Jack_Daniels Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Risen er allerede årets spill, har kjørt igjennom det 2 ganger, første gangen gjikk jeg for swordfighter for the don, og andre mage for the order. Spillet er bare helt epic. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Men i svarte, sitter fast. De første folka du treffer på en farm sier de skal følge meg til Haven town (eller noe sånt), men nå vil jo ingen snakke med meg. Forsøkte å gå dit, men alt er vannvittig mye høyere i level. Det står forsatt i quest log at jeg skal hjelpe de. Hva gjør jeg galt? har du vært i hulen og drept ulvene? samlet korn for han ene bonden ? husker ikke om det var flere ting du skulle gjøre.. når du har gjort alt vil han ene lede deg til byen. Men du trenger ikke han for å komme deg til byen, om du holder deg til stien går det greit, skulle du få noe etter deg er det bare til å springe videre. Jeg var vel rundt level 6-7 på det tidspunktet, og da drepte jeg bare det jeg møtte på.. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Det var sammling av Korn...herregud. Ingen snakket til meg og informerte at den jobben måtte gjøres. Jaja, takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Jo, det ble du informert om. Mannen som står ved hovedhuser ved gården ber deg ta deg av oppgavene til alle 3 bøndene på gården. En bonde vil ha deg til å drepe ulver, en bonde vil ha deg til å plukke korn, og den siste trenger ikke hjelp Er nok bare du som ikke fulgte helt med på dialogen, trur jeg. Endret 28. oktober 2009 av Skurupu Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Ikke hopp til konkulsjoner. Først så er det en dialog log i quest loggen. Og nei, INGEN ville snakke til meg. MEN, da jeg kom til farmen såg jeg en av de ble drept av de "Moths" som flyr der, og det var sikkert han som ville jeg skulle sammle opp kornen. Men siden han var død kunne jeg jo ikke snakke til han vel? Ganske idiotisk system, at ikke de gjør det slik at hvis en død så spør heller en av de andre. Hadde vært smart for å unngå slike "sitte fast" situasjoner. Husker dette skjedde hele tiden i Gothic serien. Jeg endte opp å måtte google etter hjelp konstant. Endret 28. oktober 2009 av AvidGamer Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Loggen inneholder langt fra all dialogen tilknyttet den questen. NPCer sier ting èn gang, og kun èn gang (som oftest). Så det nytter ikke å gå tilbake for å sjekke hva han sa forrige gang du snakket med han. Og NPCer dør ikke, de bare ligger på bakken i noen sekunder. Er han permanent død, så må det nesten være en bug. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Da er det bug, fordi jeg kunne loote kroppen, og den låg der til neste dag. Og jeg hopper aldri over dialog når de snakker, får med meg alt. Er ikke noe 14tis som ikke har tolmodighet å følge med på prat. Har spilt Gothic serien siden start, og er fulstendig klar over at du må følge med på quests, og at de ikke holder deg i hånden i disse spillene. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Okey. Har bare vært veldig mange innom her med quests som er "bugged", og så viser det seg at dem har gjort noe feil. Selv så jeg null bugs da jeg runna spillet. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Vel, jeg regner med en del bugs siden det er snakk om samma gutta bak Gothic...lol Men jeg må si at Risen er helt herlig å spille så langt. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Ja, jeg forventet også bugs. Har spilt Gothic, og der var det flust av dem. Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Loggen inneholder langt fra all dialogen tilknyttet den questen. NPCer sier ting èn gang, og kun èn gang (som oftest). Så det nytter ikke å gå tilbake for å sjekke hva han sa forrige gang du snakket med han. Og NPCer dør ikke, de bare ligger på bakken i noen sekunder. Er han permanent død, så må det nesten være en bug. De dør hvis du stikker sverdet i dem når de ligger på bakken. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) De dør hvis du stikker sverdet i dem når de ligger på bakken. Merklig fenomen det der ). Uansett om du har noen quest på personen du dreper, popper det opp questene du ikke får gjennomført, men dette skal ikke stoppe deg i å gjennomføre spillet (han karen der ble drept av ulver når jeg spillte første gang). Første rundet spillte jeg som rebell og drepte så fort jeg kunne tjene noe på det og utnyttet begge parter ved et quest etc (slå ned og stjele penger etter å ha gjennomført quest etc), mange quest jeg gikk glipp av men gikk fint å rundet spillet. Kan man gå løs på alt og alle, ikke tillhøre noen men rundet spillet uansett?, haddet vært litt tøft. Startet på Nytt nå som skinnhellig Mage der lov og orden er en stor faktor, spiller man slik minner Risen om vanlige Rollespill vi er vant med fra andre i rpg sjangeren (at man må passe på å hjelpe riktig personer, mer løpegutt aktig osv). Endret 28. oktober 2009 av simalarion Lenke til kommentar
Kaptein_S Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Er det ingen som reagerer på at det finnes så og si INGENTING av utstyr i dette spilllet? Hvor mange forskjellige hjelmer har folk funnet? Ulike skjold? Sverd? Halve spillet er bra, resten virker utrolig uferdig. Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 De ter helt klart svært lite utstyr å finne. Har bare funnet 1 hjelm og 4-5 forskjellige skjold etter å ha herjet rundt på hele øyen og rukket å bli level 18 før jeg startet chapter 2. Jeg håper bare jeg finner teleportsteinene temmelig raskt, jeg begynner å bli rimelig lei av å springe runddt om på øyen uten mulighet for "fast-travelling". Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Vel, tipper at spillet fungerer som Gothic, der dukker som regel opp utstyr etterfølge av hva du gjør i spillet. Om du hjelper en viss "faction" så finner du bedre utstyr til salgs hos dem, og du finner blueprints til å lage ting. Er ikke noe Diablo type spill dette hvor du lever av loot fra drept vesner osv. Endret 28. oktober 2009 av AvidGamer Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Ofte lenge mellom oppgraderinger, ja. Men det gjør ingenting. Digg å få ny armor, og faktisk legge merke til at du tar mindre skade. Eller finne en ny øks som gjør jobben mye bedre. Det hadde ikke passet seg å gjøre Risen til et loot-spill, spør du meg. Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Det er jo et brukbart utvalg av ringer og amuletter å finne, men litt merkelig at det ikke er mer våpen og utstyr på en øy med så mange og farlige monster. Jeg plukket opp Berserk sword (80 dmg) i chapter 1, og jeg må nok spille med det sverdet svært lenge før jeg finner/kan lage noe bedre. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Jeg byttet ut det sverdet med en øks jeg kjøpte fra en NPC helt i starten av act 3. Så det er ikke så ille. Og er det ikke digg å tenke på at du har et bra sverd som holder lenge? Det synes jeg. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Er det en One Handed øks? Har veldig lyst å bruke øks og sjold, men finner bare 2h økser overalt. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Det finnes bare 2 handed økser. Men etter hvert som du får mer skill points på axe kan du bruke økser og hammere i èn hånd. Akuratt det samme skjer med sverd også, hvis du putter på sword skill. Usikker på om sverd har lenger reach enn øks, hvis ikke er det kun fordeller med å velge øks, da øks alltid gjør mer skade. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå