Gå til innhold

Portrett/glam med nikon 10,5mm fisheye

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

59140903.SelfPortrait_34180.jpg

Fisheyeportrett med "fremhevet" himmel. :roll: :!: Nei seriøst, jeg skjønner IKKE hva du vil frem til.

Fisheye forbinder jeg ikke med portrett og spesielt ikke for å fremheve en himmel? I såfall nå det jo være et slikt froskeperspektivfisheyeportrettmotfremhevethimmelbilde du tenker på.

Var det noe slikt du tenkte på?

fisheye.jpg

Lenke til kommentar

Et "bra objektiv for portrett/glamour" er et objektiv som har passende brennvidde og maksimal blenderåpning for din bruk, og har god nok kvalitet for dine krav, men som du har råd til å kjøpe uten å blakke deg.

Her er det mange variabler, og du gir ingen pekepinn om noen av dem, ergo er det nytteløst å prøve å gi deg råd. Det er også ganske vanskelig å skjønnte hva du egentlig er ute etter når du snakker om både fisheye og telezoom i samme tråd.

EDIT: Du må ikke nødvendigvis ha "litt forskjellig"

Endret av C₈H₁₀N₄O₂
Lenke til kommentar

Mange som bruker ultra wide til glam / fashion

(bl.a meg)

Tele er super snedig det, men om du du bruker wideangle på helfigurer på en gjennomtenkt måte kan du lett bruke det til å strekke bena etc til modellen enda lengre (lange ben = bra), og gjør du det ute på location kan du såklart også få med en fin og dramatisk himmel =)

Funker også delvis med fisheye såklart, men blir nok litt for mye distortion til de flestes smak=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...