Nedward Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Heisann! Jeg leste for en tid tilbake i lokalavisen min om en rørlegger som hadde fått en seneskade. I denne saken så grep arbeidsgiver inn, og betalte for en privat operasjon (som hadde to ukers ventetid) fordi arbeidsgiver mente at ventetiden i det offentlige var alt for lang. Dette ville dessuten spare samfunnet for unødige utgifter (les: sykepenger) i ventetiden. I tillegg trengte arbeidsgiveren mannen tilbake så snart som mulig pga. arbeidspress. Altså dette var en såkalt vinn-vinn situasjon for alle parter. Men så kommer det merkelige i mine ører. Rørleggeren som fikk operasjonen sin betalt av arbeidsgiveren måtte betale skatte av summen som operasjonen kom på. Da spør jeg meg selv, vil virkelig staten at vi skal være sykemeldte over lengre perioder, når det skal straffe seg å ta i mot hjelp fra arbeidsgiver?. Er det ikke i statens beste interesse at folk kommer seg så kjapt som mulig ut i arbeid selv om det innebærer private helsetjenester?. Og kanskje det viktigste spørsmålet. Bør denne praksisen endres? Eller er det rett at man må betale skatt av en operasjon som arbeidsgiver betaler for?. Lenke til kommentar
LightSabre Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Da spør jeg meg selv, vil virkelig staten at vi skal være sykemeldte over lengre perioder, når det skal straffe seg å ta i mot hjelp fra arbeidsgiver?. Om folk må gå syke et halvt år lengre enn nødvendig så er det en pris som vår regjering er villig til å betale. Det var andre som hadde andre meninger, men folket stemte for løsningen som du har nevnt... Er det ikke i statens beste interesse at folk kommer seg så kjapt som mulig ut i arbeid selv om det innebærer private helsetjenester?. Nei, det viktigste er at man hindrer det private næringsliv mest mulig slik at folk blir mest mulig avhengig av det offentlige. Og kanskje det viktigste spørsmålet. Bør denne praksisen endres? Eller er det rett at man må betale skatt av en operasjon som arbeidsgiver betaler for?. Helt klart ja. Hvis det ikke er kapasitet burde de kjøpe inn kapasitet andre steder. Og iallefall ikke straffe de som ordner opp selv! Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Da spør jeg meg selv, vil virkelig staten at vi skal være sykemeldte over lengre perioder, når det skal straffe seg å ta i mot hjelp fra arbeidsgiver?. Om folk må gå syke et halvt år lengre enn nødvendig så er det en pris som vår regjering er villig til å betale. Det var andre som hadde andre meninger, men folket stemte for løsningen som du har nevnt... Er det ikke i statens beste interesse at folk kommer seg så kjapt som mulig ut i arbeid selv om det innebærer private helsetjenester?. Nei, det viktigste er at man hindrer det private næringsliv mest mulig slik at folk blir mest mulig avhengig av det offentlige. Og kanskje det viktigste spørsmålet. Bør denne praksisen endres? Eller er det rett at man må betale skatt av en operasjon som arbeidsgiver betaler for?. Helt klart ja. Hvis det ikke er kapasitet burde de kjøpe inn kapasitet andre steder. Og iallefall ikke straffe de som ordner opp selv! Må si meg helt enig med LightSabre, den rødgrønne regjeringen er "låst" pga idiologiene sine. Det er viktigere at de holder på idiologiene som sier at man ikke skal benytte seg av private enn helsen til folk. Ganske sykt spør du meg... Men folk stemmer jo på dem så da er det de som er rike som får behandling når det trengs. De rødgrønne skaper klasseskille i helsenorge! Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Hvis man tror det er bedre med blå regjering og helse , da kan jeg fortelle at de er like ille alle sammen. Kan nevne at når bondevik regjeringen styrte hadde de en flott måte å holde et kunstigt lavt tall på sterkt pleietrengende. Du fikk intill 1 mnd på rekreasjon/rehabiliterings -senter vart sent hjem og var ute av køen til søknaden var behandlet igjen. Dette er da de som trenger minst 1 år og som oftest mye mer for å få en noen lunde kvalitet på livet. Så at politikere bryr seg...jo bare om sin egen posisjon. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Jeg tror nok ikke det stemmer helt. Leste noe litt oppsiktsvekkende i sensommmeren. Det var ett omsorgssenter som hadde tilbutt kommunen tre gratis plasser fordi det var lite folk der og de kommunale var stappa fulle. Men AP kommunen trondheim takket nei og det må jo være pga at det var ett privat omsorgssenter, jeg ser ingen annen grunn? Det sto heller ingen konkret grunn i artikkelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå