Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Privatisteksamen engelsk VG1 TIPS!

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg går VG2 nå, og er ikke fornøyd med engelsk karakteren min fra første klasse, og skal derfor gå opp i privatist eksamen i engelsk for VG1 i muntlig og skriftlig. Dette er en helt lik eksamen som for dem som tar faget først opp som privatist. Bare at jeg betaler dobbelt opp for forbedring av faget -_-

Eksamens nervene har skikkelig tatt meg, nå som jeg skal opp mot jul..

Det jeg vet til nå er at på den muntlige får du en lyttetekst på 20min som du skal gjenfortelle. Mens noen skal fortelle om den ene romanen du har lest i forveien, men noen får også spørsmål fra læreboken. Og er det noen som har opplevd å måtte snakke om læreboken, isåfall hva bør jeg fokusere på?

Den skriftlige får du en gramatikkoppgave først og så en mindre tekst og så en større tekst du skal skrive. Stemmer dette? Noen tips om forberedelser?

Jeg tar i mot alt av innvendiger og tips og er svæææært takknemlig!!=)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann.

Jeg går VG2 nå, og er ikke fornøyd med engelsk karakteren min fra første klasse, og skal derfor gå opp i privatist eksamen i engelsk for VG1 i muntlig og skriftlig. Dette er en helt lik eksamen som for dem som tar faget først opp som privatist. Bare at jeg betaler dobbelt opp for forbedring av faget -_-

Eksamens nervene har skikkelig tatt meg, nå som jeg skal opp mot jul..

Det jeg vet til nå er at på den muntlige får du en lyttetekst på 20min som du skal gjenfortelle. Mens noen skal fortelle om den ene romanen du har lest i forveien, men noen får også spørsmål fra læreboken. Og er det noen som har opplevd å måtte snakke om læreboken, isåfall hva bør jeg fokusere på?

Den skriftlige får du en gramatikkoppgave først og så en mindre tekst og så en større tekst du skal skrive. Stemmer dette? Noen tips om forberedelser?

Jeg tar i mot alt av innvendiger og tips og er svæææært takknemlig!!=)

Jeg var oppe som privatist i engelsk til våren. På muntlig var det 40 minutters forberedelsestid (som du sikkert er klar over). Da fikk jeg en ganske kort lyttetekst. ca. 4-5 minutter. Så fikk jeg også en "oppgave" som jeg måtte bruke et par tekster i boka som utgangspunkt for å svare. Jeg tok stikkord fra både lytteteksten og til" oppgaven". Lytteteksten snakket vi om i 10 min. Så snakket jeg rundt oppgaven min. Så spurte de meg litt om en tekst i boka jeg ikke var klar over at ville komme. Og helt til slutt litt om romanen jeg hadde lest, og som var på leselista mi (animal farm). Skulle jeg tatt den opp igjen (noe jeg kanskje skal) ville jeg pugget mer på innholdet i tekstene i boka lærerboka. Lytteteksten var ikke så veldig vanskelig.

På skriftlig så tror jeg det stemmer med en mindre og en lagssvarsoppgave, men jeg kan ikke huske noe gramatikkdel?!

Vet ikke om dette var til noe særlig hjelp men..

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Aaaa, det er veldig forskjellig på muntlig i forhold til hva jeg hører. Men hva gjorde du når du ikke kunne noe om den teksten? Og om jeg kan spørre, hva fikk du på den muntlige? Takker for tipsene!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...