Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Vifter og div funker, svart skjerm (ny psu og hdd)

Anbefalte innlegg

Hei

Som tittelen sier har jeg kjøpt ny psu og hdd, men skjermen forblir svart når jeg skrur pcen på, selve pcen funker (lys og vifter) men ja.

Hva er grunn i dette?

har Cleara Cmosen en gang og hatt batteriet ute en god stund.

Mvh Isak

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjermkortet mitt trenger ikke annen strøm enn den den får fra hk etter det jeg kan se (Radeon HD 4670). Jeg koblet til både 24-pin strøm og atx12v, men da ville ikke pcen gå på, lysene blinket og så ikke no.

hva gjør jeg feil?:p

Lenke til kommentar

Jeg fikk trøbbel med ie8 igjen, så jeg installerte Chrome 3.0 :)

Har dette fungert, etter du smalt den forrige psu'en, og skjedde dette når du brukte GA-EX58-UD3R hk?

Bruker du 8-pin(4+4), ikke bare 4-pin ATX 12V?

Har du rammen i de 3 hvite ram slottene(den blå skal bare brukes til 4 brikker), og har du prøvd med 1-2 brikker?

Har du prøvd den andre PCI Express x16 Sloten?

Har du prøvd å koble bort alt fra hk, uten om cpu, en ram brikke, gpu, strøm og kjøling?

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Hk pakken med i7 og rammen, og det har fungert prima, men så en dag jeg måtte installere en clean copy av vista inn på pcen, så ville den ikke på (lys og vifter kommer akkurat på så stopper det). Jeg resatt så biosen og i det jeg trykte på (1)-(0) (strømbryteren) så røyk sikringen. I dag er første gang jeg prøver med ny psu.

Det jeg har koblet til HK er: 24 pin (ATX) og prøvde med ATX12v pci express. Har bare prøvd den ene pci-express plassen

Har ikke komt til det å koble fra alt annet en det du nevner ennå:p håper fortsatt på å kunne fikse det uten å gjøre det.

Lenke til kommentar

Ok skjønner, det kan ha røket noe hardware når psu røyk, så du får prøve det jeg foreslo, og håpe at cpu eller hk ikke er gåen.

Du husket å fjerne jumper fra Clear CMOS pinnene?

Edit: Husk å koble til begge 4+4-pin atx til cpu, i manualen din:

Use of a power supply providing a 2x4 12V power connector is recommended by the CPU manufacturer when using an Intel Extreme Edition CPU (130W). I7-920 er 130W

Endret av ask99
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...