Gå til innhold

hjelp, jeg sliter litt med min nokia n97

Anbefalte innlegg

Jeg har ett KJEMPEPROBLE. alle mine kontakter er lagret på sim kortet. men når jeg blir ringt til eller får meldig, så står det bare nr til kontakten og ikke navn. da blir det slitsomt og måtte skjekke med nr opp imot kontaktene mine hele tiden, for å se hvem som ringer eller sender melding. er det noen av dere der ute som kunne hjulpet meg med dette. slik at det står navnet på kontakten og ikke bare nr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har ett KJEMPEPROBLE. alle mine kontakter er lagret på sim kortet. men når jeg blir ringt til eller får meldig, så står det bare nr til kontakten og ikke navn. da blir det slitsomt og måtte skjekke med nr opp imot kontaktene mine hele tiden, for å se hvem som ringer eller sender melding. er det noen av dere der ute som kunne hjulpet meg med dette. slik at det står navnet på kontakten og ikke bare nr.

Kan du ikke bare flytte de over til telefonen da??

Lenke til kommentar

Kan du ikke bare flytte de over til telefonen da??

nei det går ikke. skjer det samme da. men takk forde.

Lenke til kommentar

Dette skjer nettopp fordi du har kontaktene både på sim og i telefonminnet. Når telefonen skal prøve å sette kontaktnavn på en melding så får den dobbel match og viser da nummeret i stedet. Slett kontaktene fra simkortet, neste innkommende melding vil få navn på seg.

Lenke til kommentar
Dette skjer nettopp fordi du har kontaktene både på sim og i telefonminnet. Når telefonen skal prøve å sette kontaktnavn på en melding så får den dobbel match og viser da nummeret i stedet. Slett kontaktene fra simkortet, neste innkommende melding vil få navn på seg.

takk for hjelpen. Men jeg vil gjerne har kontaktene mine på sim kortet, slik at hvis jeg bytter tlf, så blir dem med til den nye. funker det da og slette dem fra tlf minne? har prøvd å få til det, men finner ikke ut av det. veit du åssen du gjør det?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

takk for hjelpen. Men jeg vil gjerne har kontaktene mine på sim kortet, slik at hvis jeg bytter tlf, så blir dem med til den nye. funker det da og slette dem fra tlf minne? har prøvd å få til det, men finner ikke ut av det. veit du åssen du gjør det?

Se om du kan få tak i en gammel barnemobil

N97 er nok "way over the top" for deg.

:)

Har du hørt om Nokia PC Suite? Backup/restore av mobil?

SIM backup?

etc..etc..

Hint:

Ta til deg informasjon andre gir deg..

Lenke til kommentar

Se om du kan få tak i en gammel barnemobil

N97 er nok "way over the top" for deg.

:)

Har du hørt om Nokia PC Suite? Backup/restore av mobil?

SIM backup?

etc..etc..

Hint:

Ta til deg informasjon andre gir deg..

HEHE. morsom du, men du har helt rett, Nokia N97 er nok altfor avansert for en som meg, men heldighvis så pleier ting å løse seg. men heldigvis så finnes det forum der ut som det sitter hyggelige folk som deg og hjelper til. takk for hjelpen. Nokia pc suite, ja, var inne på det igår, men fikk ikke tid til å se meg så mye om, men er det svaret på alle mine problemer?

Lenke til kommentar

Jeg husker tilbake i 1999 da jeg også lagret kontaktene på SIM-kortet. Gode tider det ja. Spesielt siden det er begrenset med plass og du må ha en oppføring per nummer (og ikke per person). Men ja, Gode tider var det... Gode tider.

Er det ikke mye enkelere å slette alle kontakter fra SIM-kortet og så når du bytter telefon kopiere dem tilbake? Eventuelt overføre kontakene til PCen og så tilbake til den nye telefonen? Eller enda eklere, hvis det er nokia til nokia, overføre med det innebyge overføringsprogrammet over bluetooth?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...