Po[wP]ow Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Hei! Jeg har en tidligere versjon av Xbox 360 Core som ikke har HDMI-utgang. Spørsmålet mitt er da om det er noen som helst mulighet for å få brukt HDMI-kabel for å få spilt med digitalt signal. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Det du er ute etter er HD-kvalitet på TVen din om jeg skjønner rett. Du trenger faktisk ikke HDMI for å få Full HD. Alt du trenger er HD-kabelen som fulgte med premium-modellene. Jeg har en slik liggende som godt kan selges om du ønsker. Ta kontakt! Lenke til kommentar
Po[wP]ow Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2009 Hvilken kabel tenker du da på? Lenke til kommentar
JerkenovDecoq Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Hvis problemet ditt er hvordan få HD-oppløsning fra din 360, så kan du bruke kabelen med komponent-utgang (rød/grønn/blå phono-kontakter i enden) eller kabelen med VGA-utgang (må kjøpes separat). Såframt skjermen din har inngang for en av disse. Hvis ikke kan du kjøpe konverter som gir HDMI-signal fra gamle 360-er. Men disse er ganske dyre. Lenke til kommentar
Po[wP]ow Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 Det jeg skal ha, er digitalt signal fra Xboxen, om det så skal være HDMI eller DVI Lenke til kommentar
JerkenovDecoq Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Det får du ikke med mindre du skaffer deg en konverter som kan omgjøre signalet til digitalt. Din 360 har kun analogt bilde ut. En konverter gir dessuten bare et kvasi-digitalt signal, kvaliteten blir ikke 100% like bra som en 360 med HDMI-utgang. Om det er noe du vil legge merke til, er en annen sak. Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) vel, du får 1080p fra xboxen til utvalgte tver med komponent. Mer får du ikke med hdmi heller.... Endret 4. oktober 2009 av 530XD Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Som sagt så kan HD-kabelen til Premium versjonene vise full HD. Hvorfor gjøre ting vanskeligere enn de er? Lenke til kommentar
Po[wP]ow Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 Som sagt så kan HD-kabelen til Premium versjonene vise full HD. Hvorfor gjøre ting vanskeligere enn de er? Fordi det er veldig tungvint å skifte 5 stk kabler for hver eneste gang jeg skal spille med en annen konsoll når det bare er én komponent inngang på en tungvind plass. Lenke til kommentar
JerkenovDecoq Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Som sagt så kan HD-kabelen til Premium versjonene vise full HD. Hvorfor gjøre ting vanskeligere enn de er? Fordi det er veldig tungvint å skifte 5 stk kabler for hver eneste gang jeg skal spille med en annen konsoll når det bare er én komponent inngang på en tungvind plass. En komponent switch koster ikke mer enn hundrelappen fra DX. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Greit nok det, men produktet vil ikke gi trådstarter det som vedkommende ønsker. Tror du bør lese tråden igjen Lenke til kommentar
JerkenovDecoq Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) Greit nok det, men produktet vil ikke gi trådstarter det som vedkommende ønsker. Tror du bør lese tråden igjen Vel, når trådstarter nevner at han ikke gidder bytte kabler til komponent-inngangen bakpå skjermen sin, så ser jeg ikke noen grunn til at komponent switch ikke skulle være et alternativ. Blir ihvertfall billigere enn å kjøpe en HDMI-konverter. Som er svaret på det han spurte innledningsvis. Tilsynelatende er det du som bør lese tråden igjen. Endret 4. oktober 2009 av JerkenovDecoq Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Vel, jeg må virkelig si at jeg er overrasket over hvor langt folk skal gå for å slippe å mekke litt.. Vel, vel. Hold på. Er ikke vits å snakke fornuft til noen. Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) en slik konverter koster vel rundt 900kr så hvorfor i alle dager skulle han finne på å kjøpe noe slikt? Da er det jo bare å kjøpe en ny xbox til 1000kr med hdmi utgang. en annen løsning er vga kabel på din gamle core versjon, gir også hd oppløsning. Endret 4. oktober 2009 av 530XD Lenke til kommentar
Cory Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Hei! SpecialForce, har du en link til hvor jeg kan kjøpe en slik kabel du snakker om? Er i samme situasjon som trådstarter og er ute etter den enkleste og billigste måten å få best mulig signal fra min gamle xbox 360 til TV'en. Lenke til kommentar
JerkenovDecoq Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Hei!SpecialForce, har du en link til hvor jeg kan kjøpe en slik kabel du snakker om? Er i samme situasjon som trådstarter og er ute etter den enkleste og billigste måten å få best mulig signal fra min gamle xbox 360 til TV'en. Som nevnt i tråden allerede, du kan enten bruke VGA-kabelen eller komponent-kabelen. Hvis du vil ha billigere og uoffisielle alternativ fra utlandet, fra f.eks. DX, kan du se her og her. Vet ikke hvorfor jeg gadd bruke tid på noe som hadde tatt deg et par søk selv å finne ut, men der har du det. Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 det er jo grusomt å tenke på at folk faktisk har brukt den gule kompositt pluggen i tven Så tror dem kanskje at bildet skal være sånn, for senere å klage i div andre forumer på det dårlige bildet som xbox360 gir...... Lenke til kommentar
Po[wP]ow Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 Vel, jeg må virkelig si at jeg er overrasket over hvor langt folk skal gå for å slippe å mekke litt.. Vel, vel. Hold på. Er ikke vits å snakke fornuft til noen. Jeg var bare ute etter en enkere løsning. På TVen min vendes alle ledningene inn mot veggen, så det er ganske vanskelig å skifte disse fem kablene når TVen henger på veggen. Lenke til kommentar
Po[wP]ow Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 Hei!SpecialForce, har du en link til hvor jeg kan kjøpe en slik kabel du snakker om? Er i samme situasjon som trådstarter og er ute etter den enkleste og billigste måten å få best mulig signal fra min gamle xbox 360 til TV'en. Som nevnt i tråden allerede, du kan enten bruke VGA-kabelen eller komponent-kabelen. Hvis du vil ha billigere og uoffisielle alternativ fra utlandet, fra f.eks. DX, kan du se her og her. Vet ikke hvorfor jeg gadd bruke tid på noe som hadde tatt deg et par søk selv å finne ut, men der har du det. Jeg har søkt en del, men er ikke alltid like lett å finne et godt svar på akkurat mitt spørsmål. Men komponent og VGA er vel de samme kablene, så ved å bruke VGA-kabelen vil jeg ikke få noen dårligere ytelse enn ved å bruke komponent? Lenke til kommentar
JerkenovDecoq Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Jeg har søkt en del, men er ikke alltid like lett å finne et godt svar på akkurat mitt spørsmål. At du lett kunne funnet kablene ved å søke litt, var ikke rettet mot deg. Men komponent og VGA er vel de samme kablene, så ved å bruke VGA-kabelen vil jeg ikke få noen dårligere ytelse enn ved å bruke komponent? Komponent og VGA har mulighet for like god oppløsning (opp til 1080p), og likedan veldig nære samme bildekvalitet, som HDMI. Det hele beror på din skjerm og hvor bra behandling den har av bilde fra de forskjellige inngangene. Endel skjermer takler ikke 1080p via komponent. Mange skjermer har overscan over analoge innganger som komponent og VGA, og mister endel bildeinformasjon i kantene. Endel skjermer gir blasse farger med VGA inngangen. Bra skjerm = bra bilde, uansett om du bruker komponent, VGA eller HDMI. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå