Gå til innhold

NextGenTel- Hvilke erfaringer har dere med dem?


Anbefalte innlegg

Mange har stabile og fine linjer med NGT. Mange har ikke.

 

Det skyldes mange ganger at NGT har alt for høy hastighet på linjen enn det kobberen klarer.

 

Jeg synes du skal prøve NGT, om du ikke er fornøyd, så bytter du. Jeg regner med at du slipper bindingstid hos NGT når du blir flyttet.

 

NGT har vært i hardt vær de siste årene bla. når det gjelder kundeservice. Jeg har fått intrykk at dette har bedret seg kraftig i det siste. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må si at jeg ikke er noen smarting når det gjelder internett og bredbånd og slikt. Men det en ting som går igjen i denne tråden: Routere! Jeg synes det er merkelig at et slikt selskap som satser så mye på bredbånd som NGT ikke har skikkelige routere. Hvorfor i all verden gir de ikke skikkelig utstyr til sine kunder?

Endret av Kamelot
Lenke til kommentar
håpløs trådløs router.

vi var 4 stk(2pc, 2 mac) og alle datt konstant ut av nettet.

 

elendig kundeservice.

ringte inn en feilmelding på linja.

2 timer senere ringte jeg inn og avbestilte feilmeldinga, dette fikk jeg godkjent.

 

likevel fikk jeg en montør på døra og en regning på 1000 kr.

da jeg prøvde å snakke dem til fornuft pr tlf ble regning økt til 1800 og trusler om inkasso.

 

jeg gav opp og bare betale.

ALDRI mer NGT på meg hvertfall

 

Nå var du vel bundet til en bindingstid, samt skal NGT få muligheten for avhjelp.

Tviler STERKT på at du prøvde å snakke de til "fornuft" for så å bli truet med inkasso. Regner med at inkassoen kom etter forfall på regningen.

På denne må jeg si meg enig med Samci.

Du har 1 mnd oppsigelsestid, og ingen binding siden dette var oppkjøp av Tele2 kundemasse.

 

Hvis du leser avtalevilkårene så står det selv at kunden er selv ansvarlig for å ringe innen 24t for å kansellere feilmeldinger. Dette er standard for Jara Networks.

 

Er det under 24t er _du selv_ ansvarlig for å ta kontakt med NGT og Montør (815 44 149 nummeret) for å kansellere feilmelding. NGT er ansvarlig for å ta kontakt med Jara for å kansellere feilmelding hos Jara.

 

Du kan selv klage inn til klagenemnda på den faktura du mottok fra NGT, da har NGT PLIKT til å fryse faktura, inntil denne er behandlet ferdig hos klagenemnda, eller til partene kommer til en enighet.

Uansett om du vinner eller taper må NGT punge ut 3000,- for klagenemnda, og du 0,-

Om du taper kan du ta dette videre i retten, da vil du mest sannsynligvis tape.

Lenke til kommentar

jeg ringte bare inn for internett ikke funka.

kundebehandleren tok noen raske tester over tlf, og konkluderte med at jeg måtte feilmelde på linja og at de måtte sende en repratør.

greit nok for meg det.

 

2 timer senere ringer jeg tilbake og avlyser feilmeldinga.

dette får jeg godkjent.

hvis jeg selv er ansvarlig for å også ringe til montøren kunne dem gjerne ha informert meg om dette og gitt meg et tlf nr jeg kunne ha ringt. eneste beskjeden jeg fikk var at feilmeldinga var kansellert og det var ok.

 

uansett, nok off-topic nå.

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar

Det er leit å høre at så mange har hatt "problemer" med NGT. Selv har jeg ikke hatt andre problemer enn dette med routerne deres, men det løser seg lett i grunnen. Husk å be om linje sjekk innimellom for å maksimere ytelsen av linjen spesielt når det f.eks legges fiber i nærheten av der du bor.

 

Selv har jeg hatt NGT da jeg bodde hjemme hos mine foreldre(mer linje enn jeg betalte for), da jeg bodde på hybel og fikk langdistanse (fikk fortsatt mer enn jeg betalte for) og der jeg bor nå har jeg mindre enn jeg betaler for pga jeg er ca 1km fra sentralen. Selv har jeg bedt om å få sjekket VDSL status i området + at nabolaget har fiber nå så er ikke mange som bruker kobberen lenger :)

 

Som noen nevnte, det kommer veldig ann på hvor du bor for hvor god linje du har. For min del kan jeg f.eks si at Get får ikke akkurat noe mindre klaging i likhet meg NGT og f.eks Telenor. Alle har sine nedsider og oppsider.

Lenke til kommentar

jeg har hatt NGT siden de startet opp for over 9 år siden, og kan ikke klage. Linjen jeg har dønn stabil. Etter at jeg fikk ADSL2+ ble linjen litt ustabil, helt til jeg ga dem beskjed og så fixet dem det. Har heller ikke hatt problemer med noen av routerne jeg har hatt..

Lenke til kommentar
...Etter at jeg fikk ADSL2+ ble linjen litt ustabil, helt til jeg ga dem beskjed og så fixet dem det.

Burde de ikke ha fikset det uten at du måtte si fra?

 

Har heller ikke hatt problemer med noen av routerne jeg har hatt..

Det har jeg. Det har skjedd mange ganger at ruteren har restartet seg selv. Og andre ganger så funker ikke internetten. Da må jeg skru ruteren av og på, så funker det igjen. (Brukte den routeren som fulgte med pakka.)

Endret av Nerowulf
Lenke til kommentar
...Etter at jeg fikk ADSL2+ ble linjen litt ustabil, helt til jeg ga dem beskjed og så fixet dem det.

Burde de ikke ha fikset det uten at du måtte si fra?

 

Har heller ikke hatt problemer med noen av routerne jeg har hatt..

Det har jeg. Det har skjedd mange ganger at ruteren har restartet seg selv. Og andre ganger så funker ikke internetten. Da må jeg skru ruteren av og på, så funker det igjen. (Brukte den routeren som fulgte med pakka.)

 

Nei, hvordan i all verden skulle de kunne fikset det uten å vite om problemet, det kommer ikke opp noe automatisk om det er problemer med en linje.

Før du uttaler deg om dette så bør du vite litt om hvordan dsl systemet henger sammen.

Lenke til kommentar
...Etter at jeg fikk ADSL2+ ble linjen litt ustabil, helt til jeg ga dem beskjed og så fixet dem det.

Burde de ikke ha fikset det uten at du måtte si fra?

 

Har heller ikke hatt problemer med noen av routerne jeg har hatt..

Det har jeg. Det har skjedd mange ganger at ruteren har restartet seg selv. Og andre ganger så funker ikke internetten. Da må jeg skru ruteren av og på, så funker det igjen. (Brukte den routeren som fulgte med pakka.)

 

Kanskje en ide å sende melding til support og få tilsendt en ny router?

Lenke til kommentar

Har selv vært kunde hos NextGenTel i mange år og har opplevd mere positivt enn negativt.

 

Flyttet fra en plass hvor jeg hadde Fri fart abonnementet og til en plass hvor jeg bor 3.8km fra Serverstasjonen dems, og den hjelpen jeg har fått er noe av det beste jeg har opplevd. I starten hadde jeg en god del problemer med ustabil linje, men det viste seg at det var ganske enkelt støy på linjen, hvor da NGT satte på et støyfilter, og har ikke hatt noe problemer. Der jeg bor nå så har jeg målt hastighet til nesten 4 000Kb/s hvorav de andre Operatørene kunne ikke gi meg halvparten engang.

 

Kundeservice i seg selv kan være en plage til du faktisk får snakke med en Kundebehandler, er ikke fan av innspilte stemmer, men er vel for å filtre ut de enkleste problemene.

 

Så av 10 poeng så gir jeg NGT 8 poeng. De har strekt seg ganske langt for å gi meg en god opplevelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...