Knife Skrevet 3. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2009 (endret) Hei hei, nå har jeg kjørt gamle programmet mitt i 7 uker nå. Ganske bra resultater, med tanke på at jeg har gått opp 8kg og gått ned %1 i fett. Dette var da et styrkeprogram som var 5x5. Jeg har nå tenkt å prøve ut et bodybuilding program, som blir da 3x6-10 reps. Split hadde jeg vært moro å prøve ut, med tanke på at musklene kan hvile i en hel uke før jeg trener dem igjen (dette blir da 3 split). Eller burde jeg prøve ut full kroppsprogram? Har trent i 3 mnd, og kan si at jeg er en nybegynner, så ikke kom med Intermediate program her folkens. Kom gjerne med innspill på programmer og sånt. Går det ann å kjøre benkpress, markløft og knebøy 3 ganger i uken? Tenker liksom på: Mandag: Knebøy Markløft Benkpress Onsdag: Markløft Knebøy Benkpress Fredag: Benkpress Knebøy Markløft Takk. Endret 3. oktober 2009 av Pijus Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 3. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2009 På RYP (Release Your Potential fra TechNutrition) er det få sett med mark, på stronglifts 5x5 er det knebøy på alle tre økter med fem sett, men benkpress og markløft bare annenhver økt, hvor markløft bare har ett sett. Har også sett lignende på et nybegynnerprogram fra myorevolution. Så det virker som du ikke bør ta markløft på hver trening. Eventuelt ta på færre kg annenhver trening elns, og løfte mer eksplosivt. Knebøy virker ok å ta på tre ganger i uken, og det tror jeg skal gå bra med benk også. Er jo alt med måte. Men, 3-split? Jeg synes det virker alt for lite å trene hver muskel bare én gang i uken. Med nybegynnerfullkroppsprogrammene trener man jo alle musklene tre ganger i uken. Tror fullkropp kan være veien å gå, markløft bare annenhver treningsøkt og mange reps, om du vil få mer volum. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2009 Kan sjekke ut RYP. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 3. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2009 Skal du løfte tunge markløft ofte bør du kutte ned på knebøy, er ikkje bra hverken for ryggen eller for beina å kombinere desse to øvelsane med tung vekt og mange sett/reps. Vil du køyre markløft ofte bør du redusere vekta., noko som naturleg vil gå utover progresjonen din. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 4. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2009 Vurder myo-rep når du blir mer kjent med kroppens grenser og kan dra kroppen litt lengre. Driver ikke og profilerer her, men har aldri fått mer fremgang av en treningsmetode enn myo-rep. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 4. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2009 Skulle gjerne trent myo-rep selv, men det krever så stor oppfølging fra meg selv på matfronten o.l. Etter hvert som jeg blir mer erfaren kanskje Men kan jo være du Pijus kan få det til. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) Kan sjekke ut myo-reps, takker folkens Er ikke RYP ganske mye basert på iso øvelser? Ikke min favoritt. Endret 4. oktober 2009 av Pijus Lenke til kommentar
Knife Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2009 Myo reps er jo egentlig en teknikk, lurer på om jeg skal forsette å følge programmet og bare endre rekkefølgen og noen par øvelser, så er det i boks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå