Gå til innhold

PS3 som DVD-spiller: viftestøy og bildeoppskalering?

mbst

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vurderer å kjøpe PS3. Bruksområde blir da litt til spill, og litt til DVD-visning.

Lurer på hvor godt PS3 (spesielt Slim) fungerer som DVD-spiller.

Støyer den mer enn en vanlig DVD-spiller underveis i filmen?

Evt hvor mye støyer den?

Eller er det kanskje slik at den støyer kun litt når den spinner opp DVDen når den settes i, for så å bli stille etterpå? Isåfall, hvor stille?

Er støyen et problem når man ser film?

Er den god på oppskalering av bildet?

Ellers noe å tilføye?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes dvd oppskaleringen er veldig bra. Hadde en dedikert oppskalerings dvdspiller som kostet litt over 1000 kr og den gjorde en grei jobb. Men ps3 gjør en bedre jobb spør du meg. Det finnes sikkert bedre spillere i dag som slår ps3, men tror man må være ganske så videofil for å bry seg.

Angående viftestøy, kjøper du en ps3 slim så tror jeg ikke viftestøyen skal være plagsom under film. Det må i såfall være i de absolutt mest stille øyeblikkene at du kan høres maskinen om du prøver. Jeg har nettopp plukket fra min launch 60GB ps3 og etter rensingen så hører jeg bare maskinen når det er helt stille på filmen. Det er heller andre ting i huset som bråker, f.eks. varmepumpen. Ellers så er ps3 en av de raskeste blu-ray spillerene, og selv om at audio/videofile vil si at dedikerte spillere gjør en mye bedre jobb ved avspilling så tror jeg de fleste semiaudio/videofile vil være fornøyd med ytelsen til ps3. Om du kjøper deg en ps3 slim så støtter dem også bitstreaming, slik at lyden kan bli behandlet utlukkende i forsterkeren.

Og for 2600-2700 kr så får du mye spør du meg. Du kan f.eks. innstallere PS3 Mediaserver på pc,en for så å få tilgang til alt du har av film og musikk direkte fra pc'en på ps3'en. En ting du bør huske er at per i dag så har ingen klart å cracke ps3, så selv om at ps3'en tar spill fra hele verden så er fremdeles dvd'er og blu-ray'er sonebegrenset. Så om du vil ha billige dvd'er og blu-ray'er så bør du gjøre som meg. Jeg kjøper det meste fra play.com. Noen ganger er det norsk undertekst, noen ganger ikke. Men det er ikke viktig for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...