Tvetefoto Skrevet 3. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2009 (endret) Ønsker konstruktiv kritikk på dette bildet.. Si gjerne om du bare liker det, er ok det.. Si gjerne om du ikke liker også, men si hvorfor.. Om du kan så si hva du mener som burde vært gjort annerledes :o) Jeg har gjort mine valg og bildet er slik jeg ønsket, men morro å høre deres mening. Edit (ny versjon): Dette er min datter. Bildet er tatt etter barnehage, kveldsmat sånn i barnetv tiden. Hun var sliten men fornøyd. Kamera Nikon-D700 Objektiv Nikkor AF-D 85MM F/1.4 EXIF ISO: 1600 Brennvidde: 85 mm. Blender: f/5,6 Lukkertid: 1/160 sek. Blitz: ja Endret 5. oktober 2009 av SHPhoto Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 3. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2009 Første jeg stusset over var hvorfor du skulle ha henne så hvit.. Men så så jeg det fra en annen vinkel og fant ut at det var skjermen min som er feilkalibrert Liker det, ingenting å si på det Lenke til kommentar
Tvetefoto Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2009 Første jeg stusset over var hvorfor du skulle ha henne så hvit.. Men så så jeg det fra en annen vinkel og fant ut at det var skjermen min som er feilkalibrert Liker det, ingenting å si på det Takk for kommentar Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 4. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2009 Et meget pent portrett syns jeg! Utrolig skarphet på venstre øye, og utsnittet var veldig fint slik. Hvordan var lyssettingen her? Og hva er bakgrunnen? Bra! Lenke til kommentar
Noggie Skrevet 4. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2009 KameraNikon-D700 Objektiv Nikkor AF-D 85MM F/1.4 EXIF ISO: 1600 Brennvidde: 85 mm. Blender: f/5,6 Lukkertid: 1/160 sek. Blitz: ja Med ISO 1600 gär jeg ut i fra at det er system blitz, og ikke studio blitz du har? Kanksje blende F8? Bakre öye ser litt uskarpt ut. Lenke til kommentar
telealf Skrevet 4. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2009 Svært velykket på alle vis. Meget stramt utsnitt. Eksponering/framkalling/etterbehandling(?) sitter. Det eneste jeg skulle ønske er en annen bildetittel. Nåværende tittel kan lett føre tanker til "enda et bilde av det foreldre synes er verdens søteste" Lenke til kommentar
Tvetefoto Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) Et meget pent portrett syns jeg!Utrolig skarphet på venstre øye, og utsnittet var veldig fint slik. Hvordan var lyssettingen her? Og hva er bakgrunnen? Bra! Hehe, lyssetting her er kun lys fra vindu blandet med blitslys fra SB-800 rettet mot vegg/tak(hjørnet). Bakgrunnen er hvit sofa og hvit vegg. Takk for tilbakemelding :o) KameraNikon-D700 Objektiv Nikkor AF-D 85MM F/1.4 EXIF ISO: 1600 Brennvidde: 85 mm. Blender: f/5,6 Lukkertid: 1/160 sek. Blitz: ja Med ISO 1600 gär jeg ut i fra at det er system blitz, og ikke studio blitz du har? Kanksje blende F8? Bakre öye ser litt uskarpt ut. Jeg har studioblitser, men her er det vanlig blits og lys fra vindu som er benyttet. F/8 er veldig mye mindre lys, bakre øye er ikke litt uskarpt... det er uskarpt da fokus ligger på fremre øyet Svært velykket på alle vis. Meget stramt utsnitt. Eksponering/framkalling/etterbehandling(?) sitter. Det eneste jeg skulle ønske er en annen bildetittel. Nåværende tittel kan lett føre tanker til "enda et bilde av det foreldre synes er verdens søteste" Takk for kommentar :-) Skal bytte bildetittel ;o) Edit: Tittel er byttet og ny versjon av tildet er tilføyet Endret 5. oktober 2009 av SHPhoto Lenke til kommentar
Noggie Skrevet 5. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2009 Jeg har studioblitser, men her er det vanlig blits og lys fra vindu som er benyttet.F/8 er veldig mye mindre lys, bakre øye er ikke litt uskarpt... det er uskarpt da fokus ligger på fremre øyet F8, ville vell vaere ca halvparten sä mye lys. Og du har enda litte grann ä gä pä med ISO pä D700. ;~) Er egentlig pirk. Bilde er flott. Detaljer i öye er veldig klart. Lenke til kommentar
Tvetefoto Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) Jeg har studioblitser, men her er det vanlig blits og lys fra vindu som er benyttet.F/8 er veldig mye mindre lys, bakre øye er ikke litt uskarpt... det er uskarpt da fokus ligger på fremre øyet F8, ville vell vaere ca halvparten sä mye lys. Og du har enda litte grann ä gä pä med ISO pä D700. ;~) Er egentlig pirk. Bilde er flott. Detaljer i öye er veldig klart. Sant nok :o) Men det er litt min stil også med et skarpt og et uskarpt, blendet egentlig kun ned for å se dette syke objektivet nedblendet.. Endret 5. oktober 2009 av SHPhoto Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå