Tiresias Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Jeg fikk dette utsagnet fra en kis da jeg spurte hva han mente med en USB2.0 kontroller med 12 Mb/s: Hei, det finnes to typer USB 2.0; USB High Speed med 480 Mb/s USB Full Speed med 12 Mb/s. Jeg mener fremdeles at USB 2.0 er på 480 Mb/s og USB 1.1 er på 12 Mb/s og har aldri hørt om "USB 2.0 Full Speed". Er det noen av dere som har hørt om det og kan bekrefte det? Lenke til kommentar
qingan Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Det fyren har sagt er riktig. Produkter som er merket med "Usb 2.0 Full Speed" støtter 2.0, men har bare en fart på 12mb/s. Det er bare "Usb 2.0 High Speed" som tar i bruk den økte farten som Usb 2.0 standarden tilbyr. Ganske forvirrende, spør du meg. Synes "Full Speed" høres raskere ut enn "High Speed" jeg... : Lenke til kommentar
Tiresias Skrevet 20. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2003 enig! har du forresten noen linker til info om dette? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Jeg kan bekrefte dette men husker ikke om det var motsatt men det er nok riktig Lenke til kommentar
qingan Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 hmmm.. sorry.. husker ikke helt hvor jeg leste det... tror det var på tomshardware, men jeg husker ikke hvilken artikkel... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Det fyren har sagt er riktig. Produkter som er merket med "Usb 2.0 Full Speed" støtter 2.0, men har bare en fart på 12mb/s. Det er bare "Usb 2.0 High Speed" som tar i bruk den økte farten som Usb 2.0 standarden tilbyr. Ganske forvirrende, spør du meg. Synes "Full Speed" høres raskere ut enn "High Speed" jeg... : Jepp ! Helt korrekt, leste i siste PC pro /komputer et par dager siden dette :wink: Lenke til kommentar
Tiresias Skrevet 20. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2003 Because the USB 2.0 Specification encompasses all USB data transfer speeds, low (1.5Mb/s), full (12Mb/s) and high (480Mb/s), it is important that vendors clearly communicate the type of product on packaging and in marketing and advertising materials. Inconsistent use of terminology in combination with the existing general misconception that USB 2.0 is synonymous with Hi-Speed USB and/or failure to display the Certified USB logo on qualified products creates confusion in the marketplace. The correct nomenclature for high-speed USB products is "Hi-Speed USB." The correct nomenclature for low or full-speed USB products is simply "USB." This should be taken into consideration for product naming. Fant dette her: USB Naming and Packaging Recommendations Dette må vel bety at USB 1.1 er underlagt USB 2.0 og at all referering til USB 2.0 også refererer til USB 1.1? I så fall er det hele ganske forvirrende... Lenke til kommentar
Neme Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 håper dere mener mbit/s, for 490MB i sekundet ganske rått Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Firewire er 450mb/s hvis jeg ikke husker feil men er fortsatt raskere enn usb2 490mbs pga bedre teknologi så det er jo ikke så ille fjernt er det heller ikke fordi dette er teoretisk hastighet Lenke til kommentar
Tiresias Skrevet 20. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2003 Firewire er 450mb/s hvis jeg ikke husker feil men er fortsatt raskere enn usb2 490mbs pga bedre teknologi så det er jo ikke så ille fjernt er det heller ikke fordi dette er teoretisk hastighet Dette var egentlig ligg off topic Admin'c. :wink: Men i hvertfall så er Firewire (IEEE1394) 400 Mbits/s, dette er det samme som 50 MBytes/s (<-- nemetiss). I praksis kjører Firewire raskere enn Hi-Speed USB, i hvertfall i følge alle testene jeg har lest. Firewire bruker også mye mindre CPU enn Hi-Speed USB. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå