RandiA Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 I dag kom jeg ut for noe jeg ikke har tenkt på før, håper noen har et tips om "løsning". Da jeg lastet inn bilder fra 4GB minnekort i dag, oppdaget jeg plutselig at nummereringen var 1-2-3-osv. Lurte på om jeg hadde et galt kort eller noe. Jeg hadde jo i innstillinger valgt kontinuerlig nummerering, uansett hvilket av kortene mine jeg brukte. Men så oppdaget jeg hvorfor noen av dagens bilder begynte på 1..osv. Joda, jeg hadde greid å komme til img 9999 med mine bilder, og da begynte nummereringen fra starten igjen. (Men da jeg sjekket etter på mitt forrige kamera, var det samme systemet der, at det begynte telling på nytt etter 9999...har ikke tenkt på det selv, og vet ikke om noen bilder har blitt skrevet over da, i backuper jeg har kjørt....) Problemet jeg da ser for meg er at det kommer til å være flere bilder med samme img nummer. Kan ikke dette skape trøbbel da? Hvis jeg kjører backup, SyncToy og slikt, så kan jo bilder bli overskrevet kanskje...eller? RandiA Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Lang forklaring, men føler jeg likevel ikke har peiling på hva du egentlig har gjort. Hva? Jeg mener hvilke og hvordan? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2009 Jeg har ikke gjort noe som helst galt, spørsmålet kom kanskje ikke klart frem: Jeg lurer på når man har img. nummer fra 1-9999, og så begynner på igjen (har valgt kontinuerlig nummerering av bilder jeg tar med Canon EOS 50D), da får man etter hvert flere bilder med samme image nummer. Når jeg da kjører backup av og til, til en ekstern disk og bruker programmet SyncToy, vil kanskje et bilde som heter img_0018 tatt i juni bli overskrevet med et nytt img_0018 tatt senere samme år...? Var det klarere nå? RandiA Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Var det klarere nå?RandiA Ja. Og på det forrige spørsmålet så er svaret ja. Du risikerer å overskrive. Se i innstillinger og hjelpefiler til programmet du bruker, er ikke kjent med dette selv. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2009 (endret) Var det klarere nå?RandiA Ja.Og på det forrige spørsmålet så er svaret ja. Du risikerer å overskrive. Se i innstillinger og hjelpefiler til programmet du bruker, er ikke kjent med dette selv. OK..skal se litt nærmere i manualen, synes jeg husker da jeg leste den at det stod noe. Jeg får passe på å gi alle ferdigredigerte jpg et "etternavn" da. RandiA Edit: Stod ikke noe om dette "problemet" i manualen nei...har noen bøker jeg kan lete litt videre i.... Endret 3. oktober 2009 av RandiA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå