Gå til innhold

Risen - blir det årets spill?


Anbefalte innlegg

Problemet er at du formulerte deg litt merkelig. Tror ikke jeg forstod hva du mente selv, egentlig.

 

 

Mente du at du ikke ser poenget i å vente med å bruke potions til slutten av spillet fordi da er det jo slutten, og du da aldri virkelig får brukt den ekstra styrken du kan få med å spare potions? Dette er jeg enig i, tipset er egentlig bare nyttig for de som vil makse ut skillsa så langt det er mulig.

 

For oss dødelige vil jeg anbefale å kjøre på med styrkepotions. Så kan du heller bruke de ekstra læringspoengene du sparer på å maxe andre skills.

 

Peace out ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg maksa strenght og axe skill. Samt pick pocket, open locks, acrobatics, sneak, smithing, prospecting. alchemy og create scroll. Jeg hadde ubrukte LP da jeg runna det, fordi det ikke var noe nyttig å putte de på. Jeg hadde drukket 4 strength potions (trur jeg) før jeg nådde 100, så jeg kunne hatt høyere strength.

Lenke til kommentar

Men svarte deg på det tidligere?

 

Ja, det skal du lett rekke om du utforsker og for med deg det meste. Ultimate får du ut av str etc om du først går til maks 100 så bruker potions, om du fyller opp med potinos først får du uansett ikke trent mer en 100 om du ikke ønsker mer en 100 i str så sparer du jo trenings poeng da (om målet er å lage en alsidig karakter).

 

 

Simalarion

Forstår ikke hvor du vill, du kan lett trene deg opp til 100 str om du konstentrere deg om å trene str. Om du trener deg opp i forkjellige ting tar det selvsagt lengre tid ergo det henger ikke direkte sammen med hvor høy lvl du har. Nøyaktig hvor høy lvl du må ha for faktisk å klare å makse str (uten å trene noe annet) har jeg ikke oversikt over det det er langt fra min første prior.

 

Litt frustrert her, men samma det har du fått svaret du var ute etter nå er alle fornøyd.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Nå er jeg snart ferdig med Chapter 3, og er lvl 24, og tror ikke det er så veldig mye igjen av spillet, og ergo ikke mange levels å få learning points fra.

Med 10 Learning points per lvl, som gir +10 str, og med mine nå ~50 STR så trenger jeg da 5 lvls før jeg når 100, hvis jeg konsentrerer meg om bare å trene STR.

 

Har 8 +5 STR i inventory, så spørsmålet er da om jeg like gjerne kan drikke de nå?

Jeg er level 13 i kapittel 1 og tenker litt i de samme banene. Jeg fant oppskrift på styrkepoitions og er level 9 i swordfighting og driver fremdeles og utforsker øya.

Skal jeg bruker 10LP på å lære meg Alchemy 2 og 3 for å lage 10 styrkepitions nå og få glede av 100 i styrke lenge, eller skal jeg vente noen level eller til neste kapittel og bruke LP på styrke nå og drikke potions seinere slik at jeg får over 100 i styrke?

 

Skulle jeg komme over et svært godt sverd for jeg ordne med potions. Er nå på jakt etter Souldrinker og Stormwind, har funnet en del av hver. Noen som vet nødvendig styrke for å bruke disse sverdene?

Lenke til kommentar

Jeg har bestemt meg for å gå tilbake til fossen mellom ruinene på vestkysten og hente Bastard sword (80dmg,80 str) selv om det enda et par level før jeg kan bruke det. Planen er å bli level 18 før jeg går til Monestry og fortsetter oppdraget fra Don. Da burde jeg ha 80 i styrke og level 3 i Alchemy.

Lenke til kommentar
Nokk med og bare se på trailerene og gameplay videoer av Dragon Age til og forstå at det kommer til og bli bedre / det beste RPG spillet. :dribble:

 

Syns selv at Risen er et veldig bra spill, men likte Oblivion litt bedre, da det føltes litt mere "åpent".

 

Nå spiller jeg Risen til Dragon Age kommer. ^^

 

Du kan ikke si at du synes et spill som ikke har kommet ut enda er bra. Selv ble jeg storskuffet over det jeg så i trailerene til Dragon Age: Origins, fordi jeg elsker de gamle Baldur's Gate-spillene, og hadde i lang tid sett frem til dette spillet. Men, jeg skal selvfølgelig kjøpe det, og jeg håper jeg tar feil.

Lenke til kommentar

er det et stort tap å ikke få gjort monastery questene? er i byen og soser, og eneste måten jeg får gjort quester i monastery er vel å gjøre inquisition quester i byen og deretter gå til monastery..

 

Vet at jeg burde gått til monastery før byen, men er for sent nå :)

 

Jævli usikker på om jeg skal joine don eller inquisition..

Lenke til kommentar
er det et stort tap å ikke få gjort monastery questene? er i byen og soser, og eneste måten jeg får gjort quester i monastery er vel å gjøre inquisition quester i byen og deretter gå til monastery..

 

Vet at jeg burde gått til monastery før byen, men er for sent nå :)

 

Jævli usikker på om jeg skal joine don eller inquisition..

 

Spoiler:

 

 

Du får etter hvert muligheten til å gjøre de fleste (hvis ikke alle) monastery-questene senere i spillet, selv om du jobber for Don.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...