Gå til innhold

[Løst]Komponent til HDMI kabel?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det blir dyrt. Du må ha en boks som konverterer fra Analog til Digitalt!

Er du sikker på at signalet må konverteres?

Du sier ikke noe om hvor du skal bruke dette, men det er mest sannsynlig, ja.

Fant en "HDMI to Component RCA Video + Audio Cable", http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.26500

Du ser vel hva som står der: "Please don't expect this cable to work in most situations"

Lenke til kommentar

Og så er det HDMI til Component og ikke motsatt.

Å få en digital inngang (HDMI) til å ta mot analoge signaler (component) er så vidt jeg vet kakk umulig uten signalkonvertering.

At HDMI til Component kan virke i gitte tilfeller beror på at det finnes utstyr som kan sende analoge signaler (VGA/Component) over gitte "ledere" i HDMI kontakten. I tillegg til det hårek har sitert.

This cable only work for the device which output properties can be change to VGA or component Video
Lenke til kommentar

Ok!

Takk for svar. Det var også det jeg undra litt på, om det faktisk gikk an å sende analoge signaler til digitalt. Jeg skal bruke det til Xbox 360, der jeg ikke har noen HDMI-utgang.

Dette er kun fordi jeg bare har én komponent-inngang på TVen, og det er slit å bytte om disse fem kablene for hver gang jeg skal skifte konsoll.

Lenke til kommentar

Ok!

Takk for svar. Det var også det jeg undra litt på, om det faktisk gikk an å sende analoge signaler til digitalt. Jeg skal bruke det til Xbox 360, der jeg ikke har noen HDMI-utgang.

Dette er kun fordi jeg bare har én komponent-inngang på TVen, og det er slit å bytte om disse fem kablene for hver gang jeg skal skifte konsoll.

Du har jo allerede fått et enkelt alternativ i Microsoft/360-tråden du har opprettet.

Skaff deg en komponent switch.

Komponent til HDMI er et dyrt/poengløst prosjekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...