ATI vs GeForce Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Ja du hørte riktig. Jeg bor som student i Tromsø, og bruker studentnett, 20mbit og og ned. Har nettopp gjort noen endringer i registry filene(regedit), men det nytter ikke bare å restart pc for at innstillingene tas i bruk. Jeg må restarta router/internett, men denne er innestengt i boden der jeg bor og jeg trenger nøkkel få å komme til både resettknapp og strømkabel. Derfor, finnes det i det hele tatt noen måter å gjøre dette på? Eller må jeg kontakte de som deler ut nettet å høre hva de har å tilby? Lenke til kommentar
p0pc0rn Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Ja du hørte riktig. Jeg bor som student i Tromsø, og bruker studentnett, 20mbit og og ned. Har nettopp gjort noen endringer i registry filene(regedit), men det nytter ikke bare å restart pc for at innstillingene tas i bruk. Jeg må restarta router/internett, men denne er innestengt i boden der jeg bor og jeg trenger nøkkel få å komme til både resettknapp og strømkabel. Derfor, finnes det i det hele tatt noen måter å gjøre dette på? Eller må jeg kontakte de som deler ut nettet å høre hva de har å tilby? Prøvd og gå inn på ip til routeren? Når du for eksempel går inn på routeren og endrer i noen instiller så restarten den seg når du "Applyer". Prøvd og gå inn på ip til routeren? Lenke til kommentar
ATI vs GeForce Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2009 Ja, men da får jeg bare opp "Siden kan ikke vises" osv. Dette er vel fordi de som leier ut nettet ikke vil at noen skal tukle med router innstillinger. Men jeg vil bare restarte det Lenke til kommentar
p0pc0rn Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 (endret) The u are Fu**ed ^^ Kan du ikke bare spørre om du kan få restarte den da? Endret 3. oktober 2009 av Grantex Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 som leieboer har du vell tilgang til sikringskapet om behov for det så du kan slå av og på igjen kretsen den står på Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Hvorfor må du restarte routeren når du har endret noe i registeret på pcen din, hva er det du egentlig prøver på? Lenke til kommentar
ATI vs GeForce Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 http://www.pctools.com/guides/registry/detail/30/ Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Dette er lokale verdier på din egen pc og har ikke innvirkning på andre enheter på nettverket. Det er nok å deaktivere/aktivere nettverkskortet ditt. Eller enklere, bare ta en reboot av din egen maskin. Dette endrer ikke på noen måte routerens innstillinger. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) Hør på BeFs. Ingenting blir endret i routeren din ved å gjøre det som står i linken du oppgav. Endret 4. oktober 2009 av Kadmium Lenke til kommentar
rWLCnB9yxT9WlAzurPH1 Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) . Endret 25. januar 2018 av rWLCnB9yxT9WlAzurPH1 Lenke til kommentar
eRixn Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Åpne browseren å skriv: 10.0.0.138 det virker iallefall hos meg, å deri ifra kan jeg restarte den. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Vil at dere som har postet de to siste trådene ser hva BeFs har skrevet. Det han har gjort er at han har redigert registret på sin maskin. Dette har ingenting med routeren å gjøre. Mange routere lar seg dessverre ikke restarte i webinterface. Lenke til kommentar
janingar Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Åpne browseren å skriv: 10.0.0.138 det virker iallefall hos meg, å deri ifra kan jeg restarte den. Dette er standardkonfigurasjonen til Telenor's internett-modemer. Er ikke sikkert andre leverandører bruker den samme adressen. Man finner uansett adressen til ruteren ved å se på adressen under standard gateway i IP-config. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå