Gå til innhold

Kompakt med manuelle funksjoner?

Anbefalte innlegg

Jeg ser etter et kamera der jeg kan leke med avanserter funksjoner. Er fra før bare vant til automatisk Casio Exilim fra ca 2005. Jeg startet egentlig med å se etter et rimelig speilrefleks, men har lyst på mer kompakt. Så jeg lettere/oftere tar det med meg.

Jeg har vel disse kriterier:

- Relativt kompakt

- Manuelt ( og på en lett måte) kunne stille fokus, lukketid, iso-verdi, og annet som gode fotografer vil leke med.

- Tar gode bilder.

- Helst ikke så vanvittig dyrt. Hadde vel egentlig tenkt meg 5000,- som øvre grense.

Jeg vurderer sterk Panasonic LX3. Har også sett noen stilige kompakte som kan bytte objektiver(gf1 og pen), men det blir jo litt dyrt igjen.

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har vel disse kriterier:

- Relativt kompakt

- Manuelt ( og på en lett måte) kunne stille fokus, lukketid, iso-verdi, og annet som gode fotografer vil leke med.

- Tar gode bilder.

- Helst ikke så vanvittig dyrt. Hadde vel egentlig tenkt meg 5000,- som øvre grense.

Det finnes veldig mange modeller som oppfyller dine kriterier, bortsett fra manuell fokus som gjerne er kronglete å bruke eller mangler helt.

LX3 som du nevnte er et bra alternativ. Andre modeller (men langt fra alle) er Canon S90, G10 og G11, Nikon P6000, Ricoh GX100 og GX200 og Gr Digital III. I tillegg har du alle de mer avanserte superzoomene som Canon SX1 IS, SX20 IS, SX200 IS, Nikon P90, Olympus SP-570UZ og SP-590 UZ, Pentax X70, Panasonic FZ28 og FZ38, Sony H50 og HX1 og en rekke modeller fra blant annet Fuji, Samsung, Kodak og Casio som jeg ikke husker navnet på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...