amish Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Hei hei.. Har et lite problem med lydkortet mitt eller z-5500 reciveren, vet ikke helt hva det er som skaper problemet. Har koblet høyttalerne til det innebygde lydkortet i hovedkortet via en coax kabel siden jeg hadde noe problemer med støy på høy volume, som jeg ble kvitt nå. Men vis jeg setter standar format ut til 2channel, 24bit, 96000hz så tar det et halvt sekund før lyden spilles i høyttalerne. Lyden spilles av på en måte, men lyden kommer ikke før en liten stund etterpå. Så foreksempel windows lydene som går "klikk" blir bare "ikk" vis dere skjønner Hovedkortet er et Asus P5N-e med et realtek lydkort, type vet jeg ikke men kan jeg finneut vis det trengs. Takker for svar. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Prøv å sett andre innstillinger 16 eller 20 bit, eller 44.1 eller 48 KHz, og se om problemet da blir borte. Det kan hende Z-5500 er for treg til å omgjøre det "store" signalet, eller at lydkortet har problem med det. Tror ikke du vil merke store forskjellen mellom noen av de formatene på det anlegget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå