larsingedude Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Hei, kjøpte en mobil på Spaceworld. Den tok kvelden for noen dager siden. De sier at jeg kan sende den inn som garantisak, men at det koster meg 500,- og få mobilen tilbake hvis det ikke er en garantisak, har jeg som forbruker rett til å få vite hva som er galt med mobilen min uten at det koster meg noe? Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Dersom feilen på din mobil skyldes forhold som ikke dekkes av garantien, må du betale for frakt til og fra verksted samt for tiden en tekniker bruker på å avdekke feilen. Det er akkurat som feilsøking på en bil, som også koster penger. Lenke til kommentar
stc887 Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 De fleste mobilverksteder oppererer med tre alternativ om en mobil ikke dekkes av gartanti/reklamasjon: Du betaler x-kr for å få telefonen tilbake ureparert Du betaler x-kr for reprasjonen (hvis det er mulig å reparere) Du kan velge om du vil verkstedet skal skrote telefonen. Da betaler du ingenting. Lenke til kommentar
rosapanter Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Føyer bare til at når det gjelder reklamasjon har selger krav på å få dekket kostnadene det kostet å sjekke om det foreligger mangel, se forbrukerkjøpslovens § 30.4. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå