Keff Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Da jeg fikk mitt 4870X2 i fjor, pakka det opp, tenkte jeg: Å HELV... ! Nå begynner det å ta LITT av her... Størrelsen på kortene har vel økt ganske drastisk de siste årene? Forstod at 5870X2 skal være et godt knepp lengre enn 4870X2, og da spør jeg; hva skjer -si 5-10 år frem i tid- med kortene? Vil vi få kabinetter med lengder på 1,5 meter for å få plass til mitt 1 METER lange 9870X8(hva enn navnet blir da) kort? Ny teknologi med lavere forbruk og temperaturer burde vel åpne for litt fysisk mindre kort, men kan ikke se at dette for tiden er tilfellet . Ja, kult med store kort, men en plass må vel grensa gå? Kanskje lurt å være tidlig ute med en oppgradering av airconditionen i huset, da kortene kan få direkte tilkoblingmuligheter til pumpa .. kjølingen på kortene blir vel for stor til et kort på lenge med en kjøkkenbenk Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Vel, det er vel litt vanskelig å si med tanke på at vi ikke kan se inn i framtiden. Men jeg ser det som mest sannsynlig at de ikke kommer til å bli stort større, heller mye mindre. Det har man jo erfaring fra andre PC komponenter slik som harddisker. (Greit, nå er det to veldig veldig forskjellige ting, men teknologien utvikler seg). JEG tror de vil bli mindre. Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) Jeg gir deg Voodoo 5 6000 ... Riktignok ble det ikke produsert mange kort av denne typen, men det er altså ikke bare Ati 5870 som er stort. EDIT: Kortet skulle kommet i storproduksjon rundt år 2000 hvis jeg husker rett. Endret 4. oktober 2009 av hardrock_ram Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå