Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva skal jeg gjøre med meg selv?

Gjest Threadman

Anbefalte innlegg

Gjest Threadman

Jeg har de siste 3 ukene vært helt borte hvis jeg kan si det sånn. Disse er symptomene:

Er helt tom

Har ingen virkelig glade følelser, men jeg kan le av en vits

Føler meg ensom og trist

Sover dårlig

Mangler alt som heter konsentrasjon

Tenker ofte på livet etter døden(gir meg en utrolig mageknip)

Vondt i alle tenkelige muskler, men ikke vanlig vondt.

Fungerer dårlig sosialt

Begynner å mistenke at ingen liker meg(veldig få i beste fall)

Trett og ikke noe overskudd(når jeg kommer fra jobb er det rett i sofaen og holde meg der til jeg klarer å lage noe ma

Vekslet for ei uke siden fra å mangle matlyst til å overspise.

Hva skal jeg gjøre? Dette går utover jobben nå..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ser ut som dette er trivselsproblemer. Prøv derfor gjerne følgende i prioritert rekkefølge:

1. Trening (helst utholdenhet)

2. Slappe av og ikke stress

3. Få nok søvn (sett av god tid til søvn og ha raste rutiner)

4. Mediter isdtedet for å tenke for mye

5. Unngå rusmidler

Hvis du klarer alle disse fem rådene, vil jeg tro du får til bedring av tilstanden din etter hvert. Men selvsagt vil det være tøffest i starten, før ting gradvis blir bedre. Jeg håper du får det bedre så fort som mulig.

Lenke til kommentar
Gjest Threadman

1. trening har jeg ikke overskudd til i det hele tatt.

2. jeg har mine avslappingsrutiner som fungerer bra

3. får mellom 8-9 timer søvn hver eneste natt til fast tid, men er like forbanna utslitt hver morgen

4. meditering har aldri vært min type terapi. Mangler konsentrasjon som gjør at alle tankene mine har fritt fram å leke.

5. rusmidler(alkohol ol) rører jeg ikke

Målet mitt er fagbrev og fast jobb nærmere min familie. Og drømmer er noe jeg har slått i fra meg helt fordi det er umulig å realisere. Jeg kommer altså fra en familie som ikke kunne være til hjelp under hele videregående. 5700 kr med lån gir ikke mye rom for håp om å kjøpe noe.

Lenke til kommentar
1. trening har jeg ikke overskudd til i det hele tatt.

2. jeg har mine avslappingsrutiner som fungerer bra

3. får mellom 8-9 timer søvn hver eneste natt til fast tid, men er like forbanna utslitt hver morgen

4. meditering har aldri vært min type terapi. Mangler konsentrasjon som gjør at alle tankene mine har fritt fram å leke.

5. rusmidler(alkohol ol) rører jeg ikke

Målet mitt er fagbrev og fast jobb nærmere min familie. Og drømmer er noe jeg har slått i fra meg helt fordi det er umulig å realisere. Jeg kommer altså fra en familie som ikke kunne være til hjelp under hele videregående. 5700 kr med lån gir ikke mye rom for håp om å kjøpe noe.

Husk at ingen ting er umulig, det meste er bare ekstremt vanskelig. Fagbrev og jobb nærmere familien din vil jeg si er en slags drøm, og jeg vil ikke tro at den vil være umulig å realisere.

1. trening vil gi mindre overskudd i starten, før det etter hvert gradvis vil gi større overskudd

2. så bra, kanskje du kan gjøre avslappinga litt oftere. Hvordan er det med stress?

3. 8-9 timer er ikke så verst, men kanskje du trenger mer?

4. hvis negative tanker dukker opp kan du muligens meditere istedet. Konsentrasjonen vil være vanskeligst å få til i starten, før det gradvis vil bli lettere. Dessuten vil det være lettere å meditere etter at man f.eks. har stresset eller trent

5. hvis du ikke rører rusmidler så har du ingen ting å bekymre deg over på dette punktet. Muligens kan det hjelpe bitte litt å redusere inntalet av sukker, men det vil nok ikke gi noen stor effekt.

Lenke til kommentar
Gjest Threadman

Det som er så ille er at jeg trente 2-4 ganger i uka(1-3 styrke og 1-2 kondisjon) men overskuddet forsvant overraskende fort!

Kan jo si det sånn at det er veldig sjeldent at jeg stresser. Er til tider verdens roligste kar(med unntak av syke dager på jobb som i hovedsak er totalt 3 uker i året og dit er vi ikke kommet enda).

Uansett hvor lenge jeg sover er jeg like sliten. Eneste forskjellen på 6 timer og 12 timer er at jeg får en jævlig hodepine når det er 12 timer.

Negative tanker undertrykker jeg. Jeg går inn for å være positiv, men det funker bare ikke..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...