InsertNumLock Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Angående foto. akam.no brukerne arrangerer ofte fototurer rundt om kring i landet. Absolutt en ting å anbefale. Møter masse spennende mennesker. Lenke til kommentar
anders1987 Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 nå sitter jeg her å har spist sjokolade,chips,brus..herrigud så svak, har brukt noen tusen på treningsutstyr men bruker det aldri nesten..lurer på om det skal være sånn her for meg resten av livet nesten. HAR 0 hobbyer, har utrolig lyst å flytte i 2010 tidlig. er helt gåen av å bo hjemme,forhold meg til foreldre...er helt nedbrutt...herrigud så gåen.. Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) betaler frivillig arbeid noe? hehe kanskje litt teit spørsmål=) Den lønna du evt får for det får du i himmelen! Himmel er for de som liker sånt, men av frivillig arbeid får du god samvittighet og følelsen av å ha gjort noe og hjulpet noen. Uvurderlig. Du har talent for fotball? Det må jo være Norges beste inngangsbilett. meld deg på et fotball lag. Slik blir man kjent med folk Endret 5. oktober 2009 av ErikFN Lenke til kommentar
anders1987 Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 frivilig arbeid frister litt, kunne tenkt meg noe sånt. bidra i en orginasasjon.. gjør jeg iallefall noe i hverdagen som er fornuftig! hva slags frivilg arbeid er vanlig i Oslo området noen som vet det? har planer om å flytte dit etc 2010 vinter/vår. Lenke til kommentar
anders1987 Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 betaler frivillig arbeid noe? hehe kanskje litt teit spørsmål=) Den lønna du evt får for det får du i himmelen! Himmel er for de som liker sånt, men av frivillig arbeid får du godt samvittighet og følelsen av å ha gjort noe og hjulpet noen. Uvurderlig. Du har talent for fotball? Det må jo være Norges beste inngangsbilett. meld deg på et fotball lag. Slik blir man kjent med folk Ja det er sant, er bare litt redd av en eller annen grunn...tilpasse meg sosialt, har drit dårlig selvbilde etc men i fotballen er jeg faktisk god selv med dårlig selvtillit etc. husker han trenern min på folkehøgskolen sa jeg kunne spilt i 3 div faktisk..eneste jeg har likt å drive med, elska d i oppveksten..var faktisk blant de desiderste beste på barneskolen på 400 elever!...tenker litt sånn at det toget har gått litt når jeg er 22...tenker sånn hmm hva er sannsynligheten for at kan klare å nå langt? blir fort litt motløs da og gir opp...men fotball er det eneste jeg har tenker på av å til...faktisk hver dag..det å skaffe meg dame...har egentlig en del alternativer...men vil ha bedre kropp, er så ukomfertabel med kroppen min..er da livet mitt gikk nedover når jeg slutta på fotballen,mista omgangskretsen,la på meg 10kg..etter det har jeg ikke levd som en robot..følelsmessig:S Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) Ikke stress med så mange ting på en gang. Først begynner du feks på fotball, eller frivillghets arbeid. SÅ kan du begynne på neste ting på lista. Det med chicks, ikke stress. Få livet opp å gå først De har en ekkel tendens til å komplisere alt enda mere. Endret 5. oktober 2009 av ErikFN Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Flytt til trondheim, ta opp studielån, gå skole (sonans om du trenger videregående og ikke har skolerett), gå videre skole. Flott studieby og masse folk som også er ny til plassen. Skaff deg hobbyer og ting å engasjere deg i. Politikk, spillklubber, idrett, kampsport, etc. Mange muligheter. Lenke til kommentar
anders1987 Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 er sant det hvis jeg tar 1 ting om gangen er best å forholde meg til...ja er sant pivotal sykt bra råd egentlig. har kapital da,, ganske stor å egentlig så har forutsetning til å gjøre ting! har droppa ut av påbygging videregående 2 ganger så har jævla dårlige relasjoner til det nå...er ganske bitter pga jeg droppa ut av det, er mentalt utbrent av videregående egentlig. føles bare ut som et gigantisk stort ork egentlig...men er helt sant må engasjere meg i noe... men har liten LIDENSKAP og helse for noenting som helst egentlig bor hjemme fremdeles. i en by jeg er jævla trøtt av. Lenke til kommentar
anders1987 Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 noen som vet hvordan man går frem for å delta med frivilighetsarbeid? hva er kriterier etc? kan ikke være noe i d hele tett mer eller mindre? uansett, takk alle sammen for god tilbakemelding. setter virkelig pris på det. har kommet en liten vei allerede. er innstillit på å tenke langt mer langsiktig nå. spesielt når det gjelder trening o.l trener 2-3 ganger i uka hardt istedenfor for å trene 1-2 gang hver andre uke. og ha døgnrytme,spise bedre etc. thx all<3 Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Flytt deg til Trondheim, få studiekompetanse, søk deg inn på høyskole, bli med i forskjellige lag og foreninger. Lei leilighet med 2-3 andre personer, da kan du ikke unngå å bli sosial. Stort studentsamfunn, her er du garantert å treffe personer som passer akkurat deg. http://www.studiebyen.no/no/kjaerestegaranti I Trondheim er det også forskjellige frivillighetssentraler http://www.trondheim.no/content.ap?thisId=1117629519 Lenke til kommentar
anders1987 Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 hehe spennende. men faen lite lyst jeg har å ta d opp, virkelig ikke per i dag. vurderer å ofre hele sjel,kropp og alt som er på fotballen Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Du sier at du kunne spilt i 3. divisjon? Man kan ikke leve av fotball i 3. divisjon, altså... Hvilket nivå har du spilt på før? Det første du eventuelt må gjøre er å ringe rundt til diverse klubber og fikse noe prøvespill. Veit ikke helt om det er mulig, men du kan jo ringe f.eks Viking hvis du bor i Stavanger og spørre om du kan få trene med 2. laget dems i noen dager?? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 nå sitter jeg her å har spist sjokolade,chips,brus..herrigud så svak, har brukt noen tusen påtreningsutstyr men bruker det aldri nesten..lurer på om det skal være sånn her for meg resten av livet nesten. HAR 0 hobbyer, har utrolig lyst å flytte i 2010 tidlig. er helt gåen av å bo hjemme,forhold meg til foreldre...er helt nedbrutt...herrigud så gåen.. Jeg selv sliter med motivasjon for å trene, og har funnet ut at eneste måten for meg å faktisk dra meg ut og begynne, er å drive organisert. Jeg driver nå med to kampsporter (judo og pro defense -> tilsvarer omtrent krav maga), noe som er vanvittig artig, samtidig som våre treningsformer også legger opp til endel styrke- og kondisjonstrening, skjønt ikke i like stor grad som man ville få i et vektrom. Til opplysning er jeg 21 år, 176 høy og veier 65 kg, absolutt ikke bygget for å "slåss". Kampsport er for meg et spennende fritidstilbud som gir meg motivasjon til å trene! I høst har jeg også begynt med enda en hobby: swing. Høres kanskje puslete ut, men jeg har vært en fisk på land når det kommer til å bevege seg etter musikk. Moro, sosialt, og samtidig drar det - håper jeg En annen ting jeg har vurdert, men som foreløpig ikke har blitt, er frivillig arbeid i røde kors. Jeg forstår at du har vært i fgtj og antar dermed du har san 2. Jeg aner ikke om du trives med førstehjelp etc, men RK er trolig en grei sosial ting å være med på, du bidrar til "fellesskapet", og det er en flott ting å ha på CV. Dette er tre tips hvor to av dem fungerer utmerket for meg, og den siste hadde sikkert også gjort det hadde jeg hatt tid. Nå er det ikke sikkert du ubetinget vil like det samme som meg, men du skal vite at jeg kun for et par-tre år siden overhodet ikke kunne sett meg selv drive med noen av disse tingene! Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Hei Anders. Jeg forstår hvordan du føler det. Jeg har også opplevd å tenke hva er egentlig meningen med dette livet. Du ser deg kanskje tilbake og tenker på hva du kunne hatt hvis du hadde gjort noe med det tidligere. Kanskje du sammenligner deg dine tidligere klassekammerater og ser hvor de er nå. For å være helt ærlig så er det ikke gjort over natten å bygge ett liv. Det er det ingen som gjør. Det du burde gjøre er å ta et par ting av gangen. Ikke alt på en gang og ikke forvent umiddelbare endringer. Det vil bare gjøre deg frustrert og demotivert. Jeg ville anbefalt deg at du satt deg ned og konkretiserte på et stykke papir hva du ønsker å gjøre med livet ditt. Lag deg noen konkrete mål. Sett en tidsfrist. Lag milepæler. Ikke bare tenk det, men faktisk lag denne planen. Det er lettere å nå et mål når man har konkretisert det og fått det ned på papir. For det vil komme dager du er demotivert eller rett og slett glemmer deg litt. Da er det greit å kunne ta en titt på styringsplanen over livet ditt. Det er slik de store idrettstjernene gjør det. De har en plan. De tropper ikke bare opp på trening og gjør noe tilfeldig, hvert steg er nøye planlagt. Det må du også gjøre. Jeg er også veldig glad i å spille. Problemet er at det midlertidig tar vekk behovet for å være sosial. Sitter man mye alene, selv om man har det gøy, så skjer det noe med deg. Man blir lettere deprimert og tiltaksløs. Er man i kontakt med andre mennesker vil motivasjonen stige og man blir lettere til sinns. Bare det å ta en tur ut døren kan gi deg et puff bak. Jeg merker dette selv når jeg har mine isolerte perioder. Til slutt. Ta kontakt med folk. Prøv å hold kontakten med dem du har. Venner kan man aldri få nok av og en av de viktigste kapitalene man har. Lykke til. Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 anders: Jeg ser du er like gammel som meg, da er nok tanken på å gå på videregående med en haug skitunger ganske umotiverende. Derfor jeg anbefaler Sonans i Trondheim veldig sterkt. Det er i all hovedsak voksne folk som går der og kjempegode lærere. Elevene er der i tilegg fordi de er interessert i å være der, ikke fordi de føler at de må. Så er veldig godt læringsmiljø. Jeg vet godt hvordan du har det. Har selv vært skolelei og lei av byen jeg bodde i. Flytta til Trondheim og livet mitt er ganke annerledes nå etter et halvår her. Er betydelig mye mer sosial, Sonans har gitt meg motivasjon til å gå skole nå og videre, det er masse nye folk her, mange miljøer å engasjere seg uansett hvilke interesser man har. Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Er noe sånt jeg også vurderer Pivotal. Bodde i nærheten av Trondheim med ei jente før, og flytta nedover mot Østlandet da det ble slutt. Men jeg får ikke Trondheim ut av tankene. Liker rytmen i Trøndelag, jeg trives mye bedre der. Så, håper jeg får flyttet oppover snart igjen selv. Lenke til kommentar
anders1987 Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 nå sitter jeg her å har spist sjokolade,chips,brus..herrigud så svak, har brukt noen tusen påtreningsutstyr men bruker det aldri nesten..lurer på om det skal være sånn her for meg resten av livet nesten. HAR 0 hobbyer, har utrolig lyst å flytte i 2010 tidlig. er helt gåen av å bo hjemme,forhold meg til foreldre...er helt nedbrutt...herrigud så gåen.. Jeg selv sliter med motivasjon for å trene, og har funnet ut at eneste måten for meg å faktisk dra meg ut og begynne, er å drive organisert. Jeg driver nå med to kampsporter (judo og pro defense -> tilsvarer omtrent krav maga), noe som er vanvittig artig, samtidig som våre treningsformer også legger opp til endel styrke- og kondisjonstrening, skjønt ikke i like stor grad som man ville få i et vektrom. Til opplysning er jeg 21 år, 176 høy og veier 65 kg, absolutt ikke bygget for å "slåss". Kampsport er for meg et spennende fritidstilbud som gir meg motivasjon til å trene! I høst har jeg også begynt med enda en hobby: swing. Høres kanskje puslete ut, men jeg har vært en fisk på land når det kommer til å bevege seg etter musikk. Moro, sosialt, og samtidig drar det - håper jeg En annen ting jeg har vurdert, men som foreløpig ikke har blitt, er frivillig arbeid i røde kors. Jeg forstår at du har vært i fgtj og antar dermed du har san 2. Jeg aner ikke om du trives med førstehjelp etc, men RK er trolig en grei sosial ting å være med på, du bidrar til "fellesskapet", og det er en flott ting å ha på CV. Dette er tre tips hvor to av dem fungerer utmerket for meg, og den siste hadde sikkert også gjort det hadde jeg hatt tid. Nå er det ikke sikkert du ubetinget vil like det samme som meg, men du skal vite at jeg kun for et par-tre år siden overhodet ikke kunne sett meg selv drive med noen av disse tingene! hehe interessant! har ikke drevet med frivlighetsarbeid i det hele tatt selv nei. har nesten ikke gått ut døra engang siste årene..så ille har det vært. gjett hvor bekymra foreldrene mine har vært. spesielt mora mi..uansett, har vært litt syk i dag så har fått snudd opp ned på døgnet igjen:( men aner strengt tatt ikke hvor jeg skal begynne bortsett fra å tvinge meg selv til å begynne med styrketrening og så sikkert kommer til å elsker rutinene og drive på med. er definitivt mental trening iallefall. hvis jeg hadde bygg bedre helse overtid så hadde jeg hatt forutsetninger videre iallefall..det er helt klart...tror ikke folk helt forstår hvor ille helse jeg egentlig har heheh. lurer på om jeg har vært i grenseland på vei til å få en form for angst,dårlige nerver har jeg definitivt..nervøs av INGENTING bare fordi ting ikke gir MENING..ellers forholdsvis sliten men kan liksom ikke klage heller..men skal prøve på noe annerledes, vet aldri hva jeg befinner meg på om 2-3år nei hehe så kan hende jeg å hopper inn i noe annerledes enn hva jeg hadde trodd... Lenke til kommentar
anders1987 Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 ey mulig å ta påbygging på internet? http://www.sonans.no/ng/ leste litt her men forklarte ikke helt konkret... Lenke til kommentar
Gjest oslo86 Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 1. få deg en jobb eller start med en studie (hvis du ikke har noe å gjøre) 2. ta på deg rosa genser, brunkrem og oppfør deg feministisk, skryt over alle damene du har pult og hvor kul jan thomas er og vær sikkelig klyse.. 3. gli inn i mengden Lenke til kommentar
anders1987 Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 skjønner at du er anonym lol Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå