Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Laste opp YouTubefilmer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må vel ha en directors account eller noe i den dur, men det får du som regel ikke ved mindre du har noe skikkelig å vise til at du har produsert. Nøyaktig hva kravene for en slik konto er vet jeg ikke - du få nesten lese litt på youtube on det.

Intill du får en slik så vil du være begrenset til 10 min 59 sek maksimum lengde, og skal du laste opp noe mer enn det så må du rett og slett splitte det opp i flere deler.

Personlig forstår jeg ikke helt hvorfor de har valgt å lage det slik. Folk som laster opp store videoer laster jo bare opp mange deler uansett, og teknisk sett er det ingen begrensning.

-Stigma

Lenke til kommentar
Var en som lastet opp en 4 timers Youtube film som var 'vanlig bruker' han bare komprimerte filmen godt..

JEg vil gjerne se en link til den, komprimering har ingenting med saken å gjøre da alle videoer omkodes til 320*240 flv. (Husker ikke nøyaktig hvilket format som ligger i bagrunden). I dag komprimeres de også til noe høyere oppløsning mp4 filer.

Lenke til kommentar
Var en som lastet opp en 4 timers Youtube film som var 'vanlig bruker' han bare komprimerte filmen godt..

Tull! Du kjenner tydeligvis ikke noe til hvordan youtube fungerer. For det første så er begrensningen på videoen basert på tid (nøyaktig 10min 59 sekunder for en vanlig konto), ikke filstørrelse (dog det er en maksgrense på 100MB du må holde deg under), og for det andre så kan ikke brukeren selv velge hvordan det skal komprimeres. Uansett hva format og codec filmen lastes opp i så reencodes den uansett av serveren for å passe standardene som brukes i youtube sitt system.

Kort sagt er det du sier bare bullshit.

Det er fullt mulig å laste opp en sammenhengende video på flere timer, men da trenger du som sagt en directors account eller lignende. Jeg sjekket rask på youtube, og det ser faktgisk ut som at nye directors accounter ikke lenger har denne muligheten heller. Kun de som hadde directors account fra gammelt av har fremdeles muligheten for lange videoer. Så... den eneste muligheten regner jeg med at du må få partner-status hos youtube. Det er som regel reservert for "internett kjendiser" og andre som lager veldig populære videoer. Lykke til med å få tildelt en slik...

Kort sagt så tror jeg du kan se langt etter p kunne laste opp noe lengre enn 10:59.

-Stigma

Lenke til kommentar
Tull! Du kjenner tydeligvis ikke noe til hvordan youtube fungerer. For det første så er begrensningen på videoen basert på tid (nøyaktig 10min 59 sekunder for en vanlig konto), ikke filstørrelse (dog det er en maksgrense på 100MB du må holde deg under), og for det andre så kan ikke brukeren selv velge hvordan det skal komprimeres.

Maksgrensen er på 2GB.

Lenke til kommentar

Det stemmer visst at de har økt maksgrensen til 2GB. Ellers er alt det Stigma påpeker lenger oppe korrekt. YouTube ser først og fremst på spilletiden på videoen og det er altså da ingen mulighet for at det en eller annen bruker lenger oppe her hevdet medfører riktighet. YouTube sin egen hjelpeside har dette å si:

There are two ways to upload your video: by using our Single File Uploader or the YouTube Uploader (for multiple files). With either of these methods, your videos can be up to 2GB in size and 10 minutes long.

Please note, the longer and/or higher quality your video is, the more compression will be required to fit it into 2GB. You can compress your video using movie editors, like Windows MovieMaker or Apple iMovie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...