Scooby snacks Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 (endret) Hei Bare lurer, hva er deres ultimate drømmereise, hvis det ikke stod på tid eller penger? Mine: - Jordomseiling i en gammel skute. - Reise Gibraltar->Cape Town langs vestkysten av Afrika. - Reise langs "Silkeruten". - Den transmongolske jernbanen (har veldig lyst til å gjøre dette i sommer) fra Beijing til Moskva. Endret 3. oktober 2009 av Billy-the-kid Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 (endret) Kjøre Route 66 fra Chicago til L.A enten på motorsykkel,eller i et digert flak av en amerikansk cabriolet..gjerne Chevy Impala :-) Endret 3. oktober 2009 av OlaOlablakken Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) For meg er drømmereise noe man stadig driver på med. Hittil i år: -Safari i Afrika -Besøk hos primitiv stamme langt uti bushen -Et dykk i japansk kultur i Tokyo, med masse rariteter byen har å by på. -Høyt og lavt i New York. Masse lokasjoner man kjenner fra filmer, sære folk og se virkningene av 9/11 og finanskrisen. -Rundreise i Australia. Se soloppgang og nedgang ved Uluru, dykke på Great barrier Reef, holde en koala, reise inn i regnskogen, bli forelsket i byen Sydney og folkene der. -Fly over Grønland og se isbreene komme ned fjordene. -Oppleve Toronto med Niagara falls. -Oppleve Kreml og idiotisk politi og byråkrati i Moskva. Se sosialistene gå i tog. -Besøke Krim-halvøyen med Yalta og eventyrslott som henger på en klippe. -Rundtur i Skotland med Roslyn fra DaVinci-koden og masse folklore og gammel kultur, men også fine naturopplevelser. -Besøke slottet Schönbrunn i Wien hvor de danser under nyttårskonserten. Se bygg og design av Hundertwasser. -Båttur på Donau. -Se Bratislava prøve å viske ut sporene fra kommunismen. -Besøke utgravningene i Kartago med fantastiske utstillinger. Neste gå seg vill i medianen i Tunis og vise at man kan prute. -Ta for seg av museer i Berlin, se verdens største brunvaremesse, se folklore i en diger demonstrasjon, besøke i badeland laget i en diger zeppelin-hangar. Synes alt det er drømmereiser og året er langt fra slutt. Endret 4. oktober 2009 av robertaas Lenke til kommentar
Scooby snacks Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 Hvor har du ikke vært Robertaas? Kanskje du kan hjelpe meg i tråden min om reise i sentral-Afrika, hvis du har vært der. Lenke til kommentar
wailer Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) sykle jorda rundt delt opp i flere turer. * Tyrkia - til Kina gjennom stan landene * Tyrkia - ned øst siden av Afrika * Portugal - ned vest siden av Afrika * Murmansk til Vladivostok + Kamchatkahalvøya * Japan - Sør Korea - Taiwan + sør asia rundtur * Australia og New Zealand * Prudhoe Bay (nord alaske) til Ushuaia (helt sør argentina) * Inda og Nepal * Mongolia off road * London til Sydney høydepunka på turen er da *Dalton Highway *Karakoram Highway *Friendship Highway *Manali-Leh *Western Tibet Highway *The Road Of Bones *Pamir Highway *Xinjiang Highway *Yunnan Highway Endret 4. oktober 2009 av wailer Lenke til kommentar
VepsoO^^ Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 *Yunnan Highway Anbefales noe helt sinnsykt mye min drømmereise nå: Reise rundt i India i mange måneder, vil tilbake til Myanmar og tilbringe lang tid der, utforske noen -stan land, og til slutt Madagascar Lenke til kommentar
wailer Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 jeg har allerde reist deler av Yunnan Highway men, dog bare med buss:/ Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Hvor har du ikke vært Robertaas? Kanskje du kan hjelpe meg i tråden min om reise i sentral-Afrika, hvis du har vært der. De aller fleste steder har jeg ikke vært så det er masse drømmereiser som ligger forran meg. Har kun vært i 5 afrikanske land, og ingen i sentral-Afrika som ligger langt ned på lista for meg. Lenke til kommentar
wailer Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 glemmte og skrive at jeg har veldig lyst og ro Yenisei River med start ved utspringet i Mongolia til slutten ved Kara sjøen ved "Arctic Ocean" helt i Nord. det er fult mulig. http://www.timcopejourneys.com/index.pl?page=3 gjorde det i 2001 Lenke til kommentar
Sindrato Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Ah, drømmereiser.. Jeg er en drømmer som ønsker å reise for sure! Jeg har mye heller lyst å reise å drive med backpacking om jeg ikke tar feil, enn å gå på skole/jobbe! Og selvsagt så er en jordenrundt tur, der jeg besøker noen av de mest uberørte og sjarmerende plassene på jorden. Ikke turistland for å si det slik. Asia høres ufattelig spennende ut, og det finnes så mye fin natur der. Jeg får helt gåsehud når jeg ser bilder fra folk som har hatt slike reiser i allverdens fantastisk natur. Men ja, ikke noe helt konkret som jeg har planlagt enda! Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 * Japan - besøke templene og dojoene til mine mestre. Besøke Sanrio-land og Tokyo. * Romantisk ferie til Firenze med kjæresten. * Uker i luksus på en øy i stillehavet. * Rundreise i England og Irland, besøke Bath, York (enda en gang) osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå