franke Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 er dette bra TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2,5 ECC - 32M*8/18chip, 184-P (for DDR-PC400MHz) Og hva er ecc?? Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 ECC gjør maskina treigere, ikke noe jeg ville ha valgt. En siste ting du muligens kommer borti når det gjelder RAM er ECC. Dette er en tilleggsfunksjon (Error Checking and Correcting Code) som gjør at RAM brikkene er litt tregere, men samtidig blir dataene lagret på en annen måte, slik at feil lagring i RAM er så godt som utelukket. Dette resulterer i at datamaskinen som bruker ECC RAM er litt mer stabil enn maskiner som kjører ”vanlig” RAM. Personlig har jeg 384 MB 133MHz ECC RAM, og i løpet av de 18 mnd jeg nå har brukt denne maskinen har jeg ikke opplevd et eneste systemkræsj som har vært så fatalt at jeg ikke har klart å lagre dataene mine og starte om maskinen på vanlig måte. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Velg Winbond i stedet for ECC, så blir det bra vettu! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå