Casiraghi Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Har kjøpt meg en ny disk (SAMSUNG F1 1TB 3.5" SATA2). Akkurat plugget den i, men finner den ikke i Min Datamaskin. Finner den under "Enhetsbehandling/Device Manager". Hva gjør jeg? Må jeg "aktivere" den i BIOS eller noe sånn? Har prøvd kommandoen "diskmgmt.msc" i Kjør. Da står det at den skal "virke som den skal" men står som Unallocated. Master/Systemdisken min er en eldre IDE-disk. Har det noe å si? - Takk Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 (endret) Høyreklikk på min datamaskin og velg "behandle/management" der. Så velger du "Diskbehandling/Disk management". Der finner du nok disken din. Det som er problemet er vel at den ikke har fått noe navn. Høyreklikk på den "uidentifiserte/unlocated" disken din og se hva du har forno valg der. Om du ikke finner det ut, høyreklikk og prtscr og last det opp her så skal jeg se på saken Endret 3. oktober 2009 av Mikkel™ Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 (endret) Har du høyre klikket den, og formater, og har den en stasjonsbokstav i diskbehandling? Edit: var litt sein der! Endret 3. oktober 2009 av ask99 Lenke til kommentar
Casiraghi Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2009 Dere er meg en fin gjeng! Nå funker det glimrende her Tusen takk!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå