Gå til innhold

Risen - blir det årets spill?

Anbefalte innlegg

Det er jo et brukbart utvalg av ringer og amuletter å finne, men litt merkelig at det ikke er mer våpen og utstyr på en øy med så mange og farlige monster. Jeg plukket opp Berserk sword (80 dmg) i chapter 1, og jeg må nok spille med det sverdet svært lenge før jeg finner/kan lage noe bedre.

Det sverdet gikk jeg glipp av! Hvor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du finner hulen med sverdet på vestkysten mellom de to ruinene med masse skeletons og undead lord. Det er en elv mellom ruinene, og over elven går det en liten bro. Du ser et fossefall til høyre og gå gjennom fossen for å klatre inn i hulen. Flere ghouls og et Ashbeast inne i hulen. Litt innover i hulen kan du klatre opp til en ruin, og der står sverdet inntil en av søylene. Pass på, 3 ghouls henger rundt der. Sverdet har 80 dmg og krever 80 i strength.

Lenke til kommentar

Du finner hulen med sverdet på vestkysten mellom de to ruinene med masse skeletons og undead lord. Det er en elv mellom ruinene, og over elven går det en liten bro. Du ser et fossefall til høyre og gå gjennom fossen for å klatre inn i hulen. Flere ghouls og et Ashbeast inne i hulen. Litt innover i hulen kan du klatre opp til en ruin, og der står sverdet inntil en av søylene. Pass på, 3 ghouls henger rundt der. Sverdet har 80 dmg og krever 80 i strength.

Har vært der flere ganger uten å ha sett snurten av ett sverd. Dog jeg har ett sverd som heter "demon sword" som kanskje er det du mener?

Har dog ikke drept ashbeastet der, hoppet over det.

Og hvordan du klarte å drepe 3 ghouls såpass tidlig i spillet skjønner jeg lite av :p

Lenke til kommentar

Min første tur innover i hulen var sammen med Fred! Jeg (vi)nedkjempet de første ghoulsene helt i starten av hulen. Videre innover er det lettere å møte ghouls mann mot mann.

Du må litt forbi ashbeastet for å kunne klatre opp til ruinen. Har du vært der?

Der er det også en blå barrier. Det er to hyller du må klatre opp for å komme til ruinen. Jeg drepte 2 av de 3 ghoulsene med cross-bow fra den mellomste hyllen.

Der oppe står sverdet pent inntil en av søylene, nokså greit å finine.

Lenke til kommentar

Lurer på noe.

Jeg gikk til de Warriors Order folka for å melde meg på, men her banker de deg opp og tvinger deg.

I dialogen med han du deretter møter kunne du velge "I volunteered", men så svarer han "Then you must have something to show me".

Noen som vet hva dette er jeg trenger for å melde meg inn frivillig? Kan tenke meg du får en annen opplevelse å jobbe for dem da.

Lenke til kommentar
Min første tur innover i hulen var sammen med Fred! Jeg (vi)nedkjempet de første ghoulsene helt i starten av hulen. Videre innover er det lettere å møte ghouls mann mot mann.

Du må litt forbi ashbeastet for å kunne klatre opp til ruinen. Har du vært der?

Der er det også en blå barrier. Det er to hyller du må klatre opp for å komme til ruinen. Jeg drepte 2 av de 3 ghoulsene med cross-bow fra den mellomste hyllen.

Der oppe står sverdet pent inntil en av søylene, nokså greit å finine.

Nei har aldri gått forbi den ashbeasten der, for tøff. Men gjorde det i går (er faktisk på chapter 4), og hadde på det tidspunktet ett titan sverd, som har samme karastikker.

Ser ut som obsidian 2-h er det beste våpenet jeg har sett. Skuffende.

Lenke til kommentar
Jeg hadde lært charged attack og Fred var med meg og da går det lettere å ta Ahsbeast. Når blir 2-h obsidian tilgjengelig?

Du trenger smith level 3, og nok obsidian ore for å få en blank (20 er det vel), dvs du trenger prospecting.

Ble Fred med deg opp de hyllene altså?

Lenke til kommentar
Du trenger smith level 3, og nok obsidian ore for å få en blank (20 er det vel), dvs du trenger prospecting.

Tror jeg nærmer meg 20 obsidian ore men må lære meg smith. Så da burde det gå greit å få det sverdet i chapter 2?

Fred ble ikke med opp hyllene nei, men jeg klarte meg godt uten siden jeg kverket 2 ghouls før jeg gikk helt opp.

Lenke til kommentar

Tror jeg nærmer meg 20 obsidian ore men må lære meg smith. Så da burde det gå greit å få det sverdet i chapter 2?

Fred ble ikke med opp hyllene nei, men jeg klarte meg godt uten siden jeg kverket 2 ghouls før jeg gikk helt opp.

Har du nok strength til å wielde våpenet da? Samt nok Swords til å ha 2h i 1h ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...