cmi Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Hallo.. Jeg har hørt at man kan bruke dette objektive til slike bilder for og fremheve himmel eller noe sånt og at det blir ganske bra resultat, noen meninger og eksempler på bruk av fisheye til slikt? Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Fisheyeportrett med "fremhevet" himmel. :!: Nei seriøst, jeg skjønner IKKE hva du vil frem til. Fisheye forbinder jeg ikke med portrett og spesielt ikke for å fremheve en himmel? I såfall nå det jo være et slikt froskeperspektivfisheyeportrettmotfremhevethimmelbilde du tenker på. Var det noe slikt du tenkte på? Lenke til kommentar
cmi Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2009 Jeg veit ikke, det er det jeg spør om! Var en som fortalte at noen brukte dette objektive mye til portrett, men jeg ser det ikke for meg, for det blir jo helt fucka! Lenke til kommentar
Inc Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 (endret) Tror noen har trollet med deg... Eller så later de som om de har peiling Endret 3. oktober 2009 av Inc Lenke til kommentar
cmi Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2009 itte veit jeg, tror han har missforstått ett ledd jeg Lenke til kommentar
Patrick80 Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Kan altids få morsome portretter, men du snakker om "glam" som i glamor? Glem det 80mm eller mer er det du trenger. Lenke til kommentar
cmi Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2009 hva er bra objektiv for portrett/glamour? Har hørt 70-200VR skal eie, men må jo ha litt forskjellig.. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 (endret) Et "bra objektiv for portrett/glamour" er et objektiv som har passende brennvidde og maksimal blenderåpning for din bruk, og har god nok kvalitet for dine krav, men som du har råd til å kjøpe uten å blakke deg. Her er det mange variabler, og du gir ingen pekepinn om noen av dem, ergo er det nytteløst å prøve å gi deg råd. Det er også ganske vanskelig å skjønnte hva du egentlig er ute etter når du snakker om både fisheye og telezoom i samme tråd. EDIT: Du må ikke nødvendigvis ha "litt forskjellig" Endret 3. oktober 2009 av C₈H₁₀N₄O₂ Lenke til kommentar
engekri Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Tipper de fleste modeller ville vært misfornøyd med bildene om du hadde knipsa dem med et fisheye. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Mange som bruker ultra wide til glam / fashion (bl.a meg) Tele er super snedig det, men om du du bruker wideangle på helfigurer på en gjennomtenkt måte kan du lett bruke det til å strekke bena etc til modellen enda lengre (lange ben = bra), og gjør du det ute på location kan du såklart også få med en fin og dramatisk himmel =) Funker også delvis med fisheye såklart, men blir nok litt for mye distortion til de flestes smak=) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå