Flurry Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 (endret) . Endret 3. juni 2010 av Flurry Lenke til kommentar
BECMST Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 God dag, lurer på om man får straff om man sitter på med en underårig sjåfør (f.eks. 15 år) som kjører en bil(bryter flere trafikkregler, råkjøring etc.) som er tatt av en annen 13åring (av storesøsteren sin) og den som sitter på er 15? mitt spørsmål er da, hvordan kan store-søstern til en 15-åring være 13 år? har sikkert missforstått poenget litt her, men syns det var dårlig forklart. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Den var veldig spesifikk til å være teoretisk. Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Hehe, snakk om å røpe seg selv. Veldig hypotetiskt... Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) mitt spørsmål er da, hvordan kan store-søstern til en 15-åring være 13 år? har sikkert missforstått poenget litt her, men syns det var dårlig forklart. Kanskje noe all'a dette For ganske mange år siden, da jeg var 25 jeg gifta meg med ei jente som var gift og skilt igjen. Jenta hadde ei datter som fylte 19 år som fatter'n blei s gla' i, at'n gifta seg me'a . Dermed ble min far min svigersønn, en riktig grepa kar. Min datter ble min mor, for hun var kona til min far. Og ikke nok med det, selv om gleden var på topp, så ble jeg snart pappa til en spretten guttesopp Min nyligfødte sønn ble dermed svoger til min far. Og dermed ble'n min onkel, den eneste jeg har. Det er klart han er min onkel, fordi han er jo bror til min kones voksne datter, som igjen er min stemor. Og jeg er min egen bestefar Ja, jeg er min egen bestefar. Det er kokeliko, men det gjør ikke no' for jeg er min egen bestefar. (Gitarsolo) Da fatter'ns unge kone fikk en sønn, da ble jeg gærnn. For den ble da mitt barnebarn, for han var min pappas sønn. Min kone er nå min moders moder, men det gj'kke det spor, for selv om hu er kona mi, s er'a også min bestemor. Og da er jeg er min egen bestefar Ja, jeg er min egen bestefar. Det er litt kokeliko, men det gjør ikke no' for jeg er min egen bestefar. "Lyrik/musikk Øystein Sunde" Endret 4. oktober 2009 av Nautica Lenke til kommentar
HValder Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Ja, det er straffbart, du vil sannsynligvis bli ansett som medskyldig. Lenke til kommentar
BESTITEST Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Huff... Er det noe mer å si? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 God dag, lurer på om man får straff om man sitter på med en underårig sjåfør (f.eks. 15 år) som kjører en bil(bryter flere trafikkregler, råkjøring etc.) som er tatt av en annen 13åring (av storesøsteren sin) og den som sitter på er 15? Om man sitter i baksetet og har politiet etter seg, og kjører fra dem. Så tar de 13åringen(kommer på døra til foreldrene), men nevner ikke de som satt på. Hadde 15åringen som satt på fått noen form for straff? Alt dette er såklart teoretisk, og har aldri skjedd, bare lurer på hva som hadde skjedd. Straff? Nei. På nærmere vilkår kan 15-åringen derimot få sperrefrist på førerkortet dersom han eier bilen (eller har lov til å disponere den), se vegtrafikkloven § 17 annet ledd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå