Gå til innhold

På tide å bytte treningsprogram, Satser på bodybuilding (split eller fullkrops) kom med tips!

Knife

Anbefalte innlegg

Hei hei, nå har jeg kjørt gamle programmet mitt i 7 uker nå. Ganske bra resultater, med tanke på at jeg har gått opp 8kg og gått ned %1 i fett. Dette var da et styrkeprogram som var 5x5.

Jeg har nå tenkt å prøve ut et bodybuilding program, som blir da 3x6-10 reps. Split hadde jeg vært moro å prøve ut, med tanke på at musklene kan hvile i en hel uke før jeg trener dem igjen (dette blir da 3 split). Eller burde jeg prøve ut full kroppsprogram?

Har trent i 3 mnd, og kan si at jeg er en nybegynner, så ikke kom med Intermediate program her folkens. :)

Kom gjerne med innspill på programmer og sånt.

Går det ann å kjøre benkpress, markløft og knebøy 3 ganger i uken?

Tenker liksom på:

Mandag:

Knebøy

Markløft

Benkpress

Onsdag:

Markløft

Knebøy

Benkpress

Fredag:

Benkpress

Knebøy

Markløft

Takk.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På RYP (Release Your Potential fra TechNutrition) er det få sett med mark, på stronglifts 5x5 er det knebøy på alle tre økter med fem sett, men benkpress og markløft bare annenhver økt, hvor markløft bare har ett sett. Har også sett lignende på et nybegynnerprogram fra myorevolution. Så det virker som du ikke bør ta markløft på hver trening. Eventuelt ta på færre kg annenhver trening elns, og løfte mer eksplosivt. Knebøy virker ok å ta på tre ganger i uken, og det tror jeg skal gå bra med benk også. Er jo alt med måte.

Men, 3-split? Jeg synes det virker alt for lite å trene hver muskel bare én gang i uken. Med nybegynnerfullkroppsprogrammene trener man jo alle musklene tre ganger i uken.

Tror fullkropp kan være veien å gå, markløft bare annenhver treningsøkt og mange reps, om du vil få mer volum.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...