Gjest medlem-82119 Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Jeg er på utkikk etter et skjermkort som skal inn i en pc som er klar til win 7 releasen 22/10. Har nok strøm (Corsair 1000W) og nok plass (foreløpig corsair 800D). Pris er ikke så ekstremt viktig forutsett at jeg tjener endel på å velge det aller beste fremfor det nest beste. Ytelsesmessig så har jeg lest endel reviewer på alle kortene. ATI og Nvidia ser ut til å bruke ulike teknologier, hvordan påvirker dette bruken. Har de ulike kortene sterke og svake sider, eller er ytelse alt? Heller selv mot 5850 og 5870 kortene, på grunn av høyere ytelse og hdmi og displayport utgang, men er ytelse alt eller har nvidia fordeler som ati ikke har? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Nvidia's nåværende generasjon har blitt overkjørt. Fram til Fermi eller hva enn deres neste brikke heter kommer med solide gaming tall så er det nok ATi som er konge på haugen med raskeste single chipen også... Med 5870X2 kommende snart så ser det mørkt ut for NV om de ikke får noe ut døra snart, er også spennende å se om Charlie får rett, noe som så langt mistenkes, det vil da si at Nvidia gjør det toppers i GPGPU men krasjer i bakken når det kommer til ren gaming ytelse. Lenke til kommentar
Arneeyy Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Eneste grunnen til å velge Nvidia er PhysX. Ellers er ATI overlegen, slik som det er idag. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Har bestillt 5850. Valget var opprinnelig nvidia gtx 275 eller til nøds 285, nå får jeg tilsynelatende 285s ytelse for 275s pris. Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Eneste grunnen til å velge Nvidia er PhysX. Ellers er ATI overlegen, slik som det er idag. Ikke helt enig der. How to Activate Hardware PhysX to play with an ATI Video Card Lenke til kommentar
Arneeyy Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Eneste grunnen til å velge Nvidia er PhysX. Ellers er ATI overlegen, slik som det er idag. Ikke helt enig der. How to Activate Hardware PhysX to play with an ATI Video Card Nice! Jeg tipper Nvidia blir til å kvele dette nokså kjappt. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og er derfor slettet. Vennligst ikke skriv i tråden med mindre det er relevant til trådens tema. Les gjerne punkt 1 i retningslinjene. Dette innlegget skal ikke kommenteres. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå