simalarion Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 (endret) latt være å lære lockpicking 1+2. Det siste er jeg litt usikker på: Ja, som mage er det bortkastet, du kan lage open scroll av en lockpick. utvikling av talenter og at jeg etter mange timers spilling og skills og rustning/våpen enda sliter mot de rotte/pinnsvindyra. Om du har kommet deg litt opp i lvl og sliter med lav lvl fiender har du ikke spillt riktig og blir trolig straffet for det mest sannsynlig, evnt har du ikke satt deg inn i kampsystemet samt hvordan fienden angriper skikkelig. Hvorfor er det så grusomt at det er vansklig?, er det ikke altfor mange mainstream spill i dag som er altfor lette?. Endret 4. november 2009 av simalarion Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 for å svare på trådtittelen; nei Risen er ikke årets spill, Demon's Souls derimot.... Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Hittil er det årets spill for min del i hvert fall. Eneste som kan ha mulighet til å bli bedre må være Dragon Age. Vi får se. Lenke til kommentar
Cepherit Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Dragon Age har jeg allerede på harddisken og har spilt uten pause siden sist søndag. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Jeg også. Men har ikke runna det enda, så jeg vil ikke bestemme meg enda. Demon's Soul ser kult ut, men det er til PS3, så jeg får ikke spilt det. I tillegg er det snakk om PC-spill i denne tråden, så det teller egentlig ikke. Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Jeg også. Men har ikke runna det enda, så jeg vil ikke bestemme meg enda. Demon's Soul ser kult ut, men det er til PS3, så jeg får ikke spilt det. I tillegg er det snakk om PC-spill i denne tråden, så det teller egentlig ikke. Beklager avsporing av tråden, ville bare reklamere litt for DS, som er tidenes spill for min del. Risen er også ett meget bra spill som jeg hadde mye glede av, utenom problemene med high levels. Lenke til kommentar
Dal Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Noen som vet navnene på utstyret man må ha for å gutte / skinne animals mest mulig? Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Du trenger hunter kniv og div utstyr for å få av alt (vingeklipper, pigg kutter osv) Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Beklager avsporing av tråden, ville bare reklamere litt for DS, som er tidenes spill for min del.Risen er også ett meget bra spill som jeg hadde mye glede av, utenom problemene med high levels. er vel ikke uten grunn at det fikk 10/10 på anmeldelsen her.. Skal absolutt skaffes når jeg er ferdig med Risen og Dragon Age. Lenke til kommentar
Dal Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Du trenger hunter kniv og div utstyr for å få av alt (vingeklipper, pigg kutter osv) Ja, men hva heter tingene i spillet? Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 blitt level 14, komt til chapter 2.. må bare si.. fy fader så bra dette spillet er, løfter seg veldig! Vansklighetsgraden har og sunket en del, noe som kanskje er betryggende for de som dør hele veien i starten. en ting bekymrer meg litt though; har joinet både order og the don, er hunter rank hos don og warrior of the order rank hos dem, dette gjør at jeg kan gjøre noen quester to ganger, en gang for the dons og en gang for warrior of the order, rimelig bugga.. Mangen av samtalene jeg har med folk er og blitt doble, de veksler frem og tilbake mellom at jeg er Don og ikke don.. bugggged... men men tror jeg fortsatt kans spille gjennom spillet Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Spesielt ), men kan jo bli en heftig karakter hehe. Lenke til kommentar
Sovende Panda Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Er level 8 og er kommet til Chapter 2. Bør eg bruke 1000 gold på armour frå the Don? Eller er det andre plasser eg kan få det billigare? Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Ja, du burde kjøpe den. Er ikke ofte man kommer over rustninger i spillet, og 1000 gull er ingenting. Lenke til kommentar
Sovende Panda Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Ok, då kjøper eg den. Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Da her jeg rundet Risen, og jeg vil tilbake til tittelen på denne tråden: Risen - årets spill? Jeg sitter med blandede følelser etter å spilt gjennom main quest og de få sideoppdragene jeg kom over. Egentlig liker jeg alt fram til og med oppdraget "5 crystal discs", deretter ble det for mye tempel og hule. Det ble litt mye av finn x-antall av noe og bring det her, noe som jeg faktisk følte jeg gjorde i store deler av spillet. Det absolutt beste med Risen er hvordan mange av personene man møter krysser dine veier seinere i spillet, og mange oppdrag er sydd veldig godt sammen. F eks Patty som du hjelper ut av Harbour town og du møter seinere uten å si mer om det. Skills-systemet er helt greit, men i lengden blir det alt for lite valg. Etter level 18-20 er det rett og slett ikke mer skills igjen dersom man spiller swordman. Bortsett fra å velge Monestry eller Bandits er det ingenting å gjøre annerledes neste gang du spiller, og det er hovedgrunnen til at jeg neppe får motivasjon til å spille en gang til. Synd, for jeg liker stemningen i spillet godt. Jeg klarer heller ikke å bestemme meg om jeg liker slossingen eller ikke. Den idiotiske "target-lock" ødelegger mye av flyten i slossingen, og det hele blir ofte en lang rekke block-block-block-block-hit-hit-block-block osv. Spesielt irriterende er target-lock når det er flere fiender å kjempe mot. På en annen side holder slossingen seg temmelig utfordrende gjennom spillet. Øyen er for liten, alt for mye tråkking fram og tilbake på de samme plassene og i tempel og ruiner som er forholdsvis like. Men hvor mye variasjon kan pakkes inn på en liten øy? Og hvor lite lore er det mulig å ha i et spill med episk handling? Jeg fikk knapt nok vite noe som helst om øyen. Det funker veldig bra med kun å få ny rustning etterhvert som oppdragene løses, det gir vikelig en følelse av belønning siden hver rustning er betydelig bedre enn den forrige. Risen årets spill? Et virkelig godt spill gir meg lyst å spille flere ganger, men Risen gir meg desverre ikke den følelsen. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 (endret) Øya er som du sier liten, men på samme måte som i gothic2 er det veldig mye innhold på liten plass. Du kan forresten spele som både Don og warrior of the order på en gjennomspilling, jeg er Captain hos the Dons, og warrior of the order i monastery, bug ja.. (er bare å ikke gå tilbake til don etter man har gjort don quests i harbor town, da kan man joine begge sider).. Uansett verdt det, føler jeg har fått oppleve alt i spillet uten å spille det to ganger ANgående slåssingen, ingen av kompisene mine.. og jeg får også inntrykk av at du heller ikke bruker parry? Parry er SJEFS, ble akkurat ferdig med chapter3 i kveld, dasket nettopp 5 lizardmen samtidig på no-time, block taktikken tar så lang tid, hjelper å bruke charge, men likevel, parry er så sinnsykt undervurdert i risen. Husker til og med anmelderen her eller på gamer mente at parry bare funket i starten av spillet men det er bare tull.. Årets spill? Nei, men en verdig "Oppfølger" til Gothic2? Visst pokker.. knallbra spill som jeg heller aldri spiller igjen, men det gjelder de fleste spill jeg spiller uansett.. Det som er så hærligt er at alle som har gjennomført RIsen sier at Dragon Age er bedre, og jeg er selv en hardbarka Baldurs Gate fan, GLEDER meg til å begynne på det lite ankepunkt med spillet; vansklighetsgraden synker fra å være sykt vanskelig i starten til at en nærmest blir uslåelig i chapter3 og dænger alt.. burde jo strengt tatt gått litt andre veien.. Endret 9. november 2009 av Fenixen Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Jeg brukte Parry i svært liten grad, kanskje jeg skulle brukt det mer. Uansett, forseint nå. Absolutt en verdig oppfølger til Ghotic 2 selv om øyen er alt for liten. Øyen er innholdsrik ja, men siden man blir tvunet til å gå fram og tilbake på øyen flere ganger virker øyen mer og mer dø utover i spillet. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 (endret) lite ankepunkt med spillet; vansklighetsgraden synker fra å være sykt vanskelig i starten til at en nærmest blir uslåelig i chapter3 og dænger alt.. burde jo strengt tatt gått litt andre veien.. Men slik skal et bre rpg spill være etter min mening, litt av problemet kan nok heller være at det er muligens litt for lett å bli god. Husker i tidligere rpg spill startet jeg mange ganger på nytt pga feil valg med karakterne som gjordet at jeg nesten ikke klarte å komme fremmover i spillet, ved en restart og riktige valg av karatkerer og egenskaper var spillet veldig lett (dette var ment som et generelt eksempel på oldtime rpg spill, slik jeg liker dem). Endret 10. november 2009 av simalarion Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 (endret) Fikk ikke noe underholdning fra dette spillet. Hadde ingen glede av å utforske verden fordi det var usannsynlig mange fiender overalt. Greit om de hadde holdt seg i litt fra veien slik at man kunne gå på veien uten å bli angrepet av 5 ulver. Fikk ikke samme eventyrfølelsen som jeg har fått fra en del andre rollespill. Det er mulig jeg ikke spilte lenge nok... Men det er jo førsteintrykket som skal gi meg lyst til å spille videre. I spillet ble jeg tatt til fange av noen folk, og kom i et monastery eller noe slikt. Måtte hvertfall lære meg å sloss osv. Men jeg gidda ikke å være der, så jeg rømte fra stedet. Når jeg var ute var det liksom ingen som reagerte på at jeg hadde rømt. Tror ikke det var meninga i spillet at man skulle kunne rømme! KJEDELIG. Og har hørt at noen anbefalte Dragon Age som årets spill i denne tråden. Første jeg gjorde i spillet var å finne ut om man kunne hoppe. Men nei, det kunne man visst ikke. Det betyr at man ikke kan utforske verdenen fordi man må gå rundt alt. Det frista lite. Endret 16. november 2009 av ikkespisgress Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå