Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermkortet slutter å fungerer

Anbefalte innlegg

I det siste har skjermkortet på min sønns PC sluttet å fungere når han prøver å spille spill. Skjermbildet blir forvrengt og når vi prøver å starte opp PC-en igjen så er skjermen svart (også under booten). Sist dette skjedde så fikk vi etter hvert startet PC-en igjen og det fungerte fint intill jeg igjen prøvede å spille et spill.

Er det grafikkortet som er i ferd med å si takk for seg?

Jeg har:

Hovedkort: ASUS P5KPL-AM

Skjermkort: NVIDIA GeForce 7800 GTX (256 Mb)

Spillene er Call of Duty Modern Warfare og Batlefield 2 , det har fungert utmerket helt til nå.

Det eneste som er byttet i det siste er skjermen.

Endret av PelleP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tja, kan også være at psu har problemer med å levere nok strøm under belastning og at når skjermkortet starter opp så får du feil.

Men personlig tror jeg det er meget sannsynlig at skjermkortet er skadet, enkleste er å prøve det i en annen pc.

Jeg får nå en masse "støy" på skjermen helt fra første start og det tyder vell også på at det er skjermkortet?

Det skader uansett ikke å bytte skjermkort, og så får jeg heller bytte psu-en også dersom det ikke hjelper.

Lenke til kommentar
Er kortet fortsatt innen 5 års reklamasjonsrett så kan du bruke denne.

Er det virkelig 5 års reklamasjonsrett på PC-komponenter?

Det er en hjemmepc som jeg måtte "kjøpe" når jeg byttet jobb for et drøyt år siden. Etter det er hovedkort, cpu og ram-brikker blitt byttet ut. Kan jeg reklamere på PCen da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...