Gå til innhold

BK: Veggli fjell i sol

sollie

Anbefalte innlegg

Har fått låne en 10/20mm noen helger nå, og tok den med på Veggli forrige helg.

Dette ble et av bildene.

Tatt raw fila og justert for himmel , forgrunn , og fjelltoppen, og lagt de 3 sammen i elements. Fersking på alle områder så jeg fulgte en oppskrift fra Digital Photo.

Takk for titten

post-31116-1254584657_thumb.jpg

Endret av sollie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Bra forsøk med forgrunn, mellom og bakgrunn. Min kritikk (i alle fall forsøk :hmm: ) går på tre ting her. Kunne ha vært litt mer smell i gule høstfarger (dett sliter jeg selv med). Litt mye himmel i forhold til resten. Jeg synes ikke himmelen her er spennende nok til å bære bildet. Selv ville jeg ha forsøkt å kutte dette bildet slikt at det ble kvadratisk. Og kunne kanskje ha vært litt mer bakgrunn, dvs de borteste blånene.

Føler at det å fikse på komposisjonen er det du bær jobbe mest med.

Endret av telealf
Lenke til kommentar

Min mening er at blåfargen kanskje er litt for kraftig, det er helt tydelig at det ikke er naturlig. Prøv å endre blåfargen med hue/saturation (color picker i hue/saturation)

Ellers likte jeg bildet veldig godt ;)

Endret av ynkey
Lenke til kommentar

Takk for tipsene. Tror jeg skal druddle litt mer med dette bildet.

Litt vanskelig å si hvordan det fremstår på deres skjermer, tok en titt på det på jobb pc'n, og der var det litt mørkere. Slang det på en minne penn i helgen og fikk det på papir, og det så slett ikke verst ut, enda litt mer mettet i fargene. Ok, back to Elementes.

Takk for titten.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Da har jeg endelig fått tuttlet litt med Veggli bildet mitt igjen.Hva synes folket om det nå.

Verre , bedre ?

Litt vanskelig å få kalibrert denne syncmasteren min,maser om at magic tune ikke virker etter en restart, og klarer ikke å laste skjerm profilen. Tror det blir litt mye blått.

post-31116-1256926665_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...