Vertigo500 Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 (endret) Har vært nære på å bestille Hero flere ganger, men vinkelen og antenne i bunn, brun farge og pris har holdt meg litt tilbake. Hvem vil betale topp pris for Hero, som er den styggeste mobilen på markedet, når konkurrenten er den lekre Iphone. Man får bærbare pc billigere. I tillegg har den en gammel og treg prosessor. Skal man betale topp pris for noe slikt? Eneste grunnen til at den selger i det hele tatt, er at den ikke har konkurenter i dagens marked. Tror at de fleste vil se tilbake om et år, og ikke fatte alt oppstyret rundt Hero. Nå ser det ut for at Tatto blir billigere, ca 3000(muligens 2500 etter en stund?. Myyye penere er den også, så her har vi muligens en vinner! Ikke at det skal så mye til for å være penere enn Hero. -Er denne tynnere? -Hva er begrensningene på denne i forhold til Hero, software/hardware? -Hvordan er det med lydbøker i Android? (Husker den hvor den var sist, lett å spole?) . -Prosessor på denne kontra Hero? -Er denne kjappere enn Hero, som har ett til to år gammel prosessor? -Størrelse kontra Hero? -Hva skjer når Android 2.0 kommer. Må vi kjøpe ny mobil, eller kan man oppgradere(gratis?)?. Fungerer ellers mobilen identisk til hero, da de har samme operativsystem? Besvart -3,5 mm lydutgang? -Ja -Skjerm og størrelse på denne kontra Hero? 2,8 kontra 3,5. Halvparten av pixlene - Lett å spole i musikk og lydbøker, bare dra. -Skjerm berøring. Kan man bruke finger eller må det stylus til? - Kan bruke fingre til en viss grad. Prøver å finne litt info om denne telefonen. Noen som har linker? http://www.mobilfakta.no/htc/htc-tattoo.html http://lanseringsguide.amobil.no/product.p...roductId=113486 http://www.youtube.com/watch?v=p0nVyjcoGzE...player_embedded Endret 5. oktober 2009 av Vertigo500 Lenke til kommentar
Vertigo500 Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2009 (endret) Processor Qualcomm® MSM7225™, 528 MHz Platform Android™ 1.6 Memory ROM: 512 MB RAM: 256 MB Dimensions (LxWxT) 106 x 55.2 x 14 mm ( 4.17 x 2.17 x 0.55 inches) Weight 113 grams ( 3.99 ounces) with battery Display 2.8-inch TFT-LCD touch-sensitive screen with 240x320 QVGA resolution Network HSDPA/WCDMA: Europe/Asia: 900/2100 MHz Up to 384 kbps up-link and 7.2 Mbps down-link speeds Quad-band GSM/GPRS/EDGE: 850/900/1800/1900 MHz (Band frequency and data speed are operator dependent.) Device Control 4-Way navigation control with Enter button GPS Internal GPS antenna Connectivity Bluetooth® 2.0 with Enhanced Data Rate and A2DP for wireless stereo headsets Wi-Fi®: IEEE 802.11 b/g HTC ExtUSB™ (11-pin mini-USB 2.0) 3.5 mm audio jack Camera 3.2 megapixel color camera Audio supported formats MP3, AAC(AAC, AAC+, AAC-LC), AMR-NB, WAV, MIDI and Windows Media Audio 9 Video supported formats MPEG-4, H.263, H.264 and Windows Media® Video 9 Battery Rechargeable Lithium-ion battery Capacity: 1100 mAh Talk time: Up to 342 minutes for WCDMA Up to 390 minutes for GSM Standby time: Up to 520 hours for WCDMA Up to 340 hours for GSM (The above are subject to network and phone usage.) Expansion Slot microSD™ memory card (SD 2.0 compatible) AC Adapter Voltage range/frequency: 100 ~ 240V AC, 50/60 Hz DC output: 5V and 1A Special Features G-sensor Digital Compass FM Radio Endret 4. oktober 2009 av Vertigo500 Lenke til kommentar
Vertigo500 Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2009 Ingen som har hørt om denne? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Trådstarter, hva har du imot knekken nede? Jeg var også skeptisk til dette, men etter 2 uker i bruk har jeg funnet den knekken veldig behagelig og det gir telefonen et bedre grep. HTC Hero fåes også i hvit. Prisen kan jeg ikke si annet på enn at det er verdt det. Hvor mye du er villig til å gi er en annen ting. Jeg vet ikke mye om HTC Tattoo, men den har bare halvparten så mange piksler som Hero. DET vil jeg si er det største (og kanskje eneste?) minuset. Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Den har hvertfall 3,5mm jack i toppen. Antagelig samme skjerm og prosessor som i hero (og de andre) 3,5mp kamera Det jeg lurer på, er ikke dette bare en ompakking av Hero som med minimale endringer til og med har fått navnet Hero i USA? Lenke til kommentar
Vertigo500 Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 Trådstarter, hva har du imot knekken nede? Jeg var også skeptisk til dette, men etter 2 uker i bruk har jeg funnet den knekken veldig behagelig og det gir telefonen et bedre grep. HTC Hero fåes også i hvit. Prisen kan jeg ikke si annet på enn at det er verdt det. Hvor mye du er villig til å gi er en annen ting. Jeg vet ikke mye om HTC Tattoo, men den har bare halvparten så mange piksler som Hero. DET vil jeg si er det største (og kanskje eneste?) minuset. Synes knekken er dritstygg og kan ikke tenke meg at den er behagelig i lommen. Om jeg vil ha en hvit telefon? NEI TAKK!!!!!! Halvparten så mange pixler? Hvor mye har det si? Skalerer Android? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Synes knekken er dritstygg og kan ikke tenke meg at den er behagelig i lommen. Om jeg vil ha en hvit telefon? NEI TAKK!!!!!! Halvparten så mange pixler? Hvor mye har det si? Skalerer Android? Okok, hvit er ikke din greie. Men den knekken merker jeg knapt i lommen, med skjermen vendt mot beinet. Hero har 480x320, Tattoo har 320x240 skjermoppløsning. Lenke til kommentar
Vertigo500 Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 Følgende er ikke besvart enda. Noen som kan hjelpe? -Er denne tynnere? -Hva er begrensningene på denne i forhold til Hero, software/hardware? -Hvordan er det med lydbøker i Android? (Husker den hvor den var sist, lett å spole?) . -Prosessor på denne kontra Hero? -Størrelse kontra Hero? -Skjerm berøring. Kan man bruke finger eller må det stylus til? Lenke til kommentar
Mr. P Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 -Den er ikke tynnere enn Hero, hvis det er det du er ute etter.. Formfaktoren minner VELDIG om Magic, den er dog noe tykkere og har mindre skjerm. Byggekvaliteten ser ut til å være meget god, ikke noe plastic-fantastic her. - Skjermen fungerer likt som Hero og Magic, altså finfint med finger. Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 I stedet for å spørre all spørsmål om spesifikasjoner kan du nå sammenlikne selv: HTC HeRO SPECIFICATIONS : General 2G Network GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 3G Network HSDPA 900 / 2100 HSDPA 850 / 1900 - American version Size Dimensions 112 x 56.2 x 14.4 mm Weight 135 g Display Type TFT capacitive touchscreen, 65K colors Size 320 x 480 pixels, 3.2 inches - Sense UI - Multi-touch input method - Accelerometer sensor for auto-rotate - Handwriting recognition - Trackball Sound Alert types Vibration; Downloadable polyphonic, MP3, WAV ringtones Speakerphone Yes - 3.5 mm audio jack Memory Phonebook Practically unlimited entries and fields, Photocall Call records Practically unlimited Internal 288 MB RAM, 512 MB ROM Card slot microSD (TransFlash) Data GPRS Class 10 (4+1/3+2 slots), 32 - 48 kbps HSCSD Yes EDGE Class 10, 236.8 kbps 3G HSDPA, 7.2 Mbps; HSUPA, 2.0 Mbps WLAN Wi-Fi 802.11 b/g Bluetooth Yes v2.0 with A2DP Infrared port No USB Yes, miniUSB Camera Primary 5 MP, 2592 x 1944 pixels, autofocus Video Yes Secondary No Features OS Android OS, v1.5 CPU Qualcomm MSM 7200A 528 MHz processor Messaging SMS(threaded view), MMS, Email, Instant Messaging Browser HTML Radio No Games Yes Colors Brown, White (teflon coating) GPS Yes, with A-GPS support Java Via third party application - Digital compass - Dedicated search key - Scenes quick profile switcher - MP3/AAC+/WAV/WMA9 player - MPEG-4/H.263/H.264/WMV9 player - Voice memo Battery Standard battery, Li-Ion 1350 mAh Stand-by Up to 440 h (2G) / Up to 750 h (3G) Talk time Up to 8 h (2G) / Up to 7 h (3G) Lenke til kommentar
MrHarm Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 - Skjermen fungerer likt som Hero og Magic, altså finfint med finger. Tatoo har restitiv og ikke kapasitiv skjerm, i motsetning til Hero og Magic. http://www.engadget.com/2009/09/08/htc-tat...-a-few-regrets/ Så skjermen fungerer altså ikke likt som de to andre. Lenke til kommentar
Vertigo500 Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) I stedet for å spørre all spørsmål om spesifikasjoner kan du nå sammenlikne selv:HTC HeRO SPECIFICATIONS : General 2G Network GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 osv osv Latterlig i lime inn en slik bolk i denne tråden. Om du skal være så nedlatende, så kan du bare holde deg unna denne tråden. Det hadde holdt lenge med en link. Må da vel være rom for å spørre "dumme" spørsmål på et forum? Og det du limte inn sa ingenting om forskjellen på skjermene. Ei heller svarer det på mine spørsmål om lydbøker. Og at prosessoren har et annet tall sier meg ingenting. Er den tregere? Kjappere? 1%? 50%? Etc. Trenger heller noen som er villig til å hjelpe og forklare. Så takk for ingenting. Endret 5. oktober 2009 av Vertigo500 Lenke til kommentar
Vertigo500 Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 - Skjermen fungerer likt som Hero og Magic, altså finfint med finger. Tatoo har restitiv og ikke kapasitiv skjerm, i motsetning til Hero og Magic. http://www.engadget.com/2009/09/08/htc-tat...-a-few-regrets/ Så skjermen fungerer altså ikke likt som de to andre. Takker. På en måte hadde jeg allerede skjønt det. Kan jeg bruke fingrene på denne eller ikke? Hadde tidligere HTC med stylus, men det gikk greit med fingre også. Lenke til kommentar
MrHarm Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Takker. På en måte hadde jeg allerede skjønt det. Kan jeg bruke fingrene på denne eller ikke? Hadde tidligere HTC med stylus, men det gikk greit med fingre også. Gitt designet i Android vil jeg mene at det bør gå finfint å bruke fingrene. Men restitiv skjerm er nå en gang mindre "fingervennlig" enn kapasitive, i alle fall etter min mening (og jeg er egentlig gammel fornøyd HTC/WM-bruker). Lenke til kommentar
Vertigo500 Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) Takk for hurtig og oppklarende svar. Noen som har anelse om resten på listen? Endret 5. oktober 2009 av Vertigo500 Lenke til kommentar
gwh Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Da har jeg bestilt en tattoo fra Dustin, venter i spenning Lenke til kommentar
mobifil Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Kan gi deg en kjapp liste som kanskje gjør det lettere for deg. - Tattoo har dårligere materialvalg. - De to telefonene har samme OS. - Tattoo har mindre og dårligere skjerm (lavere oppløsning og resistive touch teknologi). - Hero er mer fremtidsrettet og har større muligheter med tanke på touch teknologi og multi touch. - Hero tilhører det øverste segmentet, mens Tattoo er en mellomklasse telefon. Tattoo er dog billig og gir absolutt valuta for pengene. Sjekk test hos mobilen.no! Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Kan gi deg en kjapp liste som kanskje gjør det lettere for deg.- Tattoo har dårligere materialvalg. - De to telefonene har samme OS. - Tattoo har mindre og dårligere skjerm (lavere oppløsning og resistive touch teknologi). - Hero er mer fremtidsrettet og har større muligheter med tanke på touch teknologi og multi touch. - Hero tilhører det øverste segmentet, mens Tattoo er en mellomklasse telefon. Tattoo er dog billig og gir absolutt valuta for pengene. Sjekk test hos mobilen.no! Hvor passer Magic inn hen, da? Nærmere Hero eller omvendt? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Magic er veldig nærme Hero. Hovedforskjellene er 3.5mm-jacken, grensesnittet og utvendig design. Tattoo ligger et godt stykke bak begge to i mine øyne Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Magic er veldig nærme Hero. Hovedforskjellene er 3.5mm-jacken, grensesnittet og utvendig design. Tattoo ligger et godt stykke bak begge to i mine øyne Tror jeg lener mot Magic siden den er billigere enn de to andre, og tydeligvis ikke så langt bak Hero. Det som holder meg litt tilbake er mangelen på støtte til produktet. Fortsatt ikke Sense til Europa, og har ikke hørt noe om Android 2 støtte til Magic. Men vi får se... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå