sttrons Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) tok dette bildet, en dag det blåste noe sykt, og det var mørkt å trist ute. måtte opp på iso 1600 for å få det noe greit, så da ble det kornete. så jeg tenkte bre, kjør på med mere støy og skrap. Litt den "alle skal få" politikken. ble fornøyd selv, men hva mener andre? Ny Versjon: Endret 4. oktober 2009 av sttrons Lenke til kommentar
telealf Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 jeg synes komposisjon og utsnitt er svært bra. Er litt usikker på om jeg liker bruk av "korn" her. Kanskje er kontrast litt lav, og jeg ville likt en blåtone i bildet. Slik det er nå synes jeg det blir for grått og litt lite smell? Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Synes det ble litt for mørkt. En dæsj lysere kanskje. Men, laksetrapp? er det noe kunstverkgreie det der? Lenke til kommentar
boos Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Jeg synes det ble for mørkt, og at det har for lite kontrast. boos Lenke til kommentar
sttrons Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 Takker for kritikk =) laksetrappene i mandal er egentli ikke kunst. de ble brukt i gammle dag til å se når laksen komm til elva. stod noen i toppen og kikket og melde i fra når laksen var kommet. Nå er de bare et lande merke og et kjennetegn for mandal. Har gjort noen justeringer på bildet, ble det bedre? Lenke til kommentar
TGB Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Eksponeringskompensasjon -1 gir undereksponering. ISO1600 gir ekstremt med støy på ditt kamera også. Kult bilde, men noe ødelagt av feil justert kamera. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Er littegranne skeift også hvis jeg ikke tar helt feil. Lenke til kommentar
sttrons Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 TGB: He he, sant så sant, ikke klar over at jeg hadde -1 EV men iso'en var bevist, ellers hadde det blitt for lang lukkertid. mye av støyen er lagt på i ettertid, for å prøve å få et gammel preg på bildet. B-real: Prøvd å rette det opp etter beste evne, men har aller skjønt hvordan dette gjøres korekt, og hvordan det måles Ellers takk for kommentarer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå