Papirkurven Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 (endret) Jeg heller fikk ikke noe god "rollespill" følelse av Risen. Gadd ikke og spille mere etter jeg kom til Chapter 2. Har nå startet med Dragon Age, og liker det mye bedre enn Risen ihvertfall. Men det var ikke akkurat så bra som folk flest sier det heller. Mulig det er bare jeg som er kresen på sånn type spill. ^^ Endret 16. november 2009 av blashyrkh Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 (endret) Men det er jo førsteintrykket som skal gi meg lyst til å spille videre. Du tenker på mainstream spill, Risen er ikke et typisk mainstream spill og utfordrer spilleren fra første stund, du får ikke noe gratis. Dette er nå forsåvidt nevnt hundre ganger i tråden samt dette anmelder mener når det skrives - dette spillet er ikke for alle-. Som Mainstream spill er nok ikke Risen i nærheten av årets spill, men for en som liker oldtimer rpg, et rpg spill som ikke putter moral over hodet ditt og som har en handling som endrer seg flott etter valgene du gjør osv er dette Årets spill. Nå har ikke jeg fått prøvd Dragon Origins enda for play.com har F.. opp forhåndsbestillinga mi til de grader, men tipper det spillet er mer mainstream ja. Spennendet å se om jeg liker det bedre eller de faller i Oblivion fellen. Jeg heller fikk ikke noe god "rollespill" følelse av Risen. ehh, merklig setning skrevet om et oldtimer type rpg spill. Du fikk mer rpg følelse av Oblivion tipper jeg ; . Endret 17. november 2009 av simalarion Lenke til kommentar
Joakim vas Normandy Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Nå har ikke jeg fått prøvd Dragon Origins enda for play.com har F.. opp forhåndsbestillinga mi til de grader, men tipper det spiller er mer mainstream ja. Spennendet å se om jeg liker det bedre eller de faller i Oblivion fellen. Dragon Age er vanskeligere og dypere enn Risen. I så fall er det Risen som er mainstream. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Dragon Age er vanskeligere og dypere enn Risen. I så fall er det Risen som er mainstream. Min erfaring er at det er motsatt når man ser på vanskelighetsgraden. Kamp i Risen er langt vanskeligere enn Dragon Age, og jeg kan forstå godt de som ble frustrerte og la det bort før spillet viser sine styrker for fullt, selv om det er synd for de, da de går glipp av et veldig bra spill. At DA er dypere historiemessig er jeg helt enig i. Lenke til kommentar
Joakim vas Normandy Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Min erfaring er at det er motsatt når man ser på vanskelighetsgraden. Kamp i Risen er langt vanskeligere enn Dragon Age, og jeg kan forstå godt de som ble frustrerte og la det bort før spillet viser sine styrker for fullt, selv om det er synd for de, da de går glipp av et veldig bra spill. At DA er dypere historiemessig er jeg helt enig i. Selv synes jeg begge spillene er ganske lette, selv om jeg endte opp med å skru Risen ned til det letteste, fordi fiendene hadde så mye liv at jeg brukte flere minutter på å drepe en fiende, selv om jeg ikke ble truffet selv. Risen minner mer om Oblivion i kampstilen, mens DA:O er mer taktisk. Så det kommer helt an på personen hvilket spill som er vanskeligere. Jeg mener bare at Risens kampsystem ligner mer på et system som flere mennesker er vant med enn DA:O sitt. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 (endret) Dragon Age kan ikke sammenlignes med Oblivion på noe som helst vis. Det er mere som Baldur's Gate 2 i full 3D, der man også kan zoome ut til fugleperspektiv. Men med moralsystemet til KOTOR-spillene tredd over huet. Sier du "feil" ting til kompanjongene dine liker de deg dårligere, sier du "riktige" ting liker de deg bedre. Endret 17. november 2009 av Bytex Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 hm brukte flere minutter? om du fra starten av bare utnytter dodge, parry osv er ikke dette tilfellet.. Selv mener jeg Dragon Age er mye vanskligere, men så spiller jeg det på Hard, i motsetning til Risen som jeg spillte på Normal. Risen er jo vrient i starten, men så fort en kommer seg til Harbor town og utover er det jo relativt grei plankekjøring. Og fra chapter 3 og utover tar en jo av og dreper opptil 6-7 lizardmen i slengen ps: begge spillene er steinrba Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 (endret) ps: begge spillene er steinrba Trolig havner jeg der jeg også, når jeg endelig får spillet fra Play.com (det var siste bestillingene derfra, utrolig seig og feil kundebehandling jeg fikk). Tilbake til Risen. Spiller nå som mage, slet veldig med å komme i gang men nå starter ting å løsne litt. Noe av det råeste må være når jeg nå går inn i en gnom camp og peprer løs med magic bullets, det holder med 1 skudd pr hodet og de tar ofte salto i luften når jeg treffer dem, knalltøft ). Endret 17. november 2009 av simalarion Lenke til kommentar
Joakim vas Normandy Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 hm brukte flere minutter? om du fra starten av bare utnytter dodge, parry osv er ikke dette tilfellet.. ps: begge spillene er steinrba Jeg gjorde ikke nok skade til å gjøre noe særlig merke på fiendens helse, og når jeg samtidig måtte hoppe unna ofte så tok det svært lang tid. Dette var enda verre på Lizardfolk, da de er så utrolig raske til å slå. Forresten veldig enig med den siste der. Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Risen er et bra spill for de som setter seg inn i det. F.eks. meg orker ikke og sette meg inn i et spill som ikke har gjennomført quest systemet sitt. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Hva er det som ikke er gjennomført i quest-systemet? Synes det fungerte utmerket. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Kanskje han mener at du kan gjøre flere quester dobbelt, en gang som don og en gang som warrior of the order dersom en har joinet begge factions (noe som heller ikke burde være lov).. mange slike bugs i questene. Men ellers er det jo supert, får full log over hele questsamtalen, får vite hvor en skal gå på questmappet.. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Første gang jeg spilte mellom var det flere quest jeg kunne melke helt ut ved å lure begge parter, men dette ga spillet enda mer dybde da dette er en av tingene som gjør at moralen ikke blir trykt over hodet ditt og at spillet føles helt fritt. At det kan oppstå bugs pga dette forstår jeg jo, men jeg merket ikke noe til bugs. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 ja jeg vet hva du mener.. men om du drar det enda lenger og faktisk joiner begge parter fullt ut og får tittel fra begge sider så begynner ting å bugge. Feks får du ikke flere armors fra verken dons eller warriors of the order, jeg fikk første armor fra inquisitor og der stoppet det, fikk ikke flere fra noen av sidene. hver gang du snakker med feks Don, så kan du først kjøre gjennom dialogen som om du er medlem av hans gjeng, deretter kan du kjøre gjennom nøyaktig samme dialogen med en liten vri som om du var medlem av warriors of the order... Er jo litt min egen feil som fucket det opp, men var flere timer inne i en quicksave så jeg orket ikke spille alt på nytt =) Lenke til kommentar
Eyefitness Skrevet 28. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2009 Fantastisk spill etter min mening. Nydelig musikk, natur og stemning - og et fantastisk bra kampsystem og glimrende questlog. Spillet er nesten på høyde med Gothic 2 (gold edition), som jeg rangerer som tidenes beste RPG. Jeg har ikke opplevd en eneste bug i Risen. Eneste "svakheter" er at spillet burde vært en del lengre (trist når det er slutt), samt at jeg kunne tenke meg noe mer ny dialog etterhvert som en er kommet lenger ut i spillet. Det kunne også vært flere fiender utover i spillet - gjerne noen nye maps som åpenbarer seg og nye dyr / vesener som beveger seg ut derfra også til den opprinnelige verdenen (det blir litt øde etter hvert i cpt 3 og 4, samt mye roting nede i ruiner/underjordisk). Dragon Age falt ikke i smak for min del, så selv om jeg har nevnt noen svakheter kan jeg ikke se at Risen for min del har hatt noen konkurranse i år. Risen er det eneste spillet jeg ville gitt 9/10, 10/10 ville jeg ikke gitt noe spill enda.. Lenke til kommentar
Lommebok Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Jeg kjøpte spillet til bruttern i julegave og han er frelst. Kjøpte meg spillet sjøl og gleda meg. OI, jeg ble skuffa.... Likte ikke kampsystemet, likte ikke quest systemet. Men fikk en god RPG følelse, men når ikke kampsystemet er artig/utfordrene så ekke spillet no.. Skal prøve og sette meg litt mer inn i det fordi jeg ikke har kommet lengre en første by. Hva nå enn den hete Foresten, er det no frihet lignende oblivion der? Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Foresten, er det no frihet lignende oblivion der? Alt åpnes opp bare du blir ferdig i første byen. Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Det jeg mente med dårlig quest system var at jeg fikk veldig lite informasjon ut av hva som skulle gjøres. Dette gjorde at lysten ble mindre og mindre for å fullføre dette. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Det jeg mente med dårlig quest system var at jeg fikk veldig lite informasjon ut av hva som skulle gjøres. Dette gjorde at lysten ble mindre og mindre for å fullføre dette. Hva slags informasjon som manglet? Synes ikke helt "hva som skulle gjøres" er så veldig beskrivende. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Det var nok ikke årets spill, men ganske underholdende. Begynnelsen var utrolig lik Gothic 3, og det som var mindre bra i Gothic-serien henger igjen. Men må innrømme at jeg stortrives likevel med slike rollespill hvor en har en åpen verden å utforske akkurat som man vil. Skulle ønske Bioware laget et "free roam" RPG... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå