F10, dvs lagrer det heile. Går ut av BIOS, restarter og då starter den korrekt frå SSD-disken. MEN, gjer eg ein ny oppstart so er problemet tilbake - og eg igjen må gjere endring i BIOS.

Gjorde ingen endring med hardware før problemet oppsto. Installerte kun Malwarebytes etter anbefaling herifrå. Avinstallering hjalp ikkje.

Her blir det anbefalt å reinstallere bios-drivarar el sjekke batteriet på hk. Dette siste er nytt. Ny bios-driver vil eg helst vente med før eg har sjekka ut andre måter å løyse problemet.

Boot.ini fila mi ser slik ut:

[boot loader]

timeout=30

default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS

[operating systems]

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect /usepmtimer

Den er tilnærma lik den som er lista som default nederst her. Einaste to forskjellane er siste ledda med /usepmtimer og /noexecute=optin. Den fyste kan ha med at eg har AMD prosessor medan den andre kan sjå ut som ei ytterleg sikkerheit.

Nokon som har råd for å få PC'n til å boote frå korrekt disk?

Endret av Dabola
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er billetet;post-112157-1254651350_thumb.png Mange partisjoner men det skuldast at eg hadde Disk2 på forrige PC, laga kopi over til den nye på 1000 gb (Disk1) og so endeleg installerte XP prof på Disk0. Ser at E:\ er registrert som Aktiv. Det er på denne partisjonen at mitt gamle system er lagra. Og det er denne disken som stend øvst i BIOS-lista når eg forsøker å restarte.

Kan det vera ein ide å ikkje ha denne "Aktiv"? (Sjølv om eg er 99% sikker på at den har vore Aktiv sidan installasjonen for 2 mnd sidan.) Med det samme; takk for hjelpa!

Endret av Dabola
Lenke til kommentar

Er ikkje det berre å høgreklikke til venstre, >Egenskaper og endre valget nederst frå Aktiver til Deaktiver? Og kanskje også restarte?

Jauda, eg har planer om å fjerne alt på Disk1 - men har hatt so mykje anna på tapetet....

Gjer eg forresten det rette når eg er i BIOS? Siste koblinga nederst på denne Gigabyte-sida er manualen til mitt HK.

På side 35 byrjar BIOS-avsnittet. Det er under "Advanced BIOS Features" og "Hard Disk Boot Priority" - omtalt på side 45 - eg gjer endringar. Som det står beskrevet "Hard Disk Boot Priority Specifies the sequence of loading the operating system from the installed hard drives. Use the up or down arrow key to select a hard drive, then press the plus key <+> (or <PageUp>) or the minus key <-> (or <PageDown>) to move it up or down on the list. Press <Esc> to exit this menu when finished." Side 43 omtaler "Standard CMOS Features" Her kan ein endre div parameter for diskane. Er dette noko eg bør sjå nærare på eller er det korrekt å ikkje gjere noko endringer her? (default-instillingar og ingen justeringer under installasjonen).

I staden for å deaktivere disken er det ikkje betre å bruke Partition Magic og fjerne aktiveringa? Uansett,eg deaktiverer og restarter no..

Endret av Dabola
Lenke til kommentar

Jeg skal lese litt om Bios på HK, gi med linken så jeg kan laste ned.

Når det gjelder å Aktivere-Deaktivere disken via >Egenskaper har ingenting med å #merke en partition som active-inactive#

Vi ønsker å merke en partition som inactive og ikke Deactivere en hel disk.

Close Diskbehandlingen

åpne CMD

skrive

diskpart og tast enter etter hver kommando

select disk 2

select partition 1

inactive

Deretter kan du gå igje i Diskbehandlingen og velg Action---> Rescan Disks.

Da skal (activ) være borte.

Lenke til kommentar

Takk for hjelpa, wiberos! So det er nok denne aktiveringa av E-partisjonen som er årsaka. No har PC'n restarta 2x utan problem. No skal forresten også koblinga til manualen fungere.

Går igang med diskpart - slik du beskriver det... Får til svar når eg køyrer >select disc 2 at "den angitte disken er ikke gyldig".

Du skriv; "Vi ønsker å merke en partition som inactive og ikke Deactivere en hel disk." Eg har makta å høgreklikke DISKEN og deaktivert den! Ikkje partisjonen. I so fall er det vel berre å få den aktivert igjen?

No føler eg meg litt dum, men for 20 min sidan meinte eg å få opp ei disk-liste kor eg kunne aktivere disken igjen. For det er vel det som må til for at diskpart skal finne den. No finn eg ikkje lenger fram til kor helst i diskbehandling eg gjer dette. Når eg ber om Diskliste so får eg kun disk 1 og 0 opplista. Korleis få disken aktivert igjen? Må eg i BIOS? Forsøkte nettopp via Norton Parition Magic 8. 0 men der finn eg ikkje lenger disken. Det vil vel sei at eg må via BIOS?

Endret av Dabola
Lenke til kommentar

Hvis du brukte PM for å deaktivere "partitionen nr 1" i disknr 2, slik at (active) er ikke lenger å se i partition E:, så trenger du ikke å bruke diskpart.

Husk at en active primær partition er relevant for deg som bruker av en datamaskin, hvis du ønsker å installere et operativ system på den, og ha dermed mulighet å starte maskinen fra denne.

Eks:

disknr 0 har en active partition med WIN installert i den.

Du kan deretter installere mange windows i alle andre disker og i hvilken som helst partition.

PC-Biosen vil bruke alltid den enne partition som system partition, og boot.ini vil deretter henvise til hvor du vil.

Det er multiboot system.

Men Hvis du:

-installerer Linux på disknr 2, mens alle andre disker er frakoplet, så vil disknr 2 bli et system med Linux i.

Så kopler du alle de andre diskene tilbake.

Bios vil detektere en av de 2 med en active partition i, som først bootdevice, avhenging av en del faktorer og vil starte opp PC-en din.

Om det er Windows disk 0 eller Linux disknr 2 som velges som første, er da mulig for deg å kontrollere via

#Harddisk boot priority# slik som du har opplevd til nå.

Det du burde se nærmare på, er configuration for Onchip Sata mode.

Nå kjører alt du har på Pata mode.

Med så mange sata tilkoplinger som du har, jeg hadde sett litt nærmare på Raid og achi configuration.

Dvs, hvis du installerer WindowsXP på din SSD med SATA as RAID eller Ahci mode, vil du få bedre muligheter i fremtidige disk configurasjoner.

Det betyr ikke at din SSD må i en raid oppset.

Men andre disker kan settes opp for Raid.

Du kan ikke skifte til Raid eller ahci etter du har installert windows på den, under SATA as IDE.

Lenke til kommentar

Takk for informasjonen. Planen min er å flytte alt innholdet på den gamle snurredisken på 250gb over til den nye på 1000. Og i tillegg ha win og programmer på SSD disken på 64 gb. Straks eg får gått igjennom dei to snurrediskane vil eg lett kunne tømme og fråkoble den på 250 - som eg no er interessert i få aktivert igjen - berre for dette arbeidet.

Eg brukte ikkje PM for til å deaktivere "partitionen nr 1" i disknr 2, slik at (active) er ikke lenger å se i partition E:, så trenger du ikke å bruke diskpart. - som du skriver. Nei, eg brukte Diskbehandling, høgreklikka disken og ikkje partisjon E og deaktiverte den! Det var ein feil. Skulle sjølvsagt ha høgreklikka partisjon E.

Vil ikkje dette sei at eg må få disken igjen aktivert for so å få partisjon E deaktivert? I so fall; korleis gjer eg det?

Raid trur eg ikkje er det rette for meg. Disken på 250 gb skal fjernast straks eg har fått rydda opp. Mhp Linux so bruker eg Virtualbox til dette. Det programmet er planen å få inn på ein eigen partisjon - men ikkje boote derifrå. Syntes det er betre å bruke Virtualbox enn mulitboot. Og etter å ha trinnvis fått systemet opp og gå er eg lite ineressert i å reinstallere for eit event Raid-oppsett. XP prof på SSD'en +Virtualbox holder. 1 ssd + 1 snurredisk er målet.

Råd om korleis få disken igjen aktivert? (Nei, eg hadde kun diskpart i DOS køyrande)

Endret av Dabola
Lenke til kommentar

Klarte å få den aktivert igjen via Enhetsbehandling. Der var den markert med raudt ikon og merka som deaktivert. Høgreklikka og valgte "Aktiver" og det funka. Heldigvis!

Klarte endelig å få E:\ endra til inactive via diskpart. Og no er den heller ikkje aktiv nå eg ser etter i Diskbehandling. Beklager misforståelsen og rotet. Ei endeleg takk for hjelpa. (Du behøver ikkje å gå igjennom hk-manualen). NO booter PC'n som den skal og eg har lært ein masse. Tusen takk, wiberos!

Endret av Dabola
Lenke til kommentar

Se på det her. Er det noe hjelp derfra?

post-90860-1254658088_thumb.jpg

post-90860-1254658097_thumb.jpg

Det andre som er viktig å avklare er:

Når du starter opp maskinen og enter biosen

-kontrollere hvor du finner diskene dine, contra de fysiske sata tilkoplinger?

Er det Sata_0 på hovekort med en disk tikoplet på den raportert som hva i Biosen?

EDIT: Ok du fikk det til selv :) ser jeg.

Det med fysiske sata tilkoplinger kontra biosen, vil være greit å merke, eventuelt skrive ned på papir. Etter hvert som du tilkopler flerre disker vil en slik oversikt hjelpe deg mye, når ting blir litt vanskelig.

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

Mhp kobling til hk. so passa på å koble SSD'en til Sata_0. Etter det er det tilfeldigheitene som har bestemt. Har SSD, 2 snurredisker og DVD tilkobla so det er mange ledninger.

Når eg er i BIOS har det hittil vore lett å sjå kva som er kva. Men eg skal ta å følge ledningane og få skrevet ned kva kontakt som går til kva for disk.

Trur eg tek sjansen og installerer Malvarebytes igjen. Den fann to malvare filer på ein av mine snurredisker. Og no er det nok ikkje so stor sannsynlegheit for at Pc'n booter frå gamle E:\ igjen. Etter di hjelp, wiberos.

Ei heilt anna erfaring som kan vera nyttig for andre er å merke seg at eg fekk til å starte gamle systemet på den nye pc'n som hardware-messig er heilt forskjellig frå gamle-pc'n. Oppskrift; aktiver partisjonen som det gamle systemet ligg på, boot derifrå og prøv å start opp normalt. For meg gjekk det ikkje MEN i sikkerheitsmodus hadde eg alle mine hundrevis av gamle program tilgjengeleg! Men hald tunga rett i munnen mhp å aktivere dei rette partisjonane.

Endret av Dabola
Lenke til kommentar

Ja, eg er enig Hårek!

Det er rart sidan det skjedde umiddelbart etter ei programinstallering. Gigabyte har eit windowsbasert program for å oppdatere BIOS driver. Jfr Gigabyte's side om mitt hovudkort so har det kommet to oppdateringer sidan F1-versjonen eg har. Bør eg halde fingrane frå fatet eller skal eg ta sjansen? For den siste versjonen, F4, står det "for Phenom II /Athlon II AM3 CPU". Det er akkurat Phenom II AM3 prosessor eg har. Kanskje det dette taler for at eg bør laste ned F4-versjonen, koble ifrå og bruke det windwosbaserte programmet til Gigabyte og der manuelt velge den nedlasta fila? Kanskje smartast å alliere meg med Komplett i morgon - i tilfelle det krasjer? Maskina er berre 3 mnd gamal.

Endret av Dabola
Lenke til kommentar

Ser på FAQ'en deres, kan kanskje være noe av det samme:

Q: System can't boot up sometimes.

A: Please update the latest version BIOS to solve this problem.

Det var ellers lite info om eventuelle bug-fix i BIOS.

Jeg har aldri hatt problemer med å oppdatere BIOS, har også prøvd rett fra Windows. Men ikke med Gigabyte kort.

Lenke til kommentar

Hvis man skal gå videre for å forstå problemstillinger her så må bekreftes :

Hvilket HK har du egentlig MA780G-UD3H ? eller MA790X-UD3P og det i henhold

til komplett du har linket oss til tidligere.

Når det gjelder Bios version du er interresert i, så er det alltig greit å ha den siste.

Men i henhold til CPU lista , så er din CPU allerede under F1.. Det er CPU lista du må se.

Ut fra det, og hvis du har MA790X, hvor har du fysisk koplet diskene dine, i henhold til HK?

Lenke til kommentar

Mitt HK er MA780G-UD3H. ADM-pakken hjå komplett gjekk rett over sommeren ned i pris samtidig med at kvaliteten på både chassis og HK gjekk opp eit hakk. I juni var det MA780G-UD3H som var standard - og som eg har.

Du skriver; "Når det gjelder Bios version du er interresert i, så er det alltig greit å ha den siste. Men i henhold til CPU lista , så er din CPU allerede under F1.. Det er CPU lista du må se.". Det er her eg kjem til kort. Vil det sei at eg ikkje bør oppgradere? Slik eg forstod det er F4 ei oppgradering akkurat for min CPU; Phenom II /Athlon II AM3 CPU. Eller?

Ja, eg meiner å ha fysisk koplet diskene dine til HK i henhold til manualen.

Endret av Dabola
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...