Papirkurven Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Tror nokk det er på tide og skifte navn på tråden. Har jo blitt til en diskusjon / hjelpetråd om spillet nå. Lenke til kommentar
thyraven666 Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Helt klart ikke årets spill. Min desidert dårligste RPG opplevelse til nå Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Jeg er veldig nyskjerrig på å høre begrunnelsen. Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Har du nok strength til å wielde våpenet da? Samt nok Swords til å ha 2h i 1h ? Har nivå 9 i sverd og 158 i str. Nærmer meg nytt level så får vel plassere nye LP i smith tenker jeg. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 (endret) Kanskje han spilte like lenge som meg. Døde 4 ganger innen 15 minutter fra starten, ragequit. Endret 30. oktober 2009 av Bytex Lenke til kommentar
Joakim vas Normandy Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Hvordan klarte du det? Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Han trodde vel det var oblivion der man kan ta hva som helst med en gang. Er ikke noe hack'n'slash Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 (endret) Hvordan klarte du det? Han gjorde kanskje det samme som meg. Start spill, gå inn i settings fix på grafik og sånt og sett opp vanskelighetsgraden. Rundt første sving møter jeg en fugl. Har ingen våpen så jeg velger å løpe rundt som en kylling helt til jeg finner våpen og når jeg finner det dør jeg. Reloader, prøver å drepe fugl med våpen men den hopper jo tilbake hver jævla gang jeg slår så jeg ender opp med å "slippe den til" for å få inn noen slag. Dør så 10 ganger i hulen jeg finner etter å ha drept stygg fugl. Tror dette er det første spillet hvor jeg har blitt steinet til døde, liten pluss der kanskje. /ragequit Endret 30. oktober 2009 av toeblast Lenke til kommentar
Joakim vas Normandy Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Damen du har med deg sier at du ikke bør gå inn der, lær deg å høre på hva folkene sier. Dessuten kan du også hoppe, no problem. Treng dyret opp i et hjørne, som du ville gjort i virkeligheten, så har du det. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 (endret) Reposter min opplevelse fra første side i tråden Ehh...jeg testa demoen nå. Starter på stranda, finne en stokk å slå med, snakke med dame med lite klær og altfor store pupper. OK. Fant ikke stokk, rusla bortover stranda for å leite lengre bort. Der sto en struts og spiste på et lik. Den ble sur, så jeg snudde og dro tilbake til dama. Ingen følger etter, bra. Fant stokken, og plutselig spawner bare TO strutser ut av ingenting og dreper meg. Game over. Reload. Tenkte jeg skulle ta en liten svømmetur for å se etter ting i vannet. Oops, spist av en gigasjøsnegle uten mulighet å stikke av. Game over. Reload. Plukke opp våpenet og rusle oppover den praktisk opplyste skogstien. Drepe en struts, blokke, angripe, blokke, angripe (wax on wax off wax on wax off). Greit nok. Treffe på noe som ligner et voksent pinnsvin. Den dodger hele tiden og drepte meg. ET PINNSVIN FOR FAEN...jeg er en stor voksen mann med skarp trestokk. Game over. Quit. Jeg liker ikke å bli pisket over fingrene for å utforske ting. Endret 30. oktober 2009 av Bytex Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Som Gothic og Gothic II har dette spillet et spesielt kampsystem som tar tid å venne seg til. Og når man blir vant til det, og flink. Så blir langt i fra straffet for å utforske. Man må bare være forsiktig og lære seg hvilke typer fiender man klarer å ta. Min rytme er å blokke helt til fienden angriper, så dobbelt-tapper jeg til høyre eller venstre og angriper for så å trekke seg tilbake og blokke igjen. Rinse and repeat. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Risen er definitivt et bra spill ,vell i alle fall halve spillet, de siste kapittelene var personlig en såpass stor nedtur at spillet ble glemt med en gang jeg var ferdig med det. Noe av det som trekker ned for meg er : *Hvordan spillkarakteren din utvikler seg (funker rett og slett ikke bra high levels). *Litt for lite områder å utforske. *Alt for få puzzles. 6 / 10 Lenke til kommentar
Joakim vas Normandy Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Jeg går alltid helt oppi fienden, sirkler rundt og rett etter de slår slår jeg dem. Funker hver eneste gang. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 *Hvordan spillkarakteren din utvikler seg (funker rett og slett ikke bra high levels).*Litt for lite områder å utforske. *Alt for få puzzles. 6 / 10 1. Hva?, ikke bra high levels? hva mener du. Endelig et skikkelig RPG der du virkelig merker at du blir bedre ved rette valg. 2. Tja, men øyen er veldig sammensatt og kompakt samt bra laget, det gjør opp for at den er liten. 3. Følelsen at du kan gjøre hva du vill og at historioen endrer seg veldig bra etter det gjør at dette ikke gjør noe som helst. - 6 av 10 ?, tipper du likte Oblivion veldig godt?, om ikke forstår jeg ikke din halveis slakting av Risen. Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 1. Hva?, ikke bra high levels? hva mener du. Endelig et skikkelig RPG der du virkelig merker at du blir bedre ved rette valg. Allerede før jeg begynte på chapter 2 var jeg level 18 og hadde jeg level 9 sword fighting + swordfighter's ring, 156 i strength, level 3 i lockpicking og alchemy. Dermed er det ikke særlig mye mer utvikling på min karakter resten av spillet. Dermed blir det jo litt uinteressant å utvikle karakteren videre på høyere level. Øyen har veldig bra design, men den er litt liten. Hadde ikke gjort noe om den var større. Forøvrig koser jeg meg med spillet så langt selv om det er flere ting jeg ikke liker så godt. Jeg er spent på hva chapter 2 vil bringe. Jeg håper ikke spillet blir for ensformig mot slutten. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Allerede før jeg begynte på chapter 2 var jeg level 18 og hadde jeg level 9 sword fighting + swordfighter's ring, 156 i strength, level 3 i lockpicking og alchemy. Dermed er det ikke særlig mye mer utvikling på min karakter resten av spillet. Dermed blir det jo litt uinteressant å utvikle karakteren videre på høyere level. Men det er nettop det jeg svarer på?, dette betyr at du er grundig når du spiller og utforsker mye, ergo du får lønn for strevet. Feks som mage haddet jeg ikke mulighet til å utforske øyen på samme måte, jeg jeg holdt meg til byen og monastry, da kom chapter 2 på lvl 8. Kommer du ikke videre før lvl 18 har du med andre ord utoforsket Mye før du går videre på hovedquest. Slik et skikkelig rpg skal være (etter min smak) Lenke til kommentar
Sovende Panda Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Det første kartet man får. Er det kart over heile øya? Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Men det er nettop det jeg svarer på?, dette betyr at du er grundig når du spiller og utforsker mye, ergo du får lønn for strevet. Kommer du ikke videre før lvl 18 har du med andre ord utoforsket Mye før du går videre på hovedquest. Slik et skikkelig rpg skal være (etter min smak) Det er veldig bra man får belønning for mye utforsking, men poenget er at etter level 18 er det omtrent slutt for meg. Jeg har allerede ett av de beste sverdene i spillet, som sword-fighter er det ikke mer å hente og dermed vil videre utforsking utover hoved questen/de få side questene være helt uinteressant. I Risen er det for lett å bli "uovervinnelig" tidlig i spillet på grunn av Strength potion og et av de beste sverdene er tilgjengelig i chapter 1. Det er mulig å ha 10 swordfighting/axe, 150+ strength, level 3 lockpicking/alchemy, prospecting og sneak ved level 17, level 15 med 2 sordfighter's ring. Da blir det helt uinteressant å utvikle karakteren videre, og dermed funker ikke Risen særlig bra for high-levels karakterer. Et skikkelig rpg etter min smak vil også gi meg flere utviklingsmuligheter selv på high-levels. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Du har truffet på "The Morrowind Curse". Der ble du også helt superuberduper-godlike hvis du brukte masse tid på å utforske og levele utenfor mainquest. Kunne omtrent drepe alle de sterkeste monstrene med 1-2 sverdslag før jeg var halvveis i questen. Og siste bossfight var over på 2 slag. Jeg løste det ved å kaste alt det super-gearet jeg hadde og kjøpe crap i butikken igjen. Da ble det litt artig hvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå