-deleted- Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 (endret) Hei! Jeg går nå elektro første året og har tenkt til å ta ikt-servicfag neste år og deretter ta generell kompetanse, også ta fagbrevet i ikt-servicfag. Men jeg lurer på hvordan er generell kompetanse? jeg vet at jeg må ha Fellesfag: Historie Kroppsøving Matematikk 2PY (praktisk) / Matematikk 2TY (teoretisk) Naturfag Norsk men må jeg ha Programfag(?): Formgivingsfag – felles programfag Formgivingsfag – valgfrie programfag Realfag – programfag Språk, samfunnsfag og økonomi – programfag ? Skal utdanne meg til flygeleder så trenger bare vanlig generell kompetanse og minst 4 i snitt. Tusen takk for svar Kilde: Vilbli.no/generellpåbygg står nederst på siden under Generell påbygg Endret 3. oktober 2009 av skullcandy93 Lenke til kommentar
sjokoloko Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Du skal ha totalt 100 skoletimer i uken fordelt på 3 år. for meg ble det salg og service gk - 35 timer i uken, salg og service vk1 - 35 timer i uken, påbygging 30 timer i uken. Du må ha alle fellesfagene (med mindre du har fullført fag på vg2, noen linjer har f. eks matte på vg2, og da slipper du det antakelig på påbygg) men totalt så må du altså ha 30 timer i uken det siste året. dersom du skal ha alle fellesfagene trenger du kun 1 valgfag for å komme opp i timeantallet. dersom du f. eks har bestått matte, må du ta opp to valgfag/programfag. Du har selv ansvaret for å fylle opp timeplanen din, så du får nok timer, men får selvfølgelig hjelp til dette av veileder på skolen. Lykke til på skolen. Lenke til kommentar
-deleted- Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2009 Ah, ok Tusen takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå