PelleP Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 (endret) I det siste har skjermkortet på min sønns PC sluttet å fungere når han prøver å spille spill. Skjermbildet blir forvrengt og når vi prøver å starte opp PC-en igjen så er skjermen svart (også under booten). Sist dette skjedde så fikk vi etter hvert startet PC-en igjen og det fungerte fint intill jeg igjen prøvede å spille et spill. Er det grafikkortet som er i ferd med å si takk for seg? Jeg har: Hovedkort: ASUS P5KPL-AM Skjermkort: NVIDIA GeForce 7800 GTX (256 Mb) Spillene er Call of Duty Modern Warfare og Batlefield 2 , det har fungert utmerket helt til nå. Det eneste som er byttet i det siste er skjermen. Endret 3. oktober 2009 av PelleP Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Test med den gamle skjemen før du trekker konklusjoner Lenke til kommentar
PelleP Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 Test med den gamle skjemen før du trekker konklusjoner Ja det har jeg gjort, og oppdatert driverne og det er det samme om jeg boter Ubuntu eller XP. Det må vell rimeiligvis være et problem med skjermkortet? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Tja, kan også være at psu har problemer med å levere nok strøm under belastning og at når skjermkortet starter opp så får du feil. Men personlig tror jeg det er meget sannsynlig at skjermkortet er skadet, enkleste er å prøve det i en annen pc. Lenke til kommentar
PelleP Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 Tja, kan også være at psu har problemer med å levere nok strøm under belastning og at når skjermkortet starter opp så får du feil. Men personlig tror jeg det er meget sannsynlig at skjermkortet er skadet, enkleste er å prøve det i en annen pc. Jeg får nå en masse "støy" på skjermen helt fra første start og det tyder vell også på at det er skjermkortet? Det skader uansett ikke å bytte skjermkort, og så får jeg heller bytte psu-en også dersom det ikke hjelper. Lenke til kommentar
OaoaO Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) rens skjermkortet for støv Endret 4. oktober 2009 av OaoaO Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Hvis du får "støy" på bildet allerede fra oppstart så er det tegn på et defekt skjermkort. Nvidia har hatt mye problemer med akkurat 7x og 8x serien så det forundrer meg ikke. Er kortet fortsatt innen 5 års reklamasjonsrett så kan du bruke denne. Lenke til kommentar
PelleP Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 Er kortet fortsatt innen 5 års reklamasjonsrett så kan du bruke denne. Er det virkelig 5 års reklamasjonsrett på PC-komponenter? Det er en hjemmepc som jeg måtte "kjøpe" når jeg byttet jobb for et drøyt år siden. Etter det er hovedkort, cpu og ram-brikker blitt byttet ut. Kan jeg reklamere på PCen da? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Blir vel å bare reklamere på skjermkortet da. Nå er det ikke veldig dyrt for et nytt (og bedre) skjermkort heller Men test det i en annen pc først. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå