Frijazz Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Du har truffet på "The Morrowind Curse". Der ble du også helt superuberduper-godlike hvis du brukte masse tid på å utforske og levele utenfor mainquest. Det er riktig at Morrowind ble fort ubalansert litt oppi levlene. Likevel var det nok a skills å forbedre selv om man var uovervinnelig, det mangler helt i Risen etter level 17-18. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Spør du meg, så er det å bli godlike med litt investering en bra ting med et RPG. Lenke til kommentar
ost3popp Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Spillet virker genialt som Whalecore sier! Vurderer å prøve det ut. Lenke til kommentar
thyraven666 Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Han trodde vel det var oblivion der man kan ta hva som helst med en gang. Er ikke noe hack'n'slash Nei for å dra en fiende til byen for å få vaktene til å drepe en høy level fiende samtidig som du kan lagre spillet så du er sikker på at du får inn det siste slaget på fienden for å få full xp virker veldig gjennomtenkt. eller at når man kan drikke av en tønne mitt i en kamp og at fienden da ikke kan røre seg virker veldig gjennomtenkt. eller hva med at man kan presse en fiende inn i ett hjørne, og så lenge man slår raskere enn han så har han ikke mulighet å dodge til siden for å ta meg... jeg kan godt si mer deilige ting som gjør dette spillet tragisk Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Presse en fiende inn i et hjørne så han ikke får gjort noe er bare strategisk smart. Og få kraftigere karakterer enn deg selv til å hjelpe deg er strategisk smart. Det med tønna er jeg enig i deg meg, selv om jeg aldri noensinne testet å drikke av en tønne midt i kamp. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Trur dette er et spill du enten elsker eller hater. Alle argumentene haterne kommer med, skjønner jeg ingenting av, fordi de nevner det jeg synes er positivt med spillet. Jaja. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Han trodde vel det var oblivion der man kan ta hva som helst med en gang. Er ikke noe hack'n'slash Nei for å dra en fiende til byen for å få vaktene til å drepe en høy level fiende samtidig som du kan lagre spillet så du er sikker på at du får inn det siste slaget på fienden for å få full xp virker veldig gjennomtenkt. eller at når man kan drikke av en tønne mitt i en kamp og at fienden da ikke kan røre seg virker veldig gjennomtenkt. eller hva med at man kan presse en fiende inn i ett hjørne, og så lenge man slår raskere enn han så har han ikke mulighet å dodge til siden for å ta meg... jeg kan godt si mer deilige ting som gjør dette spillet tragisk Du har nevnt 3 ting. Nummer 1 er så som så. Ikke noe direkte stort problem. Nr. 2 har jeg aldri testet, men virker som en bug. Nummer 3 er da helt legitim. Eller forventer du at fienden skal klare å dodge når du slår raskere enn han rekker å reagere? Virkelig, nevn i vei. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 (endret) Han trodde vel det var oblivion der man kan ta hva som helst med en gang. Er ikke noe hack'n'slash jeg kan godt si mer deilige ting som gjør dette spillet tragisk sikker på at rpg er noe for deg?.. Feilene/problemene du nevner er jo filleting, gi spillet litt tid, kvalitets-rpg helt klart. Eneste problemet er at nå har jeg spillt en time og to Dragon Age, og det virker så hinsides bra.. men må ta et spill av gangen Vet ikke om det var deg, men en dro frem at han ble slaktet av et pinnsvin og herregud så teit det var og ja da måtte det bare være et tragisk spill.. HALLO!? har han spillt rpg før? i 90% av alle rpg kan en somregel bli slaktet av rotter eller andre smådyr.. det er nå en gang slik det er i rpg, om det er wow, risen eller baldurs gate.. Det som engasjerer er jo utfordringen, det at det er vanskelig, følelsen av å bygge opp characteren, historien.. hvem pokker bryr seg om det er et pinnsvin, slange eller varulv som er vanskelig å drepe i starten av spillet Endret 2. november 2009 av Fenixen Lenke til kommentar
Cepherit Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Forstår meg ikke på de folka som hater spillet fordi de ikke takler at kampsystemet er mer avansert en WoW... -.- Lenke til kommentar
asad Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Forstår meg ikke på de folka som hater spillet fordi de ikke takler at kampsystemet er mer avansert en WoW... -.- Måtte le litt av denne her. Jeg elsket risen, men akkuratt den utalelsen er jeg overhode ikke enig i. Wow har jo et av de mest avansterte kampsystemene på denne planeten. Uendelig antall builds, måten å forholde seg til forskjellige classes på osv. Risen er et konge spill, dog de siste kapitlene kunne vært litt bedre. For å ikke nevne slutten. Slutten i gothic var jo nesten mer tilfredstillende, og det var ikke mye av en slutt der heller Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Jeg holder på med Risen nå. Men jeg lurer på en ting, når får jeg noe armor? Jeg har kommet ganske langt opp i rangen i Monastery og mangler bare den siste tasken om å hente noen folk nedi Harbor Town. Har enda ikke sett noe armor, men fant en dårlig lærhjelm i et gammelt tårn. Og det er lissom alt sålangt.. :S Lenke til kommentar
asad Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Du får bedre armor senere ut i spillet, pirahna bytes fokuserer aldri noe stort på akkurat det der. Du fikk armor da du joina monastary, du får en oppgradert versjon av den senere uti spillet Hjelmen gadd jeg aldri å ta på meg engang, siden det ikke passa stilen min. Og gir deg så godt som ingenting i beskyttelse. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Er den kappesaken armor? I wants shiny metal armohr! Lenke til kommentar
asad Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Spiller du som mage eller temple warrior? Spilte som mage jeg da, så da er "kappesaken" det jeg fikk Jeg vet ikke hvordan du kan få "teh shiny metal armor" , har desverre bare runda det som mage så langt! Og, kappen blir ganske så mektig i starten av kapittel 3, bare så det er sagt. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Hmm, tror jeg ble warrior ja. Men jeg har likevel bare en sånn recruit-tøystykke rundt meg. Jaja, får se hva som skjer fremover Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 (endret) Får ganske tøff armor som Kriger Kaptein (fighter så blir du Captain), men den råeste armor i manns minne får du på slutten, man får iriterendet nok bare brukt den i ca 5 min!. Som Warrior er det bare å se på hva de andre wariors har på seg skulle jeg tro. Endret 3. november 2009 av simalarion Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Det er både positive og negative ting om dette spillet. Etter en god stund med spilling blir jeg bare mer og mer irritert over quest systemet, utvikling av talenter og at jeg etter mange timers spilling og skills og rustning/våpen enda sliter mot de rotte/pinnsvindyra. Men i bunn og grunn er det flere positive ting om spillet enn negative og det er helt klart gjennomført, men jeg syns ikke det er utviklet noe spesielt fra gothic III. Samme elendige quest system og skill utviklinga. Lenke til kommentar
DidzisK Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Litt info fra meg her: 1. Noen spurte om hjelmer - jeg har funnet 3 (og en fjerde gjenstand som også brukes i samme slot), den første hadde +1 i piercing/blunt protection, jeg tror jeg kjøpte den eller fant i en kiste, den andre kjøpte jeg fra Cyrus i Ch3, den var +5 de to siste var mainquest items, du kan ikke unngå å få dem 2. Nå angrer jeg på at jeg ikke brukte potions til å få opp mana (spiller ren mage). Jeg sparte alle 8 potions jeg hadde til jeg hadde trent opp mana 100, så drakk jeg potions bare for å oppdage at jeg fikk billig trening (5LP, 50gp for +5 mana) fra Vitus. Det var i Ch4, det kan være det som er grunnen. Jeg regner med at det samme skjer med Str. Hvorfor tok det så lang tid før jeg fikk mana 100? Jo, fordi jeg brukte alle LP til å få Magic Bullet 10, jeg synes fremdeles at det var lurt. Og jeg burde kanskje ikke kastet bort poeng på prospecting og sniking, kanskje til og med latt være å lære lockpicking 1+2. Det siste er jeg litt usikker på: Fant Summon Skeleton scroll i ruinen med Vassal Ring på vestkysten, har hatt Fred på slep i flere timer, han er en god tank for en magiker, og får tilbake helsen etter reload. Hen kan også leges med magi, har jeg hørt. 3. Runes, bl. a. Open Locks kan man kjøpe, ikke bare finne: Cyrus i Monastery har alle typer tilgjengelig, jeg er litt usikker på tidspunktet, men i hvert fall Ch3 Lenke til kommentar
DidzisK Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Ser at flere klager på questloggen. Jeg ser klare forbedringer fra G3: 1. Man får sammendrag, eller med andre ord den aktive oppgaven på toppen av teksten. I G3 fikk man bare dialogen inn i questloggen. Det var ofte vanskelig å skjønne hva de idiotiske NPCene egentlig hadde ment 2. Man får map pointers for de fleste questene - personene som man må snakke med, stedene samt questgiver står som røde og grønne prikker på kartet. I G3 måtte man huske på hvilken side av skogen personen står (dette gjelder også Morrowind, NWN osv.). Dette er noe av det beste jeg har sett - i Oblivion trengte man ikke å tenke og se rundt i det hele tatt, kompassen tenkte for deg, det ble veldig fort kjedelig. I Fallout 3 kan kompassen delvis forsvares, siden det er så håpløst vanskelig å finne veien gjennom alle tunellene. 3. Innsamlings- og drepeoppdrag har blitt mer behagelige siden man får beskjed på skjermen (f. eks. Fluttering moth 2/10 eller Vassal Ring 2/6) Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Questloggen er klart forbedret fra G3, så den liker jeg godt. Ellers må jeg si at chapter 2 har vært skuffende så langt, øyen er jo nærmest fri for dyr/monster. Jeg rensket bra opp i chapter 1 og nå i chapter 2 er det bare enkelte nye dyr/monster. Det hjelper heller ikke at jeg stadig må returnere til de samme stedene på øyen for å gjennomføre quests, og sitter igjen med følelsen av å løpe rundt på en tom øy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå