Kamelot Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 (endret) Er nå kunde i Tele2. Nå skal Tele2 slutte å gi bredbånd til sine kunder og heller satse mer på mobil. NextGenTel skal nå i løpet av de neste månedene overta bredbåndsaktiviteten fra Tele2. Når NextGenTel overtar bredbåndsaktivitetene så får de også kundene, en av dem er meg. Så mitt spørsmål til dere som er eller har vært kunde hos NextGenTel: Hva er deres erfaringer med NextGenTel? Egentlig så kan det være en fordel for meg å gå til NextGenTel med tanke på at jeg får rabatt gjennom en forening jeg er medlem i. Men det hadde alikevel vært greit å høre hvilke erfaringer dere har(eller har hatt)med dette selskapet som kundebehandling, tjenester som sikkerhetsprodukter(F-Secure?) o.s.v. Endret 5. oktober 2009 av Kamelot Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 ikke gå for NGT, ustabile linger, og elendige routere, som ikke kan bridges på en enkel måte, kundeservice er heller ikke imponerende Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Må desverre si meg enig i de to første tingene du sier, hvertfall den siste tiden. Men kundeservicen går IKKE ann å si noe gale om lenger! Har snakket med de både over telefon og chat de siste månedene og tlf så går det ikke mer enn 5min og på chatten så går det under 2min før jeg får kontakt med de. Lenke til kommentar
Kamelot Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2009 Huff Høres ikke bra ut. Det er dette jeg er redd for: Problemer! Har vært så fornøyd med Tele2. Ingen problemer. Lenke til kommentar
Adminisrator Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Syntes kundeservicen fungerer bra og linjen er stabil, men sier meg enig i at modemene ikke er så bra. Har byttet de utallige ganger, men har ikke hatt noen problemer med linja det siste året/halvåret. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 ikke gå for NGT, ustabile linger, og elendige routere, som ikke kan bridges på en enkel måte, kundeservice er heller ikke imponerende Kan ikke si meg enig i det du sier. Nextgentel har til nå levert meg meget stabile linjer, supporten er upåklagelig. Så har absolutt ingen problem med å anbefale Nextgentel. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 etter min erfaring er ngt litt gamling etter hvor du bor. jeg har hatt en stortsett feilfri linje siden 03 med unntak av ubrukelige routeren jeg fikk med overgangen til adsl2. mens f.eks brodern hadde nextentel i 7måneder hvor de da enda ikke hadde klart levere en stabil linje. Lenke til kommentar
Kamelot Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 Takker for gode svar. Det er blandede meninger ser jeg, bra(eller dårlig?)! Kanskje jeg skal gi dem en sjanse da. Men min terskel er ikke noe særlig høy her Jeg har lært meg at jeg skal være en kritisk kunde- En som forventer valuta for pengene. Blir det for mye tull med NGT så er det rett ut og jeg finner meg en annen leverandør. Men bare fortsett å sende inn deres meninger om NGT det er greit å få vite hvilke erfaringer dere har, gode som dårlige Kamelot Lenke til kommentar
iCon. Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Har selv ikke hatt noe problem med NGT. Bestilte for 2 år siden en 3mbit linje, etter 3 mnd fikk jeg en hyggelig melding om at de hadde oppgradert linjen min til 5mbit uten ekstra kostnad. Helt ok for min del, bruker linjen til ned/opplasting og gaming og alt fungerer uten problemer. Hender seg at jeg må restarte ruteren når jeg kommer hjem etter ferier enest, men det er jo en bagatell. Grei og enkel ruter som fulgte med og har enda ikke hatt behov for å kontakte kundeservice enda, så jeg kan ikke uttale meg om den. Lenke til kommentar
Danjaco Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Har hatt NGT i et år nå, bor i Trondheim: - Dårlig modem, må opfte restartes (mulig de har oppgradert nå) - Ustabile linjer, spesielt søndag - får 11 av de 20 Mbit - Mister internett i korte perioder (5-sec til 5min) mange ganger i uken. - Har ikke mye bra å si om kundeservice heller, ting går liksom ikke videre fra den du snakker med på tlf videre inn i systemet. F.eks en faktura som er feil, jada det skal de fikse, pengene skal trekkes fra på neste faktura, men neida samme feilen kommer også på neste faktura. Sendte inn utstyr for iptv, får mail hvor de bekrefter at alt er kommet inn, 4 mnd senere får jeg faktura og purring på at noen av delene mangler, 4 mail og noen telefoner senere finner de ut at de har fått alt allikevel. Men angående linjene, avstanden er for lang så ville vel ikke fått noe bedre fra annen leverandør, og jeg har heller ikke noe å sammenlikne med når det kommer til stabilitet fra andre leverandører rundt der hvor jeg bor. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) Har hatt litt blanda erfaring med NGT, når ting fungerer så er det veldig greit; stabil linje, grei pris i forhold til bandbredde og ellers ganske så greit. Satte også pris på at dei har ei ordning der om du ikkje betaler ei regning innan forfall så sender dei ein hyggelig SMS med betalingspåminnelse, konto.nr, KID og sum du skal betale utan ekstra kostnad om du betaler innen 7 dager. Var veldig greit å få dette den eine gangen regninga ikkje blei betalt i tide. Men det var også nokre problem. Ei stund sleit eg veldig med lavhøg ping, samt at eit par gongar i året så datt linja heilt ut slik at eg måtte ringe kundeservice for å oppretta kontakt med linja igjen. Kundeservicen hadde ofte lang ventetid og du måtte gjennom ein ganske tidkrevande rekke med nybegynder tips å råd som å ta ut og inn kontakten, resette ruteren, bytte kabel og liknande ting som du allereide har prøvd før du ringer kundeservice. På grunn av dette tok det lang tid før du blei satt over til ein av teknikkerane som faktisk kunne hjelpe deg. For min del så trur eg at totalt sett så bikker eg mest mot pluss sida når det gjeld NGT sjølv om marginen er liten. Når du først nå blir "tvangsflytta" over til NGT så synest eg du skal gi det eit forsøk, om alt fungerer så er det ganske så greit med NGT. Så foreløpig så ser eg ingen grunn til å flykte vekk fra NGT. Endret 5. oktober 2009 av The Avatar Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Er mye veldig blandede erfaringer med NGT, men min er utelukkende positiv. Hjemme har vi hatt en rimelig standard hastighet i rundt 6-7 år og det har vært så bra at det nesten er skummelt. Har alltid ligget over det vi betaler for i fart, har ikke hatt en eneste time nedetid noensinne og ingen slags problemer med verken lag, ruteren, linja eller kundeservicen (dog aldri fått bruk for kundeservice). Kan legge til at dette er Oslo/omegn. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Siden NGT overtar linjen fra Tele2 blir det nok mye som før hos deg. Ruterne til NGT avhenger av hvilket utstyr de har i sentral. Kundeservicen man klager på er nok av gammel vane. Husker godt hvordan det var når man var i telefonkø i 40 minutter før man kom gjennom til en som ikke visste eller kunne et døyt. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) Jeg har vært abonnent hos NGT på flere av de stedene jeg har bodd opp igjennom, og min erfaring er positiv så lenge linja har vært oppe. Kan knapt huske at det har vært feil, men slike ting er gjerne ikke alltid opp til den enkelte tilbyder å rette opp. Når jeg har avsluttet abonnement hos dem har det imidlertid blitt rot hver eneste gang. Etter en del frem og tilbake gir de seg, men husk å være ekstremt tydelig på alt. Jeg har inntrykk av at mye av problemet er at de tar for gitt en del ting som ikke er selvfølgelige, så hvis du er litt usikker på hva de mener, spør to ganger. Føler etter hvert at jeg har blitt rutinert i å krangle med dem, så jeg kan godt finne på å bruke dem igjen. De biter ikke. EDIT: Bor forresten i Bergen. Hva angår "gratis" sikkerhets-crap bruker jeg det uansett ikke, AVG stjeler mindre ressurser. Men F-secure var i hvert fall et av de bedre alternativene blant disse totalpakkene for noen år tilbake. Vet ikke om det har forandret seg. Endret 5. oktober 2009 av Isbilen Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 ikke gå for NGT, ustabile linger, og elendige routere, som ikke kan bridges på en enkel måte, kundeservice er heller ikke imponerende Mulig det er forskjell på de forskjellige modem'ene, men på mitt gjør jeg følgende: 1. logger inn på webgrensesnittet 2. trykker "koble ned"-knappen under bredbåndsforbindelse på hovedsiden 3. legger inn brukernavn/passord på min egen ruter (gjøres jo kun en gang) 4. done ... enklere kan det vel nesten ikke gjøres ? Har hendt et par ganger at modemet fra NGT kobler seg opp igjen (lyser 4 lys på det da istede for 3) men da er det bare å gjenta punkt 1 & 2 så er det ordnet Men det var også nokre problem. Ei stund sleit eg veldig med lav ping... Ahhh... Don't you hate when that happens Har hatt NGT i et år nå, bor i Trondheim:- Dårlig modem, må opfte restartes (mulig de har oppgradert nå) - Ustabile linjer, spesielt søndag - får 11 av de 20 Mbit - Mister internett i korte perioder (5-sec til 5min) mange ganger i uken. Nå er vel 20Mbit linja dems et OPPTIL produkt, så du må bo relativ nærme en sentral for å få alle 20. Med 11Mbit bor du nok et stykke unna (env gamle tynne kabler) som nok også kan være grunnen til de andre problemene dine. Selv har jeg veldig god erfaring med NGT. Har benyttet de under hele studietiden samt et par år etter. Er vel på 7. året nå som kunde hos dem. Har flyttet abonnementet mitt 3 ganger og fått god service hver gang, selv ved bytte av modem et par ganger. Har nå hatt 20mbit linja i noen år og nå synker modemet mitt på 19996/1275 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Men det var også nokre problem. Ei stund sleit eg veldig med lav ping... Ahhh... Don't you hate when that happens Oops, mente sjølvsagt høg ping, men det trur eg du forstod. Skal gå tilbake å rette opp innlegget mitt. Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 håpløs trådløs router. vi var 4 stk(2pc, 2 mac) og alle datt konstant ut av nettet. elendig kundeservice. ringte inn en feilmelding på linja. 2 timer senere ringte jeg inn og avbestilte feilmeldinga, dette fikk jeg godkjent. likevel fikk jeg en montør på døra og en regning på 1000 kr. da jeg prøvde å snakke dem til fornuft pr tlf ble regning økt til 1800 og trusler om inkasso. jeg gav opp og bare betale. ALDRI mer NGT på meg hvertfall Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 hvis du bare får 11mbit med 20mbit linja bridge modemet med en D-Link DIR655 så får du 15, 16 mbit de elendige routerene til ngt stjeler mye mbits. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 håpløs trådløs router.vi var 4 stk(2pc, 2 mac) og alle datt konstant ut av nettet. elendig kundeservice. ringte inn en feilmelding på linja. 2 timer senere ringte jeg inn og avbestilte feilmeldinga, dette fikk jeg godkjent. likevel fikk jeg en montør på døra og en regning på 1000 kr. da jeg prøvde å snakke dem til fornuft pr tlf ble regning økt til 1800 og trusler om inkasso. jeg gav opp og bare betale. ALDRI mer NGT på meg hvertfall Nå var du vel bundet til en bindingstid, samt skal NGT få muligheten for avhjelp. Tviler STERKT på at du prøvde å snakke de til "fornuft" for så å bli truet med inkasso. Regner med at inkassoen kom etter forfall på regningen. Lenke til kommentar
Kamelot Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 Tusen takk til dere alle for mange fine svar. I det brevet jeg fikk så ble jeg lovet at overgangen fra Tele 2 til NGT ikke skulle være så dramatisk for meg som kunde, de skulle ta seg tid og gjøre overgangen slik at det skulle gå så smertefritt som mulig. Får håpe at de klarer det og at de gjør en minst like god jobb som Tele 2. Om mitt forhold til Tele2 har det kun vært en glede å være kunde hos dem. Har hatt dette kundeforholdet i vel 3 år og bortsett fra noen småproblemer har det vært ingen problemer. Angående disse småproblemene så løste det seg med glimrende kundeservice. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå