Orbitron Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 (endret) Vurdere vannkjøling til jeg skal oppgradere pcen^^ Har GTX 8800 ULTRA + 8600 gs (physx) blir oppgradert til 2x GTX 295 Asus Gamer Striker Extreme (hovedkort) - skal beholde det Strømforsyning - Thoughpower 850 Watt blir oppgradert til 1000 W pga skjermkort. RAM - 2gig.. holder meg til det foreløpig CPU - Intel E6600 2.4 GHz Skal kjøle CPU + GPU(er) https://prisguiden.no/product.php?productId=34475 er den vannkjølingen god nok til dette? Hvis ikke.. Gidder noen å lage meg et oppsett til toppen 3k (helst 1.5-2.5K) Endret 3. oktober 2009 av Orbitron Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Den der slik jeg ser det har kun vannblokk til cpu. Dermed så får du ikke kjølt gpuen med den. Lenke til kommentar
Orbitron Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 Hmm.. Kan noen hinte meg om et oppsett? Da til kun CPU og 2x GTX 295 Med alt som trengs:) Lenke til kommentar
Orbitron Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 Den der slik jeg ser det har kun vannblokk til cpu. Dermed så får du ikke kjølt gpuen med den. Ville kjøpt vannblokker til GTX kortene Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Du må uansett oppgradere resten av systemet ditt for få utnytte av 2x GTX 295. Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) som hva? Han skal ha 1000W PSU, som bør holde for to gtx 295. Så lenge hovedkortet støtter SLI så er det vel ikke noe mer som trengs å bli oppdatert? Såkalte ferdige sett som er bra eksisterer ikke. Les guidene over og du kan også lese denne: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=54331 Etter å ha lest dem, dra til nettbutikkene og lag deg et oppsett. Lagde et oppsett på www.performance-pcs.com og det vil koste sånn ca 5500kr + moms. Dette er da med kvalitets komponenter. Endret 4. oktober 2009 av Dammed Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 CPUen og 2GB RAM blir flaskehals. Av kjøleblokker er Watercool Heatkiller å anbefale. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå